mijn eerste en laatste vragenlijst x

  • 27 March 2019
  • 4 reacties
  • 275 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hiya allemaal,
dit is werkelijk mijn laatste topic dat ik hier post.
Dus geen nieuwe account, geen 'hulp' meer van mij.
Jullie moeten het doen met de woorden die ik in het verleden heb gegeven en de lieve woorden die andere forumgebruikers geven.

Het gaat werkelijk niet goed met mij, en dit soort shit brengt me werkelijk alleen maar dieper, en dieper, in de put.

Ik zit de laatste tijd echt alleen maar vragenlijsten te bekijken.
Ik vind het oprecht echt interessant hoe sommige mensen denken ten opzichte van anderen.
Dus ik ga eindigen hier met een vragenlijst.
Dit zijn eigenlijk gewoon losse vragen en er zit niet echt een verban tussen........
(sommige best depressief, filosofisch, diepzinnig, dom, etc)
Ik had graag een verband gehad maar dit zijn letterlijke vragen die ik mezelf stel om half 4 in de ochtend.


1.Wat is bestaan?

2. Wat is buiten het universum? Is het oneindig of eindig? Waarom?

3. Wat bestond er vóór de oerknal?

4. Hoe weten we wat we weten?

5. Hoe kan ik iets zeker weten?

6. Wat is meer geldig, de zintuigen, rationaliteit of intuïtie?

7. Hoe begrijpen dieren de werkelijkheid?

9. Zijn er wezens met hogere intelligentie dan mensen? Zo ja, Hoe kunnen we dan zeker zijn van onze kennis?

10. Wat is de ultieme waarheid?

11. Hoe kan ik er zeker van zijn dat ik uberhaupt aanwezig ben?

12. Als ik besta, wat ben ik dan???Hoe moet ik dat weten?

13. Als het lichaam van jou is, en de geest ook, wie is de eigenaar dan van deze dingen?

15. Wie heeft mijn gedachten onder controle?

16. Wat is mijn doel?

17. Hoe moet ik mijn leven leiden om gelukkig te worden?

18- Hoe gaat het?

19- Wat is een rare voedselcombinatie die jij echt lekker vindt?

20- Hoelaat ga je normaal gesproken slapen?

21- Hoe zou je jezelf beschrijven in 1 woord?

22- Ben je ooit zo blij geweest dat je moest huilen?

23- Koffie of thee? Spill the tea

24- Waar schaam jij je voor?

25- Hoe zeg je subtiel vaarwel?

Oke doe alsof ik punt 25 net deed,

Fijne dag nog mensen,

4 reacties

Hoi

Hier gaan we :)

1.Wat is bestaan?
Sommigen zien bestaan als een synoniem van in leven zijn. Als je hart klopt en je haalt adem, zou je bestaan. Ik weet niet zo goed welke betekenis ik precies aan het woord 'bestaan' zou toekennen. Misschien is 'bestaan' gelinkt met een dieper soort bewustzijn. Misschien zoek ik het te ver.

2. Wat is buiten het universum? Is het oneindig of eindig? Waarom?
Oneindig, vermoed ik. Of eindig, maar dan zou er na het einde nog 'wat' moeten zijn. Toch oneindig?

3. Wat bestond er vóór de oerknal?
Een soort leegte, of net iets heel volumineus? Wie weet iets met veel betekenis, of totaal zonder.

4. Hoe weten we wat we weten?
Sommige kennis werd aan ons overgedragen door anderen, sommige verbanden lijken we zelf te leggen.

5. Hoe kan ik iets zeker weten?
Naar mijn mening vallen erg weinig dingen zeker te weten.

6. Wat is meer geldig, de zintuigen, rationaliteit of intuïtie?
Zintuigen kunnen bedrogen worden, rationaliteit kan beïnvloed worden door je omgeving, en intuïtie die ons gisteren redde, is misschien niet meer van toepassing op de wereld van vandaag. Ik vermoed dat deze drie in een goed samenwerkingsverband erg krachtig kunnen zijn.

7. Hoe begrijpen dieren de werkelijkheid?
Ik vermoed dat ze zich vaak vragen stellen bij het zinloos geweld dat mensen elkaar aan kunnen doen. De vraag waarom sommige mensen onschuldige dieren pijn doen, houdt hun misschien nog wel meer bezig.

9. Zijn er wezens met hogere intelligentie dan mensen? Zo ja, Hoe kunnen we dan zeker zijn van onze kennis?
Mieren beheersen een verbazingwekkende kunde als het neerkomt op samenwerken. Olifanten hebben een sterk gevoel voor empathie, en troosten een moeder als ze een jong verliest. Zebra's leven in een kudde, om beter opgewassen te zijn tegen roofdieren. De mens zou veel kunnen leren van wezens die ze nu en dan als "ondergeschikt" beschouwen.

10. Wat is de ultieme waarheid?
Daar kan ik niet op antwoorden.

11. Hoe kan ik er zeker van zijn dat ik uberhaupt aanwezig ben?
Je voelt, je bent bewust? Misschien is dat de betekenis die ik aan aanwezigheid geef. Misschien geef jij een andere betekenis aan dit woord.

12. Als ik besta, wat ben ik dan???Hoe moet ik dat weten?
Ik raad je aan om, eventueel met de hulp van anderen, je eigen bestaan te ontdekken.

13. Als het lichaam van jou is, en de geest ook, wie is de eigenaar dan van deze dingen?
Ik zou willen dat ik m'n geest steeds onder controle heb. Af en toe nemen verdriet en droefheid het echter van me over. Over een lichaam zou alleen de persoon die het lichaam toebehoort mogen heersen, ook al gebeurt dat soms wel anders.

15. Wie heeft mijn gedachten onder controle?
Ik vermoed dat in 'optimale omstandigheden' het antwoord zou moeten zijn dat jij die controle hebt. Het kan echter gebeuren dat iemand anders je gedachten controleert.

16. Wat is mijn doel?
Dat kan en wil ik jou niet opdragen. Jij hebt alle recht om daar op je eigen tempo en op je eigen wijze naar te zoeken.

17. Hoe moet ik mijn leven leiden om gelukkig te worden?
Had je plezier in het maken van deze vragenlijst? Misschien kan je die richting uit. Houd je van ploegsporten, of werk je liever individueel?

18- Hoe gaat het?
Met mij? Wat lief dat je dat vraagt 🙂 Ik struggle met depressieve gedachten, onzekerheid en een hoop verdriet, maar vind het, ondanks wat er speelt, wel ok met me gaan. Hoe gaat het met jou? Wat gaat er allemaal in je om?

19- Wat is een rare voedselcombinatie die jij echt lekker vindt?
Hmm. Even denken. Ik herinner me dat ik een keer sushi had gehaald, en dat een huisgenoot thuiskwam met pizza. We hebben de sushi en pizza gedeeld. Heel gek is die combinatie misschien niet, maar het is momenteel het enige wat in me opkomt.

20- Hoelaat ga je normaal gesproken slapen?
Rond 22 uur. Op avonden dat ik aikidoles heb wordt het vaak wat later.

21- Hoe zou je jezelf beschrijven in 1 woord?
Sereen.

22- Ben je ooit zo blij geweest dat je moest huilen?
Ja.

23- Koffie of thee? Spill the tea
Thee. Liefst groene. Jij?

24- Waar schaam jij je voor?
Ik schaam me over m'n sterke emoties en gevoeligheid, die me soms helemaal klein krijgen.

25- Hoe zeg je subtiel vaarwel?
Je zou de mensen waar je afscheid van neemt kunnen bedanken voor de tijd samen. Het is echter nooit verkeerd om mensen te bedanken voor de gemeenschappelijk doorgebrachte tijd. Dat bedanken kan altijd en op elk moment.

Ik merk dat ik in m'n antwoorden weleens een vraag heb teruggesteld. Je hoeft die alleen te beantwoorden als je je daar goed bij voelt, en er de tijd voor wilt nemen. Ik wens je onder andere een goede nachtrust toe, één waarin gedachten en vragen je even rust gunnen. Ondanks dat zou ik het interessant vinden om jouw antwoorden op deze vragen te kennen 🙂 Ik hoop dat er betere tijden voor je aankomen, en dat je de nare gevoelens en gedachten achter je kan laten 🍀

Groetjes
Kenshin
1.Wat is bestaan? Deze is lastig, maar ik denk gewoon als je leeft

2. Wat is buiten het universum? Is het oneindig of eindig? Waarom? Niks is oneindig, het moet wel ergens stoppen, ik weet niet wat er voor de universum was. Er kan niets uit niets ontstaan maar ik geloof ook niet in een god.

3. Wat bestond er vóór de oerknal? Ik heb echt geen idee, ben er wel nieuwsgierig naar!

4. Hoe weten we wat we weten? Onze hersenen slaan dat op

5. Hoe kan ik iets zeker weten? Dat kan niet, tenminste ik heb zo'n gevoel dat niemand ooit iets zeker weet

6. Wat is meer geldig, de zintuigen, rationaliteit of intuïtie? Ze zijn alle drie even geldig

7. Hoe begrijpen dieren de werkelijkheid? Ik denk dat ze net als ons denken maar dan in hun eigen taal etc

9. Zijn er wezens met hogere intelligentie dan mensen? Zo ja, Hoe kunnen we dan zeker zijn van onze kennis? Misschien is dat wel mogelijk, wezens op andere planeten misschien. Nobody knows

10. Wat is de ultieme waarheid? Niks kan helemaal waar zijn

11. Hoe kan ik er zeker van zijn dat ik uberhaupt aanwezig ben? Daar kan je nooit zeker van zijn

12. Als ik besta, wat ben ik dan???Hoe moet ik dat weten? Je bent een levend wezen.

13. Als het lichaam van jou is, en de geest ook, wie is de eigenaar dan van deze dingen? Daar zijn de meningen over verdeeld

15. Wie heeft mijn gedachten onder controle? Jijzelf, het kan zijn dat je brein ook de controle heeft zonder dat je het doorhebt

16. Wat is mijn doel? Om gelukkig te zijn

17. Hoe moet ik mijn leven leiden om gelukkig te worden? Jezelf zijn, mensen zoeken die je steunen, bedenken wat je echt wilt bereiken en er naar werken. Vermijd negatieve dingen/mensen.

18- Hoe gaat het? Het gaat niet zo goed

19- Wat is een rare voedselcombinatie die jij echt lekker vindt? Heb er geen

20- Hoelaat ga je normaal gesproken slapen? Meestal rond de 22:00

21- Hoe zou je jezelf beschrijven in 1 woord? Visueel

22- Ben je ooit zo blij geweest dat je moest huilen? Nope

23- Koffie of thee? Spill the tea Thee ofcourse

24- Waar schaam jij je voor? Ik schaam me voor de mensheid die niet luistert

25- Hoe zeg je subtiel vaarwel? Bedanken voor dingen, het is voor iedereen iets persoonlijks samen

Enzo
1.Wat is bestaan?
  • dat het op de wereld is ofzo, idk
2. Wat is buiten het universum? Is het oneindig of eindig? Waarom?
  • ?
3. Wat bestond er vóór de oerknal?
  • weet ik veeelll
4. Hoe weten we wat we weten?
  • ?
5. Hoe kan ik iets zeker weten?
  • ?
6. Wat is meer geldig, de zintuigen, rationaliteit of intuïtie?
  • ik voel me best dom dat ik al deze vragen niet begrijp
7. Hoe begrijpen dieren de werkelijkheid?
  • 🤷‍♀️
9. Zijn er wezens met hogere intelligentie dan mensen? Zo ja, Hoe kunnen we dan zeker zijn van onze kennis?
  • geen idee
10. Wat is de ultieme waarheid?
  • hoe moet ik dat weten?
11. Hoe kan ik er zeker van zijn dat ik uberhaupt aanwezig ben?
  • je ziet jezelf toch?
12. Als ik besta, wat ben ik dan???Hoe moet ik dat weten?
  • je bent een mens volgensmij
13. Als het lichaam van jou is, en de geest ook, wie is de eigenaar dan van deze dingen?
  • zie je me boeien
15. Wie heeft mijn gedachten onder controle?
  • jijzelf
16. Wat is mijn doel?
  • ik kan geen gedachtes lezen
17. Hoe moet ik mijn leven leiden om gelukkig te worden?
  • doen wat je leuk vind
18- Hoe gaat het?
  • goed!
  • eerlijk antwoord: best wel klote
19- Wat is een rare voedselcombinatie die jij echt lekker vindt?
  • heb ik niet
20- Hoelaat ga je normaal gesproken slapen?
  • 11 uur/half 12
21- Hoe zou je jezelf beschrijven in 1 woord?
  • raar
22- Ben je ooit zo blij geweest dat je moest huilen?
  • nee
23- Koffie of thee? Spill the tea
  • theee
24- Waar schaam jij je voor?
  • mezelf
  • ja alles, uiterlijk en innerlijk
25- Hoe zeg je subtiel vaarwel?
  • idkk
hoi

1.Wat is bestaan?

deze vraag is in gewikkeld 🤔
er moet gewoon leven in zitten je kan niet zeggen dat het moet ademen en moet kunnen om te bestaan omdat geesten ook bestaan...

2. Wat is buiten het universum? Is het oneindig of eindig? Waarom?

ik ben geen wetenschapper 😂

3. Wat bestond er vóór de oerknal?
4. Hoe weten we wat we weten?

iets door je hersenen die het op slaat en het moet je geleerd zijn maar hoe de eerste het wist idk

5. Hoe kan ik iets zeker weten?

niet. je kan het wel ongveer zeker weten... het heleverhaal langs lopen

6. Wat is meer geldig, de zintuigen, rationaliteit of intuïtie?

idk

7. Hoe begrijpen dieren de werkelijkheid?

wij zijn ook dieren dus hoe begrijp jij het dan kom je er ook achter over een ander dier 👍

9. Zijn er wezens met hogere intelligentie dan mensen? Zo ja, Hoe kunnen we dan zeker zijn van onze kennis?

geen idee

10. Wat is de ultieme waarheid?

dat is helemaal niets... alles kan niet 💯% waar zijn.

11. Hoe kan ik er zeker van zijn dat ik uberhaupt aanwezig ben?

omdat andere je zien. maar of je met je kop aan wezig bent is wel de vraag die kan alleen jij op dat moment beandworden.

12. Als ik besta, wat ben ik dan???Hoe moet ik dat weten?

geen idee.

13. Als het lichaam van jou is, en de geest ook, wie is de eigenaar dan van deze dingen?

je lichaam is van je geest en je geest is van je lichaam. nee ik heb echt geen idee

15. Wie heeft mijn gedachten onder controle?

jij zelf...

16. Wat is mijn doel?

om een gelukkig leven te krijgen en als je op het puntje van geluk staat daar blijven en hardstikke gelukkig dood gaan. dus je doel os gelukkig dood gaan en niet ongelukkig dood gaan.

17. Hoe moet ik mijn leven leiden om gelukkig te worden?

ik vertel het je als ik het weet.

18- Hoe gaat het?

voor de mensen in mijn omgeving: kan beter
voor hier: zwaar kut...

19- Wat is een rare voedselcombinatie die jij echt lekker vindt?

geen idee... ik haat eten

20- Hoelaat ga je normaal gesproken slapen?

9 uur richting bed.
als ik geluk heb ben slaap in om 2 uur en als ik pech heb slaap ik niet.

21- Hoe zou je jezelf beschrijven in 1 woord?

Aansteller
22- Ben je ooit zo blij geweest dat je moest huilen?

ja ooit 3 jaar geleden had ik een maand zonder donkere wolken

23- Koffie of thee? Spill the tea

ice tea 😂👍

24- Waar schaam jij je voor?

alles

25- Hoe zeg je subtiel vaarwel?

niet...

ik denk dat je hier helemaal niks aan hebt

groetjes
Bella

Reageer