Vraag

Mijn aller beste vriendin wil niet meer leven

  • 24 March 2019
  • 4 reacties
  • 84 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii, mijn aller beste vriendin heeft verteld dat ze niet meer wil leven. Ik mag het tegen niemand zeggen, maar ik wil haar wel heel graag helpen ( ookal vind ze dat zelf niet nodig).
Weet iemand wat ik moet doen want ik wil haar niet kwijt maar als ik het tegen iemand zeg wil ze misschien geen vriendinnen meer zijn omdat ikde belofte dan heb verbroken... maar als ik niks doe is het misschien ook te laat...

heeft iemand een idee wat ik kan doen?

4 reacties

Als je denkt dat ze serieus is hierover dan moet je het zeggen, ook al wil ze dan geen vrienden meer met je zijn. Ik zou het er voor over hebben om mijn vriendschap optezeggen om mijn beste vriendin haar leven dlte redden. Is er iemand in ke omgeving die hit ook verstand van heeft want dan is het makkelijker te vertellen. Maar eerst probeer er achter te komen of ze serieus is en waarom ze dat wil
Hoi, ik weet al waarom ze het wil en het is echt heel serieus... ze is mijn enige vriendin en ik wil haar echt niet kwijt, maar als dat de enige manier is om haar te redden dan zal ik dat doen!!
dankjewel voor je reactie:)!
Iemand anders nog ideeen?
Hoi

Je vriendin heeft in vertrouwen verteld dat ze niet meer wilde leven. Dat was vast zwaar om te horen. Zoals live_meisje538 zei, is het belangrijk om de veiligheid van je vriendin boven jullie vriendschap te stellen. Als je het vermoeden hebt dat je vriendin een gevaar zou kunnen vormen voor zichzelf, verwittig je best een familielid, huisgenoot of leraar. Je kan ook terecht bij 113. Daar kan je advies krijgen in verband met het omgaan met iemand die het moeilijk heeft.

Je zou kunnen proberen om je vriendin te doen inzien dat het nuttig kan zijn om naar iemand toe te stappen. Je vriendin kan bijvoorbeeld, eventueel samen met jou, naar haar mentor op school. Een leerlingenbegeleider of de huisarts kan haar ook helpen. Het zou ook handig kunnen zijn dat ze het nummer van de zelfmoordlijn (113) op haar telefoon heeft staan, zodat ze daar zo nodig vlot contact mee kan opnemen.

Groetjes
Kenshin

Reageer