mijn hoofd kaal scheren?

  • 10 March 2017
  • 6 reacties
  • 377 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hee,

vorig jaar gin het niet goed met me en had ik last van zelfmoordgedachtes. in die tijd had ik een bucketlist gemaakt om mezelf een soort doel te geven. uiteindelijk kwam het erop neer dat die lijst me in leve hield. alleen had ik er ook wat dingen op staan die verder gingen, zoals mijn haar blauw verven. met mijn stomme kop heb ik dat dus laten doen.
toen ik me weer beter voelde heb ik het laten blonderen in de hoop weer zo dicht mogelijk bij mijn eigen haarkleur (blond) te komen. ging opzich wel goed. alleen, zo dom als ik ben, is er door een misverstand vorige week mn haar bruin geworden.
ik wil heel graag terug naar mijn natuurlijke haarkleur. niet omdat de kleur zo lelijk is, maar omdat het herinneringen ophaalt die ik probeer te vergeten.

daarom denk ik er dus serieus over na kaal te gaan. dan koop ik wel een pruik voor naar buiten hoor, gewoon om mijn haar de tijd te geven een beetje op lengte te komen.
anders wil ik het afknippen tot aan mijn uitgroei..

ik weet alleen niet echt of ik het moet doen en ik durf en niet over te praten met mensen. wat zouden jullie doen?

bedankt voor het lezen, ik hoop dat jullie tips hebben
liefs, Zora

6 reacties

Ik denk dat het in jouw situatie verstandig is om advies te vragen bij een kapper/kapster.
Deze kan kijken of er nog iets gedaan kan worden zonder gelijk een drastische verandering te ondergaan (zoals jezelf kaal scheren...)
Hoi!

Ik weet niet tot hoe gezond je haar momenteel is, maar misschien kun je het in plaats van kaal heel kort laten knippen. Je vindt op internet vast wel een paar mooie kapsels voor kort haar.
Dat kaalscheren kan gezond zijn voor je haar, maar ik zou me eerst goed informeren over een pruik voordat ik dat zou doen. Misschien zitten die heel vervelend ofzo of zijn ze heel duur.
Zoals Massietanis hierboven zegt, kun je beter raad aan een kapper vragen. Die hebben gestudeerd voor haar en alles wat erbij hoort en die weten het allemaal veel beter dan ik. ;)

Groetjes
x
Hoi,

Lastig dat je haar nu de verkeerde kleur heeft!
Ik denk dat wachten op uitgroei korter duurt dan je kaal scheren. Pruiken zijn vgm erg duur en zitten erg kriebelig. Denk er goed over na.
Ik sluit me bij hierboven aan, dat het wel verstandig is om je kapper om advies te vragen.

Gr. Pin
Je kan je haar ontkleuren is wel ongezond voor je haar maar als je het goed verzorgt valt het wel mee
Ik denk dat je het beste kunt wachten todat je haar wat groeit en dan kun je altijd nog het gekleurde deel er af laten knippen.
Je zou het weer kunnen laten verven/blonderen.
Badge

Kaalscheren 

Reageer