Mijn moeder wil me niet helpen

  • 21 June 2018
  • 3 reacties
  • 94 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo beste lezer,

Ik ben echt ontzettend boos op mijn moeder. Van de week is ze er via school achtergekomen dat ik gedoe met eten heb en ik mijn depressieve gedachtes weer terug heb. Nu wil ze me weer naar mijn oude therapeut sturen, maar dat wil ik niet want zij hielp me niet echt en ik heb dan ook aangegeven (ik vond dat heel eng maar heb veel moed verzameld en het toch gezegd) dat ik graag ergens anders in therapie wil. Ze zei dat ik eerst maar eens met m'n oude therapeut moet 'afsluiten'. Ik snap ten eerste niet wat ik moet 'afsluiten' want er is niks dat ik kan afsluiten; ik voel me gewoon weer even k*t als een jaar geleden, dus wat valt er dan af te sluiten? En hoezo komt ze daar nu pas mee en niet een paar maanden terug, sinds mijn laatste sessie in januari? Nu moet ik morgen perse naar die vrouw toe maar ik wil haar tijd niet verspillen want dan ga ik alleen maar zeuren over mijn problemen terwijl die vrouw me toch niet meer gaat helpen dus waarom zou ik dan nog met haar gaan praten? En dat terwijl ik morgen ondertussen gewoon een toets op school kan maken als ik tenminste niet naar die vrouw hoefde en dat zou me weer veel moeite besparen want nu moet ik ook nog zo'n stomme cito (dat is de toets in kwestie) gaan inhalen volgende week terwijl volgende week ook vet veel toetsen gepland staan en ik weet gewoon echt niet hoe ik dit moet gaan vol houden... 😞

3 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey Ronnie,

Vervelend dat het nu allemaal even kut loopt. Zoals jij het beschrijft lijkt het mij ook overbodig en zinloos nog langs te gaan bij je oude behandelaar: Echter denkt je moeder hier anders over en aangezien morgen die afspraak al is heb je denk ik geen keus. Je zou ook niet kunnen gaan, maar ik weet niet of je dat wilt/durft.

Ik zou je toch aan die afspraak houden en vervolgens op zoek gaan naar een andere behandelaar. CITO-toetsen zijn toch enkel meerkeuze vragen waarvoor je niet kunt leren? Dus die extra toets brengt niet zo’n zware last mee, als is het wel vervelend dat je het wat drukker hebt. Ga naar die afspraak (of niet), ga op zoek naar een nieuwe psycholoog, probeer je toetsen volgende week allemaal goed te doorlopen. Dat kun jij echt wel, zolang je niet in de stress raakt. Dan zul je je al weer een klein stukje beter voelen. Hopelijk kan je nieuwe psygoloog hierbij in de toenomst helpen.
- Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -

Ik ben toch gegaan (mijn moeder zou me anders uit de klas vissen) en ik moet de cito volgende week inhalen. En je sprak over 'zolang je maar niet in de stress schiet' - de stress zit me tot boven het hoofd op dit moment.. Maar het gesprek was uiteindelijk toch wel fijn en we hebben afgesproken dat ik haar op de hoogte zou houden over hoe het met andere therapie kan gaan etc. Bedankt voor je reactie.
Hoi!

Het gesprek met je therapeut was fijner dan verwacht. Dat is positief. Het blijft jouw keuze of je graag een andere psycholoog wilt. Heb je dit met je therapeut besproken? Je zou haar kunnen zeggen dat je nog niet zeker bent of zij de juiste persoon voor jou is. Op die manier weten jullie dat allebei.

Vervelend dat je zo veel stress hebt. Waarschijnlijk zie je het als een onoverkomelijke berg werk. Die berg kan je in stapjes beklimmen. Focus je op de ene toets, als die voorbij is, niet meer over die toets piekeren, en richt je op de volgende toets. Voor je het weet zijn de toetsen voorbij.

Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen, en succes met de toetsen.

Groetjes
x

Reageer