Vraag

Mentor naar ouders

  • 24 March 2019
  • 1 reactie
  • 106 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
Ja, ik heb het gedaan. ik ben naar mijn mentor gestapt. Of nou ja, ik niet perse. Maar toch..
De mensen die mijn topics gelezen hebben weten dat het om mijn thuissituatie gaat. Mijn vader word snel aggresief en schreeuwd en scheld, ik voel me niet echt thuis hier. Het is net alsof ik in het verkeerde gezin woon. Mijn ouders geven mij het gevoel alsof ik het minst belangrijk ben. Nou vind er thuis niet echt mishandeling plaats voor zover ik weet. En daarnaast is marc ook een probleem geweest. (Lang verhaal maar staat in een van mijn topics.)
Maar in elk geval, mijn beste vriendin is naar mijn mentor gestapt. Voor mijn bestwil want ze maakte zich erg veel zorgen om mij. Buiten om dat vind zij het fysieke kindermishandeling.
Dus wij hadden een gesprek. Mijn mentor ik en mijn vriendin. Ik heb nog steeds niet alles verteld maar het is een begin.
Hij zou mij in contact brengen met meneer S. ( naam weggehaald door de Kindertelefoon vanwege anonimiteit )
Een jeugdcoordinator die meer verstand heeft van soortgelijke situaties.
Dus daar heb ik volgende week eerst een gesprek mee. En de week daarna (als mijn mentor terug is van een klassenvakantie in praag) heb ik nog een gesprek met mijn mentor.
Ze willen namelijk dat het opgelost word en dat ik weer gelukkig word zodat ook school beter gaat.
Mijn mentor en de jeugdcoordinator weten dat ik mijzelf beschadig. En mijn mentor zegd dat hij het uiteindelijk moet doorgeven aan mijn ouders. Dit wil ik absoluut niet. Nou ja, dat dus..
Wat moet ik doen??

Xx A

1 reactie

Hoi

Je hebt een dappere stap gezet door met je mentor te praten. Fijn dat je in contact gebracht zal worden met een jeugdcoördinator die ervaring heeft met dit soort situaties.

Je zou willen voorkomen dat je ouders ingelicht worden over de zelfbeschadiging. Ik kan me voorstellen dat je daar niet naar uitkijkt. Het lijkt me goed om je mentor te vragen om je op de hoogte te houden van wat er te gebeuren staat, zodat er geen verrassingen opduiken.

Je zou bij je mentor en zorgcoördinator kunnen uitleggen dat je liever niet hebt dat je ouders worden ingelicht over de zelfbeschadiging. Je kan uitleggen welke redenen je daarvoor hebt. Je mentor en zorgcoördinator kunnen vervolgens uitleggen waarom zij het van belang vinden dat je ouders worden ingelicht.

Je mag heel trots zijn dat je jezelf hebt opengesteld. Praten over gevoelige onderwerpen is niet gemakkelijk, en toch heb jij de moed kunnen opbrengen om dit te doen. Ik hoop dat je de hulp krijgt die je nodig hebt, en dat het snel beter met je gaat.

Groetjes
Kenshin

Reageer