Mijn leven en alles

  • 17 January 2019
  • 78 reacties
  • 2114 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii,

Ik zal even vertellen wat er gebeurt is de laatste tijd..

Ik had een insta account gemaakt omdat ik gewoon even mijn gevoelens even kwijt te kunnen enzo.. Ik vond het heel fijn ik praate gewoon met iedereen en ik kon mijn verhaal kwijt en ik hielp hun vooral. Maar toen kwam ik er vorige week woensdag achter dat ik ook met S dm'de die donderdag is zij erachter gekomen dat ik het was en is ze naar mijn mentor gegaan. Mijn mentor heeft mijn moeder gebeld en toen heb ik daar heel veel gezeik om gehad en ik heb me er wel kunnen uitlullen dat ik er niks mee bedoelde. Maar ik bedoelde er wel wat mee.. Alles wat ik schreef schreef ik omdat ik me er goed bij voelde en ik vind het ook geen probleem om alles aan julie te vertellen het is toch annoniem als julie nou mensen waren die ik kende dan was het een ander verhaal geweest. Mijn ouders willen nu dingen gaan controleren enzo waar ik totaal niet achter sta maar ik heb daar niets over te zeggen.

Ik snijd mezelf nog vaak omdat ik gewoon heel veel stress heb.

Waar ik vooral mee zit is mezelf, weglopen, thuis, geloof, vriendinnen en school.

De laatste tijd denk ik ook vaak aan weglopen.. Weglopen van alles en iedereen of alleen weglopen van thuis..
Want thuis heb ik best veel ruzie en ik voel me alleen nog fijn op me kamer maar dat ook niet altijd meer. Omdat ze daar ook de laatste tijd steeds binnenkomen maar ik zou het fijn vinden als ik ook echt een eigen plekje zou hebben maar dat heb ik momenteel niet. Thuis heb ik heel veel ruzie en ik wil het ook niet langer zo...

Ik vind het ook lastig om te geloven in God en of hij wel van me houd. En ik voel hem niet.. Het lijkt net alsof hij zegt jij zit in de problemen? Oke, leuk. Je kunt wel bidden en bidden maar denk je nou echt dat dat helpt? Denk je dat ik je ga helpen? Denk je dat ik van je hou?

Ik zit ook heel erg met mezelf.. Ik ben te dik en ik eet ook minder en sport meer dan eerst omdat ik gewoon echt dunner wil worden, en er echt onzeker over ben.. Ook ben ik onzeker over eigenlijk mijn hele lichaam omdat ik te dikke bovenbenen heb en een lelijk gezicht... En ik er niet uit zie... Ook om me innerlijk ben ik vet onzeker want ik ben gewoon niet goed zoals ik nu ben.. Ik moet sws veranderen want nu houden mensen zo echt niet van me.. Ik zeg ook te vaak dingen waarvan ik daarna denk dit had ik niet moetten zeggen..

Ik wil trouwens nog steeds dood, ik heb er over getwijfelt om niet binnenkort even ergens heen te gaan om het te doen.. Ik wil het doen om een van de vier manieren die ik hier niet zo ga zeggen.. En ik twijfel best wel erg voor welke ik moet kiezen.

En dan mijn vriendinnen.. Ehm.. dat komt omdat ik niet snap waarom zij mijn vriendin willen zijn.. En of ze wel echte vriendinnen zijn...

En school.. Ja, ik sta er best wel slecht voor en heb veel huiswerk en toetsen.. Als ik zo doorga moet ik het einde van het jaar een nieveau lager en dat wil ik echt niet..

Ik heb ook vaak stemmen in mijn hoofd waar ik gek van word en waartegen ik jammer genoeg niet kan zeggen van stil nou even ik wil gewoon verder en niet steeds horen wat ik fout doe wat alles is.. En ik weet dat de stemmen gelijk hebben want dat vind ik ook maar alsnog...

En ik slaap nog steeds slecht ik pieker en ik pieker en ik pieker...

Sorry, dat het best een lang verhaal is geworden en ik snap dat julie mij niet willen helpen...
Ja, ik weet het ik heb dit verhaal hierboven zo goed als in een andere topic neergezet maar omdat dat niet goed was zet ik het hieer neer..

78 reacties

hey lise

kan je niet proberen om bij al je vriendinnen en keer te logeren...? zo dat je ff weg bent van de spanning thuis. en je kan altijd familie leden proberen.

en ga je nog op vakantie?
misschien gaat de spanning bij al je gezinsleden dan de spanning iets liggen.

groetjes
bella
hey

je vriendin zoekt momenteel minder contact met jou... omdat zij veel aan der hoofd heeft. kan je misschien een keer voor haar een luisterend oor zijn? zo dat zij ook der hard kan luchten en dat jij later weer bij jaar je hart kan luchten.

groetjes
bella
mmisschien is het dan handig om wat vaker met haar te gaan praten zo dat je je wat beter gaat voelen. het is alleen een idee. jullie moeten dat allebei wel willen.

groetjes
bella
Het kan dat je vriendin tijdelijk afstand van je neemt, om zich even op haar eigen welzijn te richten. Je kan er haar gerust aan herinneren dat je er voor haar bent. Zo'n herinnering doet vast goed.

Je vriendin wordt geholpen. Voelt ze zich goed bij de hulpverlening die ze heeft?

Gr. Kenshin
Kenzin,

Fijn weer eens van je te horen šŸ™‚

Nou...
Hoe gaat het met je?

Slecht...
Kan je steun vinden bij God

Nee ik snap steeds minder van God...
en gaat het thuis inmiddels wat beter?

Nope
Hey Lise123

Je vertelt steeds minder te begrijpen van Gods bedoeling, en voelt je niet goed. Thuis is de situatie er inmiddels nauwelijks op verbeterd. Hm, wat jammer om te horen dat het niet beter met je gaat šŸ˜

Zijn er de laatste tijd dingen gebeurd? Kan je je gevoelens toeschrijven aan bepaalde gebeurtenissen?

Je hoort weleens dat Gods kracht zich op mysterieuze wijze laat zien. Wie weet is dit een vorm van training, of kijkt God toe hoe je met de situatie omgaat. Heb je het gevoel dat je steun kan vinden bij God?

Gr. Kenshin
Hey,

Ja.. Maar tegen een vriendin van me doet ze ook zo. En tegen (ik noem haar anders dan ze echt heet) Nienke die heeft veel meer problemen dat ze weet en bij haar is ze er ook altijd.

Dat heb ik al zo vaak gedaan zeggen dat ik er voor haar ben!

Ik weet het niet.... Zoals ik al zei negeert ze me een beetje
Een vriendin van je voelt zich ook enigszins genegeerd door je vriendin, maar met Nienke houdt ze nauw contact. Begrijp ik het zo goed?

Gr. Kenshin
Ja, maar nu gaat het wel beter tegen elkaar
Je vertelt dat het beter gaat tegen elkaar. Bedoel je hiermee dat de spanning gaan liggen is?

Ik herinner me dat school je best wat stress bezorgde. Heb je binnenkort vakantie?

Gr. Kenshin
Nee, het gaat beter tussen m'n vriendinnen, niet tussen mij en haar.

Ja.. Maar vakantie is niet veel beter want dan ben ik met me ouders enzo thuis.

Groetjes,

- Tekst aangepast door de kindertelefoon - Lise
Hai,
Ik denk dat ik weet welke community je zit op Instagram, ik zit daar ook in. Ik hoop dan wel dat je op de goeie kant van de community zit en niet de slechte.
Ik denk dat je ouders ongerust zijn, en je willen beschermen. En dat ze daarom in je telefoon kijken. Maar je hebt je ook je privacy dus ik probeer het niet goed te praten. Maar ze zijn gewoon ongerust en ze willen niet dat er iets gebeurd met je.

En heb je iemand om mee te praten, waar je alles kwijt kan? Vriendin, docent, familielid? Want ik denk wel
dat je professionele hulp nodig hebt. Want ik denk dat je gewoon in de knoop zit met alles en het gewoon even niet meer weet. Eventueel kan je naar de huisarts gaan, als je hem/haar vertrouwt. En die vertellen ook niks tegen je ouders, als jij dat niet wilt. Probeer er met iemand over te praten.

Ik hoop dat je weet dat je er niet alleen voor staat!
Geen idee of je aan me reactie iets heb.
Maar hou vol!

Xx
hey,

ik heb het gelezen en zat meer aan bepaalde aspecten van je verhaal te denken en zal daar meer op gaan antwoorden dan andere punten, sorry

De laatste tijd denk ik ook vaak aan weglopen.. Weglopen van alles en iedereen of alleen weglopen van thuis..
Want thuis heb ik best veel ruzie en ik voel me alleen nog fijn op me kamer maar dat ook niet altijd meer. Omdat ze daar ook de laatste tijd steeds binnenkomen maar ik zou het fijn vinden als ik ook echt een eigen plekje zou hebben maar dat heb ik momenteel niet. Thuis heb ik heel veel ruzie en ik wil het ook niet langer zo...


je wilt dus eigenlijk een veilige plek hebben, als jij wegloopt. wat ga je dan doen? ga je naar een veilige plek? zo ja welke? als jij wegloopt naar een vriendin zal je ongetwijfeld worden gevonden. als jij gewoon naar niks wegloopt kan ik je met zekerheid zeggen dat jij je nogsteeds niet veilig voelt.
daarnaast met weglopen moet je ook voor jezelf gaan zorgen, denk aan onderdak en eten, hoe ga je dat doen?
dat is allemaal vrij moeilijk te regelen op jouw leeftijd, en het zal er niks beters van gaan maken

Ik vind het ook lastig om te geloven in God en of hij wel van me houd. En ik voel hem niet.. Het lijkt net alsof hij zegt jij zit in de problemen? Oke, leuk. Je kunt wel bidden en bidden maar denk je nou echt dat dat helpt? Denk je dat ik je ga helpen? Denk je dat ik van je hou?


tja, het is je eigen denkwijze en geloof wijze. wij en andere kunnen wel handvaten aanbieden om te zeggen en hierdoor is het waar. maar het gaat erom hoe jij erover denkt.
geloof jij in de bijbel? ga eens de Bijbel lezen en vind alle teksten waarin Hij zegt dat Hij om je geeft, je helpt en op wat voor manier.
wat er namelijk staat is dat Hij je zal helpen, maar op welke manier dat staat er niet.
als jij bid om hulp zodat de deur rechts open gaat omdat jij denkt dat dat de oplossing is, maar God doet de deur links open omdat Hij weet dat die beter is, dan moet je dat vertrouwen en die deur(kans) pakken.
wat ik ermee bedoel is dat God je niet aldoor helpt op de manier zoals jij dat wilt maar op de manier zoals Hij denkt dat het beste is voor je.

als je het niet erg vind, zet ik hieronder 4 linkjes met een pagina over hoe God mensen met een depressie kan helpen:
Jongeren depressie

Bijbel en depressie

Zelfmoord

Houd God van Mij


Dit is dan wel van mijn geloof, maar vrijwel hetzelfde als bij de kerkelijke geloven

En school.. Ja, ik sta er best wel slecht voor en heb veel huiswerk en toetsen.. Als ik zo doorga moet ik het einde van het jaar een nieveau lager en dat wil ik echt niet..


niet verkeerd bedoeld maar wat heb je liever; een niveau dat jij haalbaar vind, minder stress geeft en goede cijfers haalt of een niveau waarbij je elke dag moet leren en leren, slechte cijfers haalt en stress heb omdat er een kans is niet over te gaan?
Hii,


Lange tijd niet mee gereageert maar vind het praten zo ook fijn.. Je weet vast wat ik bedoel maar ik dacht reageer hier toch nog ff op


Heb jij met die docent gepraat?
vast wel... ik praat elke week met haar. dus ik weet bijna zeker dat ik het vertelt heb terwijl ik niet meer weet wat ik moest vertellen.

O handig

Sorry ik heb haar niet geapt..
ik zou nu als nog appen. je hebt niks te verliezen.

Ze heeft bij mijn zus en broertje nog wel eens gevraagt hoe het ging.. Mijn broertje gebelt met de normale telefoon en mijn zus op whatsapp geappt en mij? Hellemaal niks.

Je ouders komer er zwz achter dat je uit huis wilt.
Ja.. Ik weet het maar alsnog.
heb je al een stap ondernomen. je zou het met die gene kunnenbespreken die je nog steeds moet appen.

Nee..

Het komt denk ik wel goed. Ik moet zwz hier weg.
Maar je bent nu nog steeds thuis..
i know. ik ben nog steeds thuis maar er komt denk ik voor uitgang in. ik kook 1x in de week zelf standig. en ze weten dat ik uit huis wil.

Jammer..Heb je het ze vertelt?
Wat zou de reden moeten zijn?
als ik het zou weten had ik het allang uit gevoerd.

Jammer...

Liefs,
Lise
hey,

ik denk daarnaast ook dat profesionele hulp goed voor je is.

@yummiedemummie nu weet ik dat Lise123 Christelijk is door eerdere reacties van haar.
dus wat jij uitlegde over God is natuurlijk jouw gedachte maar christelijke mensen(andere geloven ook) die beschouwen God wel als iets, maar dat was even tussendoor en bedoel het niet hatelijk ofzo
Echt een super goed idd maar als ik dat ga doen gaan mijn ouders weer zeiken..

kan je het niet met hun bespreken dat jij ook privacy heb en die wilt gebruiken.?


Maar.. Hoe gaan zij daar ooit mee eens worden?


door met goede argumenten te komen waarom jij die privacy wilt

Maar.. Dan word ik heel dik..


nee niet altijd, je lichaam bouwt zelf vetten ook af, daarnaast helpt sporten wel omdat je daarin vetten en calorien verbrand


Als ik op mezelf ga wonnen....? Dat duurt nog minstens 5 of 6 jaar


ja... dat klopt... toch ben je wel erg jong om op jezelf te gaan wonen, je krijgt opeens heel veel verantwoording, er moeten inkomsten zijn om het huis te onderhouden, je moet koken. wassen, alles zelf regelen....
dat is moeilijk op een jonge leeftijd


Nee.. Dan gaan ze sws zeggen dat het niet klopt ofzo en dan later tegen elkaar van wat een trut ik meende niks van wat ik zei jij? Nee, ik ook niet.


wat is de reden dat je dat denkt? hebben ze iets gemeens gedaan tegen je?

Mijn vriendin is ook met zo'n iemand aan het praten maar dat durf ik echt niet en bovendien dan komen mijn ouders en mentor het ook te weten en dat wil ik echt niet...


een vertrouwenspersoon heeft zwijgplicht, wat betekent dat ze niks tegen andere mensen mogen zeggen zonder jouw toestemming. daardoor zullen je ouders ook niet weten wat er aan de hand is.
ook al is het misschien wel beter als ze het weten

Nee... Ze willen alleen maar dat ik niets raar doe..


dus je beschermen, omdat ze om je geven, willen ze niet dat je verkeerde dingen gaat doen en daarom controleren ze je spullen. daarnaast kan je het met je ouders erover hebben dat je het niet fijn vind dat ze dat doen

Ik weet 1000% zeker dat het echt is en ik ben er zeker niet bang voor en ik voel me er zeker ook niet slecht over door te geloven in de ware God voel ik me beter en God is gewoon goed ik voel me er goed over alleen ben ik bang dat God zich niet goed over mij voelt en niet van me houd..


nu wil ik proberen te helpen ook al is dit redelijk moeilijk vanwege geloofs verschil,
echter als je in de Bijbel leest staan er meerdere teksten(uit me hoofd 32-44 versen) waarin God verteld dat Hij van je houd, en hoe je het beste met negatieve/depressie om kan gaan.
verder als we het nu meer naar Geloof en God richten, heb je al om Zijn hulp en kracht gevraagd?
hii,

Dat is wel een goed idee.

Ja, jammer genoeg wel.
Mischien.

Groetjes,
Lise
Goede argumenten?

ja, al kom jij met goede redenen dat jij privacy wilt, dan haal jij ze over om jou meer vrijheid en privacy te geven(ook al moeten ze dit automatisch een beetje doen)

Je wilt niet weten hoe erg het dan is...


nou eerlijk gezegd, ze kunnen boos worden. maar meer kunnen/mogen ze niet doen..

Ze kunnen ertegeningaan


Wetten zijn er om je aan te houden, als je ertegen ingaat maak je een overtreding waarbij je als het ware "gestraft" kan worden.
daarnaast houden zij zich toch ook aan de wetten van God? daar gaan ze ook niet tegen in?

Ja.. Nou alleen dat ze niet van me houden en dat is ook zo...


en welk bewijs heb je hiervoor? hebben je vriendinnen dat echt gezegd of denk je dat alleen in je hoofd?
Ja.. Dat snap ik maar wat zijn goede redenen?

dat zijn redenen die je onder andere zelf moet bedenken, jij wilt meer privacy maar waarom? als jij daar redenen voor kan geven dan kan je mensen overtuigen.
een reden als: omdat ik het wil.
gaat het niet halen,
maar: ik wil meer privacy omdat ik al wat ouder word en meer met mensen dingen bespreek die jullie niet hoeven te weten aangezien mijn vriendinnen dit in vertrouwen hebben verteld, Ik het recht heb op privacy, ik onder andere meer verantwoording voor mezelf wil krijgen en zelf mijn "fouten" wil maken zonder dat jullie het voorkomen omdat ik daar het meeste van leer.
heb je iets meer redenen, maar natuurlijk heb ieder andere redenen en moet je het voor jezelf een beetje bepalen

Ik ben wel eens geslagen


ben je al eens in gesprek met je ouders daarover gegaan waarom ze dat deden? en weten andere mensen dit?

Alleen in mijn hoofd maar 3 keer raden wat ze dan gaan zeggen


nou je vriendinnen zullen zeggen dat het niet waar is, wat op dit moment het geval is, is dat jij van elk ding iets negatiefs wil maken omdat jij het jezelf niet gunt. probeer eens een situatie te accepteren zoals het is, die meiden willen vrienden zijn, accepteer dat en beschouw ze als vriendinnen.
hey Lise123,

aangezien ik je topic niet helemaal meer gevolgd heb en toch wil reageren, pak ik even een stukje wat me direct opviel.

"God houd niet van me" en "God wil me alleen laten lijden op de aarde"

nu vind ik het zelf wel apart dat je BellaBlue aanraad om de Bijbel te lezen(Raad ik ook ten zeerste aanšŸ˜‚)
maar doe je dat zelf wel? ik wil je niet voor schut zetten of iets dergelijks, maar wanneer je de Bijbel gelezen heb, dan weet je dat het niet Gods bedoeling is dat jij je zo voelt. echter, Hij vind het vreselijk om mensen te zien lijden.

dan de tweede zin, waarom was Jezus op aarde? om te lijden? ook, maar om te laten zien dat je onder erge omstandigheden vertrouwen in God toont, ook was het alleen Jezus die zou lijden in de naam van God als loskoopoffer.
wil God dus dat jij nu lijd, of doet hij het express? nee. hij vind het vreselijk om te zien
Bij andere mensen mischien. Maar bij mij niet! Waarom zou God van mij houden? Waarom zou God willen dat ik een leuk leven heb?


waarom houd God van je? hij houd van alle mensen, daarnaast geloof je ook nog in Hem wat Hem blij maakt.
daarnaast heeft Hij de mens gemaakt waardoor Hij er dus van houd. God grootste eigenschap Liefde? dusja hij houd van je.

waarom een leuk leven? omdat hij dus van je houd
hoi

ik snap dat julie mij niet willen helpen..

ik wil je helpen maar ben er niet echt goed in of zo...

Mijn ouders willen nu dingen gaan controleren enzo waar ik totaal niet achter sta maar ik heb daar niets over te zeggen.

Het is altijd vervelend als mensen dingen willen comtroleren
willen ze je telefoon controleren?
je kan bij andriod in stellen dat ze per app een ww moeten hebben. dat is dan best handig...
als ik over bepaalde dingen app wis ik de chat. en de andere ook...

De laatste tijd denk ik ook vaak aan weglopen.. Weglopen van alles en iedereen of alleen weglopen van thuis..

na een bepaalde tijd dan gaat de politie naar je op zoek en woord je zeker gevonden. dan krijg je nog meer problemen thuis en dat wil je niet, toch?

Want thuis heb ik best veel ruzie en ik voel me alleen nog fijn op me kamer maar dat ook niet altijd meer. Omdat ze daar ook de laatste tijd steeds binnenkomen maar ik zou het fijn vinden als ik ook echt een eigen plekje zou hebben maar dat heb ik momenteel niet. Thuis heb ik heel veel ruzie en ik wil het ook niet langer zo...

mijn ouders komen ook op mijn kamer vooral in het weekend. ik heb buiten in de natuur een bankje waar ik tot rust kan komen...

Ik vind het ook lastig om te geloven in God en of hij wel van me houd. En ik voel hem niet.. Het lijkt net alsof hij zegt jij zit in de problemen? Oke, leuk. Je kunt wel bidden en bidden maar denk je nou echt dat dat helpt? Denk je dat ik je ga helpen? Denk je dat ik van je hou?

sorry met je geloof kan ik je niet mee helpen...

Ik zit ook heel erg met mezelf.. Ik ben te dik en ik eet ook minder en sport meer dan eerst omdat ik gewoon echt dunner wil worden, en er echt onzeker over ben..

als je te weinig eet dan slaat jou lichaam alles op en kan het om gezet worden naar vet. en daar woord je alleen maar "dikker" van.

ook om me innerlijk ben ik vet onzeker want ik ben gewoon niet goed zoals ik nu ben..

je bent zeker wel goed zo als je bent. anders zou je je vriendinnen niet hebben.

Ik zeg ook te vaak dingen waarvan ik daarna denk dit had ik niet moetten zeggen..

je zou daar in kunnen oefenen.. .

Ik wil trouwens nog steeds dood, ik heb er over getwijfelt om niet binnenkort even ergens heen te gaan om het te doen.. Ik wil het doen om een van de vier manieren die ik hier niet zo ga zeggen.. En ik twijfel best wel erg voor welke ik moet kiezen.

geen enkele. zelf moord is niet de juiste op lossing. meestal zijn de op lossingen heel moeilijk te vinden...
En dan mijn vriendinnen.. Ehm.. dat komt omdat ik niet snap waarom zij mijn vriendin willen zijn.. En of ze wel echte vriendinnen zijn...

ik denk dat jij een heel laag zelf beeld hebt door de stemmen in je hoofd, waardoor je je zelf naar beneden haald. ik denk dat ze vriedinnen zijn omdat zij zie hoe mooi en lief persoon jij bent.
Ik heb ook vaak stemmen in mijn hoofd waar ik gek van word en waartegen ik jammer genoeg niet kan zeggen van stil nou even ik wil gewoon verder en niet steeds horen wat ik fout doe wat alles is.. En ik weet dat de stemmen gelijk hebben want dat vind ik ook maar alsnog...

ik heb zelf 24/7 stemmen in me kop die dat ook vertellen. heeeel vervelend.... maar ze hebben zo wie zo geen gelijk. ik weet niet precies wat ze zeggen. maar probeer er minder op te letten.
En ik slaap nog steeds slecht ik pieker en ik pieker en ik pieker...

ik heb je andere topic aan het begin gevold maar ik weet er bijna niet meer over dus misschien zijn ze al gezegd...
heb je wel eens slaap pillen gebruikt?
heb je geprobeerd te mediteren voor dat je gaat slapen. ik heb wel eens een speciale meditatie geleerd waardoor ik mijn pieker gedachten uit elkaar kon halen en daar door kon ik ze 1 voor 1 er over denken...

Sorry, dat het best een lang verhaal is geworden

hier over hoef je echt geen sorry om te zeggen.

groetjes
bella
Bellablue,

Ze heeft bij mijn zus en broertje nog wel eens gevraagt hoe het ging.. Mijn broertje gebelt met de normale telefoon en mijn zus op whatsapp geappt en mij? Hellemaal niks.
ze heeft met jou broertje en zus contact op gezocht maar met jou niet. ben jij de oudste thuis,

Nee, mijn zus is ouder dan mij...
misschien denkt ze dat jij oud en wijs genoeg bent om zelf met haar contact kan zoeken. zou je toch als nog contact met haar kunnen op zoeken?

Mischien..
Jammer..Heb je het ze vertelt?
nee mijn ouders zeggen tegen mij dat ik een keer uit huis moet. misschien zijn ze klaar met me šŸ¤”šŸ˜‚

Shit zeg, maar dan is het miss wel makkelijker om uit huis te gaan. Maar het is een grote kans dat ze dan daarna spijt hebben van wat ze hebben gezegt.

Kenzin,
Je vertelt steeds minder te begrijpen van Gods bedoeling, en voelt je niet goed. Thuis is de situatie er inmiddels nauwelijks op verbeterd. Hm, wat jammer om te horen dat het niet beter met je gaat šŸ˜

Ja.. Klopt eerder verslechterd.

Zijn er de laatste tijd dingen gebeurd? Kan je je gevoelens toeschrijven aan bepaalde gebeurtenissen?

Er is niet heel veel bijzonders gebeurd de laatste tijd. Ik heb wel een deel aan een vriendin verteld hoe het echt met me gaat.

Je hoort weleens dat Gods kracht zich op mysterieuze wijze laat zien. Wie weet is dit een vorm van training, of kijkt God toe hoe je met de situatie omgaat. Heb je het gevoel dat je steun kan vinden bij God?

Waarom is hij er dan niet als ik hem echt nodig heb.. Terwijl ik altijd in hem ben blijven geloven. Ik weet niet of er wel echt een God is.

Groetjes,
Lise
hoi

willen ze je telefoon controleren?
Ja, en mijn kamer

ik heb een kastje in mijn kamer met een slot er op. als ik er niet ben zit dat kastje altijd op slot en die sleutel neem ik mee...
je kan bij andriod in stellen dat ze per app een ww moeten hebben. dat is dan best handig...
Ja klopt maar dan moet ik dat wachtwoord ook zeggen tegen hun...

ehm... iedereen heeft kinderrechten. volgens mij heb je recht op een stukje privecie. dat zou je ff op moeten zoeken.

na een bepaalde tijd dan gaat de politie naar je op zoek en woord je zeker gevonden. dan krijg je nog meer problemen thuis en dat wil je niet, toch?
Ja... Nee ik wil zeker niet nog meer problemen hebben thuis


als je te weinig eet dan slaat jou lichaam alles op en kan het om gezet worden naar vet. en daar woord je alleen maar "dikker" van.
Ik sport ook veel...

maar dat helpt niet als je lichaam dat vet op slaat. daar helpt sporten niet voor je moet gwn gezond eten en sporten...

je bent zeker wel goed zo als je bent. anders zou je je vriendinnen niet hebben.
Sms twijfel ik of ze wel echte vriendinnen zijn en of ze wel van me houden

ik denk als mensen niet van jou houden dat ze je buitensluiten. en zo ver ik het heb gelezen sluiten ze je buiten. misschien moet je er een keer met ze er over hebben 1 op 1.

Ik zeg ook te vaak dingen waarvan ik daarna denk dit had ik niet moetten zeggen..
je zou daar in kunnen oefenen...
Hoe?

poeh... ik moet van me zelf altijd tich keer na denken of ik het wel moet zeggen. ik denk al na over wat zij gaan antwoorden voor dat ik andwoord heeft ook in een gesprek.

zelf moord is niet de juiste op lossing. meestal zijn de op lossingen heel moeilijk te vinden...
Het word toch niet beter

ik denk dat het ooit beter woord, misschien nu of morgen niet. misschien woord het beter als je op je zelf gaat wonen en je je eigen plekje kan creƫren.

ik denk dat jij een heel laag zelf beeld hebt door de stemmen in je hoofd, waardoor je je zelf naar beneden haald.
Dat zou kunenen maar hoe moet ik dat veranderen?

ehm... leuk gezegd maar niet naar luisteren... ik heb ze ook. ik heb 4 stemmen en 3 er van praten me naar beneden. ik probeer zo veel mogelijk naar de 4de te luisteren. het lukt niet altijd, maar probeer er aan te denken wat de mensen over jou in je omgeving voor goede dingen zeggen. maak een schriftje waar je alle goede dingen in op schrijft die mensen tegen jou over jou zeggen. misschien helpt dat.

ik denk dat ze vriedinnen zijn omdat zij zie hoe mooi en lief persoon jij bent.
Ik weet niet of ze dat wel zien want dat is echt niet zo.

ik denk van wel. zeg jij wel eens tegen hen hie jij over je zelf denkt? zeggen ze dan goeie dingen tegen jou.

ik heb zelf 24/7 stemmen in me kop die dat ook vertellen. maar ze hebben zo wie zo geen gelijk. maar probeer er minder op te letten.
Dat heb ik ook wel geprobeert maar dat lukt niet

nee het is ook super lastig.

heb je wel eens slaap pillen gebruikt?
Nee, maar hoe moet ik daaraan komen zonder naar de docter te gaan en zonder dat me ouders het weten?

geen idee. volgens mij kan dat niet. ik weet het niet. mij woord het altijd aan geboden en ik zeg altijd nee.

heb je geprobeerd te mediteren voor dat je gaat slapen.
Ne

het zou misschien echt kunnen helpen om in slaap te vallen. als slaap je voor 5 minuten. dan zijn die 5 minuten mooi mee genomen

ik heb wel eens een speciale meditatie geleerd waardoor ik mijn pieker gedachten uit elkaar kon halen en daar door kon ik ze 1 voor 1 er over denken...
Hoe doe jij het dan?

ehm... ik heb tegen woordig me eigen variatie er op bedacht. ik mediteer en vrij snel komt de eerste gedachten op en daar denk ik over na. en na 5 minuten of zo schrijf in alles op wat met dat ding me dwars zit.

En heb je iemand om mee te praten, waar je alles kwijt kan? Vriendin, docent, familielid?
Ik zal er mee kunnen praten maar dat wil ik niet ik wil niet dat anderen zich ongerust over mij gaan maken en dat mijn ouders en mentor en alles het komen te weten.

ik wil ook nooit dat mensen druk maken over mij. waarom zouden mensen zich druk maken over zoon onbelangrijk persoon als ik. dit heb ik afgelopen week een paar keer op kt gevraagt. en aan een paar mensen die zich druk maken om mij.

jij vind je zelf niet belangrijk omdat de stemmen in je hoofd waarschijnlijk dat zeggen. waardoor jij denkt dat je onbelangrijk bent. mensen die in jou omgevingen leven en met jou te maken hebben gaan om jou geven. omdat je een goed persoon bent. waardoor zij niet willen dat er iets is met dat lieve meisje.

Want ik denk wel dat je professionele hulp nodig hebt.
Mischien wel maar hoe kom ik daar zonder dat anderen het weten?

er zij waarschijnlijk vertrouwens personen bij jou op school. zij zijn waarschijnlijk spigoloog. ik denk dat zij jou kunnen helpen. ik weet dat het doods eng is om daar naar toe te gaan.

als jij gewoon naar niks wegloopt kan ik je met zekerheid zeggen dat jij je nogsteeds niet veilig voelt.
Niet veilig maar wel beter

er zijn volgens mij ook woon groepen waar je kan wonnen tot je oud genoeg bent om helemaal op je zelf tewonnen. daar voor hoef je niet depressief of zo voor te zijn.

als je voor elkaar zou kunnen krijgen om bij zoon groep te wonen. zie jij je ouders minder. dus minder ruzie. en meer privecie.

groetjes
bella
Hoi

ik heb een kastje in mijn kamer met een slot er op. als ik er niet ben zit dat kastje altijd op slot en die sleutel neem ik mee...
Echt een super goed idd maar als ik dat ga doen gaan mijn ouders weer zeiken..

Sorry dat ik het zeg, maar laat ze dan ff zeiken. Dan heb jij een stukje privecie terug

ehm... iedereen heeft kinderrechten. volgens mij heb je recht op een stukje privecie. dat zou je ff op moeten zoeken.
Maar.. Hoe gaan zij daar ooit mee eens worden?

De kinderrechten zijn wetten. Met wetten moeten ze eens zijn. Daar hebben ze geen keuze in.

als je te weinig eet dan slaat jou lichaam alles op en kan het om gezet worden naar vet. en daar woord je alleen maar "dikker" van.
Ik sport ook veel...
maar dat helpt niet als je lichaam dat vet op slaat. daar helpt sporten niet voor je moet gwn gezond eten en sporten...
Maar.. Dan word ik heel dik..

Als je vooral gezond eet en genoeg sport woord je echt niet dik.

ik moet van me zelf altijd tich keer na denken of ik het wel moet zeggen.
Hoe kan ik het voor melkaar krijgen dat het mij ook lukt?

Ja... weet ik niet echt. Flap je af en toe zomaar iets uit zonder dat je het bewust doet?

zelf moord is niet de juiste op lossing. meestal zijn de op lossingen heel moeilijk te vinden...
Het word toch niet beter
ik denk dat het ooit beter woord, misschien nu of morgen niet. misschien woord het beter als je op je zelf gaat wonen en je je eigen plekje kan creƫren.
Als ik op mezelf ga wonnen....? Dat duurt nog minstens 5 of 6 jaar

Dat zeggen mijn ouders ook dat ik pas om mijn 24ste uit huis mag. Maar ik ben met mensen van school die daar gespecialiseerd in zijn aan het praten of ik op een soort groep kan gaan wonen.

ik denk dat ze vriedinnen zijn omdat zij zie hoe mooi en lief persoon jij bent.
Ik weet niet of ze dat wel zien want dat is echt niet zo.
ik denk van wel. zeg jij wel eens tegen hen hie jij over je zelf denkt? zeggen ze dan goeie dingen tegen jou.
Nee.. Dan gaan ze sws zeggen dat het niet klopt ofzo en dan later tegen elkaar van wat een trut ik meende niks van wat ik zei jij? Nee, ik ook niet.

Ik moest heel kort er om lachen omdat ik vorige week ongeveer het zelfde schreef. Ik probeer jou het goede in te laten zien terwijl ik het bij me zelf ook niet geloof...

jij vind je zelf niet belangrijk omdat de stemmen in je hoofd waarschijnlijk dat zeggen. waardoor jij denkt dat je onbelangrijk bent.
Dat is ook waar

Zeggen jou stemmen dat jou vriendinnen jou vriendinnen niet zijn?

mensen die in jou omgevingen leven en met jou te maken hebben gaan om jou geven. omdat je een goed persoon bent. waardoor zij niet willen dat er iets is met dat lieve meisje.
Ik ben echt geen persoon en een lief meisje dat.. Dat is echt niet waar geloof me maar..

Ik geloof je niet. Ik weet het zeker van wel. Bijvoorbeeld als jou mentor niet om jou gaf dan had zij dit niet vertelt aan jou ouders.
Ik snap precies waarom en dat je denkt dat je niet lief bent. Ik vind het van me eige ook niet.

er zij waarschijnlijk vertrouwens personen bij jou op school. zij zijn waarschijnlijk spigoloog. ik denk dat zij jou kunnen helpen. ik weet dat het doods eng is om daar naar toe te gaan.
Mijn vriendin is ook met zo'n iemand aan het praten maar dat durf ik echt niet en bovendien dan komen mijn ouders en mentor het ook te weten en dat wil ik echt niet...

Nee de vertrouwens personen mogen het niet vertellen zo lang jij niet gevaarlijk voor je zelf of andere bent.
Vraag een keer aan die vriendin wat de afspraken zijn tussen haar en dat persoon.

er zijn volgens mij ook woon groepen waar je kan wonnen tot je oud genoeg bent om helemaal op je zelf tewonnen. daar voor hoef je niet depressief of zo voor te zijn.
als je voor elkaar zou kunnen krijgen om bij zoon groep te wonen. zie jij je ouders minder. dus minder ruzie. en meer privecie.
Ja... Ik twijfel heeel erg om dat te doen maar hoe moet ik dat voor elkaar krijgen?

Ehm als je met zoon vertrouwens persoon zou praten zou je het daar aan kunnen vragen.
Dat je ouders je spullen willen controleren, betekent alleen dat ze van je houden en je willen beschermen!
Nee... Ze willen alleen maar dat ik niets raar doe..

Willen dat jij niks raars doet omdat ze om je geven. Niet iedereen is daar even goed in om heg op de goeds manier hst ts laten merken.

Ik zou daar heel blij mee zijn als ik jou was.
Jij kent mijn ouders niet

Nee ik ken jou ouders niet.
Ik hen ouders gehad die mij vanaf dat ik 5 was alles zelf lieten doen. Ze namen geen tijd voor mij. Zelfs als ik er om vroeg zijden ze nu even niet komt later wel. Ik denk daarom dat je blij moet zijn dat ze om je geven....

Ik zou veel met ze praten erover en desnoods zeggen dat je het niet fijn vindt dat ze door je spullen zoeken en kijken wat zij ervan vinden. Ik zou het juist heel fijn vinden als mijn ouders dat zouden doen, ze beschermen je van iets wat je op dit moment niet zelf kan tegenhouden!
Ze zouden helemaal flippen en er niet op reageren zoals ik ijn zou vinden

Ja ik snap het wat je bedoelt. Het is totaal niet fijn om 2 mensen die jn jou 'veilige' omgeving binnen stormen

Groetjes
Bella

Reageer