mijn broertje is dood en ik kan het niet verdragen :(

  • 14 March 2012
  • 7 reacties
  • 1239 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ongeveer ander half jaar geleden is mijn broertje dood gegaan (hij was toen 4) hij had iets in een ader in zijn hart, de dokters konden er niks meer aan doen en ze zeiden dat het niet meer heel lang zou duren tot hij dood zou gaan.. naar 2 maanden is hij dood gegaan.
wij hebben best een groot gezin ik heb een broer van 18 een zus van 16 een broertje van13 en nog een broertje van 5 (hij was het tweeling broertje van mijn broertje die is overleden). mijn zus mijn broertje (van 13) en ik zijn na zijn dood heel erg veranderd. we kunnen het denk ik niet verdragen ofzo. maar we zijn sinds toen allemaal 'verkeerde' dingen gaan doen, we zijn veel in contact met politie, bureau halt, jeugdzorg en op school gaat het ook niet goed. als ik denk aan mijn broertje word ik eerst heel erg verdrietig en daarna heel boos, ik weet niet waarom. maar als ik ruzie heb flip ik helemaal tegen iemand en blijf ik maar doorgaan totdat iemand ons uit elkaar haalt. toen mijn broertje nog gewoon leefde had ik dat nog helemaal niet.
ik wil dit allemaal echt niet, ik word gek van die jeugdzorg bureau halt enzo.
ik heb echt een hele goede band met mn zus en mn broers en als wij er met elkaar over praten gaat het ook goed maar als er dan iets gebeurd ofzo of een van ons krijgt ruzie dan duikt meteen iedereen er boven op en zijn we weer heel boos enzo.
ik wil echt gewoon me woede bij kunnen houden en rustieg blijven.
heeft iemand ook zoiets mee gemaakt of weet iemand hoe je er vanaf kan komen?? graag tips.
alvast bedankt xxxx

7 reacties

niemand?? 😞
Het gaat pijn doen, maar mijn moeder is ook dood gegaan. dus ik had het zelfde.
Eerst moet je het op school beter doen, dat geeft je een betere motivatie voor buiten school. Probeer gewoon te concentreren en niet aan iets anders te denken. Zodra je goeie cijfers hebt (6.5-10) zou ik daar maar eens trots op zijn. Dan als je aan je broertje denkt, kan je ook denken aan je goeie cijfers. Dat geef je een motivatie.
Ook moet je accepteren dat je broertje nu echt er niet meer is, je moet weten dat het leven door gaat, en dat jullie beiden je eigen toekomst hebben.
Het volgende probleem in volgworde is je woede. Die kan je laten troosten, praat er met je beste vriend/vriendin over. Familie niet, want hun hebben het zelfde gevoel. Je vriend/vriendin zal naar je luisteren en misschien ook tips geven over je woede. De meesten zeggen dat je het kan uit oefenen op een pop bijvoorbeeld, maar dat zorgt weer voor minder zelfvertrouwen. Wat ik zou doen is ontspanning hebben. Lig in je bed met je boek bijvoorbeeld. Of ga is lekker chatten/gamen met je vriend/vriendinen. Dat doet je goed, geeft je zelfvertrouwen, motivatie, en je hebt ook nog lol!.
Woede, geweld kan je eerst rustig beter maken. Niet meteen beleefd doen, kan niemand in een keer. Begin eerst met kleine stapjes. Je gaat eerst van woede, geweld over tot dissen, tegenspraak. Je vecht niet als iemand je pest ofzo, maar dist gewoon lekker terug. Je kan ook tegenspreken. Daarna als je dat onder de knie hebt gaan we beginnen met ontwijken. Probeer de gene die je haat niet tegentekomen. Gebeurt dat wel, groet je gewoon en doe je aardig. Zo kan hij/zij ook een goeie indruk over jou hebben. En tegen die bureau's zou je gewoon de waarheid over je broertje vertellen, zij begrijpen je wel.


Ik hoop dat ik je zo hielp, en veel sterkte ervoor http://forum.kindertelefoon.nl/images/smilies/biggrin.png
Het gaat pijn doen, maar mijn moeder is ook dood gegaan. dus ik had het zelfde.
Eerst moet je het op school beter doen, dat geeft je een betere motivatie voor buiten school. Probeer gewoon te concentreren en niet aan iets anders te denken. Zodra je goeie cijfers hebt (6.5-10) zou ik daar maar eens trots op zijn. Dan als je aan je broertje denkt, kan je ook denken aan je goeie cijfers. Dat geef je een motivatie.
Ook moet je accepteren dat je broertje nu echt er niet meer is, je moet weten dat het leven door gaat, en dat jullie beiden je eigen toekomst hebben.
Het volgende probleem in volgworde is je woede. Die kan je laten troosten, praat er met je beste vriend/vriendin over. Familie niet, want hun hebben het zelfde gevoel. Je vriend/vriendin zal naar je luisteren en misschien ook tips geven over je woede. De meesten zeggen dat je het kan uit oefenen op een pop bijvoorbeeld, maar dat zorgt weer voor minder zelfvertrouwen. Wat ik zou doen is ontspanning hebben. Lig in je bed met je boek bijvoorbeeld. Of ga is lekker chatten/gamen met je vriend/vriendinen. Dat doet je goed, geeft je zelfvertrouwen, motivatie, en je hebt ook nog lol!.
Woede, geweld kan je eerst rustig beter maken. Niet meteen beleefd doen, kan niemand in een keer. Begin eerst met kleine stapjes. Je gaat eerst van woede, geweld over tot dissen, tegenspraak. Je vecht niet als iemand je pest ofzo, maar dist gewoon lekker terug. Je kan ook tegenspreken. Daarna als je dat onder de knie hebt gaan we beginnen met ontwijken. Probeer de gene die je haat niet tegentekomen. Gebeurt dat wel, groet je gewoon en doe je aardig. Zo kan hij/zij ook een goeie indruk over jou hebben. En tegen die bureau's zou je gewoon de waarheid over je broertje vertellen, zij begrijpen je wel.


Ik hoop dat ik je zo hielp, en veel sterkte ervoor http://forum.kindertelefoon.nl/images/smilies/biggrin.png


heel erg bedankt ik zou het proberen, en jij sterkte met je moeder!


xxx
Same story here, mijn oma is vorig jaar overleden.
En elke dag voel ik dezelfde pijn en tranen die ik op die dag ook had toen ik hoorde dat ze weg was.


Ik denk dat het goed is als jullie allemaal in therapie gaan, want er zijn mensen die speciaal hebben geleerd voor dit soort situatie's.
Ze zullen jullie helpen het te verwerken.
En jeugdzorg en het hele gedoe is er alleen maar om jullie te helpen.
Praat er met iemand over zodat je niet alles binnen hoeft te houden.


Ik wens je heel veel sterkte en ik heb veel respect voor je omdat je dit verhaal deelt met andere. X
Je moet erover praten, ik weet dat dat zwaar is, zo iemand verliezen.
Maar veel sterkte
je kan denken dat je broertje je overal mee helpt. denk bijv als je een goed cijfer heb; bedankt lief broertje , bedankt dat je me geholpen hebt.
ook zou je broertje het niet leuk vinden dat je zulk soort dingen doet. denk aan de leuke dingen van je broertje

sterkte xxx
Praat er met iemand over..
als je boos word moet je even zeggen dat je dat bent, weglopen, tot 10 tellen en weer terugkomen.
Leg mensen uit wat er aan de hand is zodat ze er rekening mee kunnen houden...

Succes!

Reageer