Mentale gezondheid

  • 23 April 2023
  • 4 reacties
  • 80 Bekeken

Badge

Hoii!

Ik ben een meisje van 12 jaar, ik heb me al vanaf mijn achtste niet fijn gevoeld. Ik wou er niet meer zijn.

Zelf heb ik die gevoelens nu nog steeds, maar dan nog heftiger.

Kan iemand mij helpen dit te verminderen?

Bedankt voor het lezen.


4 reacties

Badge

heyyyy, heb je ooit aan iemand verteld dat je je zo voelde? ik weet dat het moeilijk is want ik durf het zelf ook niet maar ik denk wel dat dat helpt.

xxx noa

Reputatie 3
Badge +1

Hoi!

Raadpleeg alsjeblieft je ouders en denk aan de dingen waar je dankbaar voor bent.

Het komt echt wel goed! Ook kan je hulp zoeken bij je huisarts door het erover te hebben!

Ik weet dat het moeilijk is om het iemand te vertellen probeer anders eerst bij een vriendin en heb het erover.

Succes!

Badge

Wil je ooit praten? Het beste is om met een psycholoog te praten maar als je dat niet wil ben ik er ook altijd voor je. 

 

Reputatie 6
Badge +5

Ik kan me voorstellen dat je het niet zelf kan oplossen als je hier al 4 jaar mee rondloopt. Als je je naar binnen toe gaat keren, dan maak je het denk ik enkel erger. Het lijkt mij dan ook meer dan slim als je contact opneemt met iemand die je kan helpen.

  • je ouders
  • je mentor
  • vertrouwenspersoon
  • het liefst een volwassene? (wat jij wil)

Als je echt zelfmoordneigingen krijgt kan je ook altijd nog 0800-0113 bellen. Zij bieden hulp daarbij. Ook als je al langer twijfelt kan je contact met hen opnemen door te bellen of chatten. https://www.113.nl/ 

En dan wil ik nog kwijt: het is het niet waard. Je bent jong, je hebt een lang leven voor je. Hopelijk mag je gezond oud worden en heel veel geluk ervaren in het leven. Je hoeft dit niet te doen, je gaat zo gemist worden door iedereen. Doe het niet, het leven wordt echt beter.

Heel veel liefs <33

Reageer