Vraag

Mening over Islam

  • 21 May 2018
  • 8 reacties
  • 1301 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik wist niet goed in welke categorie deze vraag moest.

Ik hoor de laatste tijd steeds meer negativiteit over islam en dat maakt mij heel verdrietig, mijn beste vriendin is moslima en ik snap gewoon niet dat er mensen zijn die haar haren alleen omdat ze een hoofddoek draagt. Er zijn inderdaad moslims die zich schandalig misdragen(bijvoorbeeld. treitervloggers Zaandam) naar mijn mening verpesten die het een beetje voor de moslims die gewoon normaal doen. Uiteraard doet ISIS hier ook aan mee.

Mijn vraag is: Wat is jouw mening over Islam?

Geef gewoon eerlijk antwoord maar onderbouw je mening wel ga niet schelden ofz

Alvast bedankt!

8 reacties

Ik vind geloof überhaupt niks omdat het voor veel problemen zorgt, waaronder oorlog en discriminatie. Ik ben daarom zeker geen fan van de islam, maar ik heb er niet een grotere hekel aan dan ik aan andere godsdiensten heb.

Ik uit mijn mening niet tegenover gelovigen uit respect. Ik vind het belangrijk dat iedereen zelf kiest waar diegene in gelooft zolang het geen invloed heeft op de veiligheid en gezondheid van dat persoon zelf en anderen. Ook probeer ik geen voordelen te hebben tegenover gelovigen, zij zijn immers meer dan hun geloof. Dit lukt meestal ook.

Ik snap dat het makkelijk is om alles in zwart wit te zien: als één moslim aanslagen pleegt zullen ze dat allemaal wel doen. Maar ik denk dat ieder mens met een beetje gezond verstand wel weet dat dit niet het geval is.
Dit is een lastig onderwerp om goed aan te pakken.

In ieder geval is denken een probleem:
Als iemand denkt dat er hogere machten zijn en daarmee gebeurtenissen verklaart zonder er verder over na te denken, dan is dat problematisch.
Als je anderen anders behandelt vanwege jouw of andermans godsdienst, dan zit diegene fout.
Echter als iemand zijn handelingen laat beïnvloeden door de gedachte van een hiernamaals, dan wordt het gevaarlijk.

Iets wat kenmerkend is voor godsdiensten is dat er , zeker bij strenge stromingen, groepen worden onderdrukt of buitengesloten.
De splitsing binnen het Christendom heeft destijds tot oorlogen geleid, maar de twee hoofdstroming binnen de Islam kennen al eeuwen lang conflicten.
Daarnaast is de rol die de vrouw speelt en zijn de wetten en straffen in Islamitsche landen niet terecht noch juist in het huidige tijdperk waar wij in leven.

Oftewel:
Ik ben geen voorstander van geloof, omdat het logisch nadenken in de wegstaat en de slechte eigenschappen van de mens benadrukt.
Niemand heeft meer een godheid nodig wanneer wetenschap beter werkt dan bidden.
Heya,

Ik geloof er niet in (tot nu toe), maar ik heb wel respect voor het geloof.
Er zullen altijd mensen zijn die iets verpesten voor een ander en het is dan aan ons om logisch na te blijven denken.
Ik denk niet dat er een probleem is bij de Islam maar ook bij het jodendom,mormonen,etc.
( ook al is het bij moslims over het algemeen meer aandacht naar )
Maar ja wat moeten we er aan doen?

Groetjes van Maii 🙂
Hii,
Ik vind de islam eigenlijk wel cool,
Moslima's dragen van die fantastische hoofddoeken met coole patroontjes,
Ze bidden 5 keer per dag, dat is opzich een teken dat ze er echt in geloven, want anders doe je dat niet,
Ze doen aan de ramadan, daar wil ik ook eens aan meedoen omdat je beter wordt in dingen verdragen en je leert blij te zijn met wat het leven je geeft. Je mag ook niet meer schelden enz. Dus eigenlijk is de ramadan fantastisch.

Het enige jammere is dat de islam in slecht licht wordt gezet door die paar mensen die zich nou net niet kunnen gedragen

~Asy
Hey, mijn reactie is misschien een beetje controversieel maarja.

Ik denk dat van de 5 grote geloven (jodendom, christendom, islam, hindoeïsme en boeddhisme) islam onder de meest conservatieve en extreme valt. Een beetje conservatieve ideeën hebben is niet erg (e.g. aow weer naar 65, meer internet vrijheid etc.) Maar over het algemeen houden moslims zich nog erg vast aan de niet zo goede conservatieven idealen, vooral met betrekking tot de verhouding tussen mannen en vrouwen en de behandeling van LHBT mensen. Dit zijn ook problemen in andere religies, maar de meeste christenen en joden (hindoes en boeddhisten weet ik niet zo goed) gaan je moet bestenigen als jij met jongens gaat zoenen. Het ergste wat zij naar vreemdelingen doen is zeggen dat ze in de hel belanden.
Verder vind ik het ook niet goed dat moslima's helemaal ingepakt moeten worden terwijl de mannen gewoon in korte broek en t shirt mogen. Vind ik beetje heel erg onacceptabel.
En tot slot is islam een redelijk agressieve religie (in de vorm van IS en Al qaida). Als een religie mensen aanmoedigt (door in de hemel x aantal maagden te schenken (waarvan er niet bekend is wat je met de maagden mag doen of dat ze wel allemaal van het andere geslacht zijn)) om zelfmoord terroristen te zijn is dat geen religie van vrede.

Maar ja, verder niets tegen mensen die in een god geloven en daarin eenheid vinden. Zolang je iedereen maar gewoon normaal behandelt en niet bestenigd, minder waardig stelt of vermoord.

Dat dus
Baaij
Tobias
Hoi
Het is niet kwaad bedoeld , maar ik heb een hekel aan alle religies. Ik snap niet hoe je kunt geloven dat God alles heeft gemaakt terwijl er meer dan genoeg bewijzen zijn dat de oerknal het universum heeft gemaakt. Ik heb vooral zo'n pesthekel aan die Jehova's die doodleuk aan je deur komen. Als je zelf in dat soort (naar mijn mening) onzin wil geloven dan doe je dat maar lekker , maar ga er geen andere mensen mee lastigvallen. Over de islam heb ik eigenlijk niet zoveel te zeggen. Het zijn gewoon doodnormale mensen. Maar toch vind ik het slecht dat vrouwen en LHBT'ers niet geaccepteerd worden. Dat laatste komt natuurlijk ook nog in het christendom voor. Wat dacht van die vieze bisschoppen en priesters die kleine kinderen betasten en verkrachten. Daarom is mijn mening: Alle religies zijn pure onzin. Ze zorgen alleen maar voor oorlog en ellende. Dus kortom: Alle religies moeten gewoon weg.


Dit is mijn mening en jullie mogen wat anders vinden. Ik zou het ook uitermate schandalig vinden als ik een waarschuwing krijg voor deze reactie

JelmerHelper
Heel erg bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik ben het niet met alles eens maar fijn dat iedereen zijn mening onderbouwd!
@Tobie de homie

dat hele IS heeft vrijwel niks te maken met het geloof.
Dat ze zich zo noemen doen ze expres maar dat is niet zo.
Als ik met een groepje mensen heel veel mensen neerschiet en ik maak de mensen duidelijk dat ik bijv Christen ben en dat ik het voor god zou doen.

Dat wil niks zeggen over dat dat iets te maken heeft met een geloof.
Dat bewijst enigszins alleen maar dat ik een volslagen idioot en een moordenaar ben.

Groetjes van Maii 😛

Reageer