Vraag

Mental Breakdown

  • 17 October 2017
  • 4 reacties
  • 1041 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb vandaag en gister een mental breakdown. Ik voel me zo moe en ik voel me klote en ik moest janken. Ik kan geluid niet goed weerstaan. Paniekaanvallen en dan slaat me hart op hol. Heel vervelend. Misschien ben ik te lang doorgegaan met depressie en angsten... ik weet echt niet meer wat ik moet ik lijd nu heel erg ook fysiek.

4 reacties

Hi Akotov,

Wat naar voor je.. huilen is juist goed om al je emoties er even uit te gooien..
Probeer eens op je ademhaling te letten wanneer je je paniekerig voelt. Je ademhaling is vast erg onrustig op dat moment. Leg je hand op je buik en probeer rustig te ademen en jezelf gerust te stellen. Dit werkt bij mij altijd erg goed.

Kun je iemand in vertrouwen nemen en proberen te praten over je angsten? Je kunt niet alles alleen oplossen..
Hoi!

Dat moet zwaar zijn :(
Heb je hier al hulp voor? Die gevoelens lijken diep te zitten, dus het lijkt me handig dat je hier met iemand over praat. Een psycholoog is goed voor professionele hulp, maar iemand die je vertrouwt is ook al heel goed om mee te praten. Heb je zo iemand? Ouders, vrienden, mentor?

Als ik een paniek/angstaanval heb, helpt het me heel erg als ik geknuffeld wordt. Als er dan een vriend of vriendin in de buurt is, helpt het dat die me heel stevig vastpakt, dat geeft zo'n gevoel van vertrouwen en veiligheid. Als ik alleen ben en ik krijg zo'n aanval, duren ze veel langer en zijn ze veel heviger.

Wat bedoel je met dat je nu ook fysiek lijdt?

Het is nooit te laat om te beginnen et hulp.

Succes! Dikke knuffel!

Groetjes
x
Reputatie 2
Badge +1

Hoi akotov, 

Wat naar voor je ;(

Het is altijd heel vermoeiend en zwaar om paniekaanvallen te hebben en daarna nog de dag moeten afmaken.. 

Maar hier een paar tips voor als je weer in een dip zit 🥰

 

1. Luister naar muziek die je mooi/rustgevend vind (kunnen ook zeegeluiden of fluitende vogels zijn bijvoorbeeld)

2. Laat knuffels van je vrienden toe (ze helpen mij altijd heel erg)

3. Als je alleen bent probeer rustig te ademen en knuffel een teddybeer of een andere knuffel?Misschien kun je naar je moeder of vader om je te laten geruststellen :)

4. Denk aan fijne dingen.. Ik weet dat heeeel veel mensen dit zeggen maar het klopt wel ;) Aan fijne dingen denken helpt altijd om rustig te worden voor mij en misschien ook wel voor jou!!

5. Denk juist aan helemaal niks! Het lijkt onmogelijk maar je gedachten dwalen vanzelf af als je maar niet probeerd om je gedachten stil te houden.. dat maakt het erger!

 

Dat waren mijn tips en ik hoop dat je er iets aan hebt!

Ik wens je heeeeel veel sterkte toe en je kunt dit 🥰

 

Groetjes Durp!

Badge

Hey hoi! Ik herken dit heel erg! Ik heb zelf een angststoornis en ben daardoor soms ook helemaal van de kaart. Neem optijd je rust en bespreek dingen met bijvoorbeeld je mentor, ouders of verzorgers en of vrienden. Als je klachten (te) erg worden, kun je in gesprek gaan met een psychiater. Verder kun je altijd op dit forum je hart luchten en zullen er altijd mensen voor je klaarstaan! Keep smiling!😊

Lieve groetjes C

Reageer