Mijn oudere broer wordt voorgetrokken

  • 7 May 2018
  • 2 reacties
  • 308 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Het is misschien niet helemaal voorgetrokken, maar ik heb het gevoel dat mijn ouders veel strenger tegen mij zijn dan tegen mijn broer.
Ik zal een aantal voorbeelden geven:

- Als ik mijn bord niet leeg eet, krijg ik geen chips na het eten (dat idee is overigens geopperd door mijn broer), maar toen hij zijn bord niet leeg at, kreeg hij wel gewoon chips. Ik heb er wat van gezegd tegen mijn moeder, en ze zegt tegen mijn broer dat hij zijn bord moet leeg eten, maar mijn broer de lul luistert niet en gaat kinderachtig lopen doen. Mijn moeder begint er niet meer over en hij mag chips zonder zijn bord leeg te eten.
(het is een beetje een sullige reden, I know. Het is alleen maar om een beetje een beeld te schetsen.)

- Ik lig elke avond op tijd in bed, maar als ik 1 avond 10 minuten te laat in bed lig, flipt mijn vader helemaal. Mijn broer ligt ELKE avond een half uur te laat in bed, maar daar wordt niet over gezeurd.

- Mijn ouders vinden dat ik te veel achter mijn telefoon zit in de vakantie, maar mijn broer zit de hele dag non-stop achter het scherm en blijft de hele dag binnen. Ik ga met vrienden naar de kermis, of zwemmen.

- Wij mogen onze telefoons niet mee naar boven, maar ik heb dat een keer gedaan en werd betrapt :8. Mijn broer die had zijn telefoon boven en toen mijn ouders het ontdekten verzon hij een smoes, namelijk dat hij zijn telefoon niet beneden kon opladen, omdat mijn telefoon al aan de lader hing. Hij kon ook zijn lader naar beneden halen en hem toch beneden laten laden. Maar hij komt er mee weg!!! Mijn ouders trappen in de meest slechte smoes ooit! Ik hou mijn mond, ik ga niet zo lullig doen en me mengen en zeggen dat hij straf moet krijgen, wat mijn broer in ELK gesprek doet dat ik met mijn ouders heb, en ze laten het gebeuren.

Het zijn niet de beste argumenten, maar zo voel ik het gewoon. Ik heb ook al met mijn moeder hierover gepraat (meerdere keren) en het enige wat zij zegt is: "Oh, wat grappig. Je broer vindt dat we jou voortrekken." En dat was het gesprek dan. Ik heb ook gevraagd waarmee hij dat dan vindt, en dan vertelt ze een verhaal van toen hij 7 jaar was...

Een beetje een lang verhaal haha, sorry daarvoor...

Ik heb geen idee of ik me aanstel of dat het echt voortrekken is, en ik weet niet wat ik nu moet doen???

2 reacties

Hey meid/jongen

Ik heb het zelfde, mijn broer isnju 22 en word dit jaar 23?
Ik weet het ik heb zelf geen beste band met me moeder en broer maar ik moet maar zien te leven, het is lastig probeer met je moeder er over te hebben of anders vertrouwenspersoon,
Ik kan wel zeggen dat ik je snap hoe het voelt ik heb dat namelijk ook, je ouders zullen net zo streng moeten doen als jou (ligt wel aan de leeftijd) is je broer ouder dan 18 mag hij zelf bepalen wat hij wilt en heeft de ouders er niks meer over te zeggen. ?

Maar ik snap je kijk of je met iemand erover kan praten
Bijv; je beste vriendin, of vertrouwenspersoon op school


Komt goed!

xjes
Hoi,

Ik vind het best goede voorbeelden. Nu krijgen wij een beeld hoe het er aan toe gaat in de 'normale en dagelijkse situaties'.

Ik snap dat jij voelt dat hij wordt voorgetrokken en als ik het zo hoor zou ik dat waarschijnlijk ook vinden. Ik vind het erg knap dat je het hier met je ouders over hebt gehad. Ik zou je aanraden het nog een keer te proberen. Misschien vind je dit nutteloos, maar als je het blijft aankaarten, dan zien je ouders vanzelf in dat dit voor jou echt een probleem is.
Als je moeder (of vader) het gesprek afkapt, ga dan gewoon door. Vraag maar door en zeg maar dat je er over wilt praten en dat het voor jou belangrijk is. Geef ze ook maar deze voorbeelden. Des noods maak je een lijstje met situaties als ze je niet geloven.

Het is ook niet erg om je ouders erop aan te spreken wanneer het 'live' gebeurt. Kijk, je hoeft niet te zeggen van 'hij moet nu straf krijgen', maar je kunt dan wel benoemen van 'hè, hij krijgt nu geen straf en ik had wel straf gekregen'. Zo maak je je ouders er wel van bewust. Benoem dan alleen de feiten, dus wat er gebeurt, zo verwijd je niemand iets.

Verder vind ik de tip van @Agirl2002 om het er met iemand over te hebben een goed idee. Je klinkt heel erg gefrustreerd, dus ik denk dat het wel fijn voor jou is als je af en toe eventjes met iemand kan praten om je hart te luchten.

Gr. Pin

Reageer