Meerdere dingen

  • 24 June 2018
  • 5 reacties
  • 135 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi allemaal,
ik ben een meisje van 13 jaar,
ik heb meerdere dingen waar ik hulp bij nodig heb dus dit wordt een lang bericht, sorry

Ik begin maar gewoon denk ik met het belangrijkste

Ik zit momenteel op het VWO wat ik heel moeilijk vind. Maar mijn ouders leggen teveel druk op me en willen perse dat ik doorga op het VWO, maar ik wil dat gewoon niet. Daardoor hebben we vaak ruzie enzo en door al die druk heb ik mijn depressie gekregen. Ik heb al heel vaak geprobeerd met mn ouders erover te praten dat ik niet door wil gaan op het VWO maar ze willen maar niet luisteren. Elke keer als ik een onvoldoende haal worden ze boos. Nu zit ik in mn proefwerkweek en het enige wat ik mag doen is leren. mn moeder zegt elke keer: als je een onvoldoende haalt zwaait er wat. Naast dit alles heb ik hele erge concentratie problemen waardoor ik niet goed kan leren en lage cijfers haal.
Maar mijn ouders geloven mij niet en vinden dat ik gewoon niet hard genoeg leer.
Ik huil elke avond
Ik snij mezelf door mn depressie
niemand die zich er zorgen over maakt
iedereen maakt grapjes over de wondjes en littekens.
En ik durf niet om hulp te vragen.........
Ik probeer mn vriendinnen stille hints te geven om te laten zien hoe slecht het met me gaat, maar het lukt niet, ik heb er aan gedacht om het mn mentor te vertellen, maar dat kan niet meer want ik heb nu vakantie. En volgend jaar heb ik weer een andere terwijl ik de mentor van dit jaar echt fijn vond.
Een ander ding wat zowiezo al mn depressie ook heeft veroorzaakt is mn eetstoornis, maar daarvan ben ik al (op mezelf, niemand weet ervan) aan het recoveren.
Ik heb echt hulp nodig! :(

Een ander ding wat ik wilde vertellen.

Ik heb een hele grote droom om turnster te worden, turnen is echt mijn favoriete ding om te doen en ik wil hier echt in mijn toekomst iets mee doen. Mijn ouders (mn ouders weer....) geloven alleen niet dat ik dat ga halen met de weinige uren die ik train. Ik wil zowiezo al meer gaan trainen maar ik moet het allemaal zelf betalen, maar als ik er echt iets van wil maken moet ik op het gegeven moment 20-25 uur per week gaan trainen, dat kan ik zelf niet betalen. Daarnaast train ik bij zo´n amateur vereniging waar je nauwelijks kunt trainen.
Ik ben er al vaak over begonnen tegen mijn ouders maar elke keer worden ze weer boos en gaan ze schreeuwen en schelden (net ook weer)
Ze snappen gewoon niet dat dit echt mijn droom is en ze gunnen het mij gewoon niet. Ze geloven ook niet in me dat ik een hele goede turnster kan worden..........
Niet eens om het feit dat we geen geld hebben ofzo, maar omdat ze mijn zussen precies hetzelde willen bieden als mij
Maar als je het mij vraagt bieden ze hen veel meer dan dat ze mij bieden.
Zij worden niet half verwaarloost, en onder druk gezet, zij worden niet uitgescholden, en soms zelfs geslagen. (ik word maar 1 keer per maand geslagen ofzo, vaak zelfs minder, is dat normaal?.....) (hij heeft me al meer dan een maand niet meer geslagen btw) (maar dit is ff een aner onderwerp)
Anyways, heeft iemand ook nog advies hoe ik mijn ouders kan overhalen om de trainingen voor me te betalen? Of me meer zakgeld te geven?
Want ik wil dit echt!

Groetjes, een anoniem meisje met een droom.

5 reacties

Je kan denk ik het beste met je ouders en je mentor praten over het feit dat je het VWO te lastig vind. Als je mentor hiermee eens is zal hij wrs in staat zijn je ouders te kunnen overtuigen.
Het is erg knap van je dat je uit jezelf je eetstoornis aan de kant kan schuiven. Maar over je depressie kan je het beste met iemand over praten. Je kan met je huidige mentor volgend jaar praten ondanks hij je mentor dan niet meer is. Ook kan je met een vertrouwenspersoon praten en afhankelijk van je regio is er ook iets zoals een GGZ met jeugdverpleegkundige/maatschappelijk werker die je kan helpen met je depressie.
Je kan je ouders proberen duidelijk te maken dat het echt je droom is door meer te gaan trainen bijv. je tuin.
Voor het geld zou je ook kunnen gaan werken om het zo te kunnen betalen.
Het is niet normaal dat je geslagen wordt, als dit regelmatig wordt moet je hier echt iets tegen doen.
Beste Kareldegrote,

dankjewel voor je reactie, ik heb er al met mn ouders over gepraat dat ik het VWO te moeilijk vind, maar ze luisteren niet, ik heb er nog niet aan gedacht om het mn mentor te vertellen dus dat zal ik zeker doen!

groetjess van mij
Hoii,

Het maakt niet uit hoe lang je bericht is, als we je maar kunnen helpen.

Waarom willen je ouders dat je doorgaat op VWO? Kun je niet met je mentor overleggen dat je niet meer op het VWO wilt blijven maar dat je ouders perse willen dat je doorgaat?
Je ouders hebben geen recht om boos te worden als jij geen goed cijfer haalt, want zolang jij goed genoeg leert dan is het toch geen probleem.
Wat zwaait er dan als je een onvoldoende haalt?
Kun je dat niet overleggen met je mentor of een vertrouwingspersoon van school vertellen dat je dit niet wilt. Je kunt het ook aan je dokter vertellen, over alles, hij/zij heeft namelijk een geheimhoudingplicht.

Waarom huil je je elke avond?
Dat snijden moet je stoppen!
Hoezo maakt iedereen grapjes over je wondjes en litteken? Dat is echt onzin!

Kun je niet je vriendinnen een brief schrijven over hoe het met je gaat?

Volgend jaar heb je dus een andere mentor. Kun je niet je mentor van dit jaar opzoeken volgend schooljaar en hem vertellen wat er met je aan de hand is?
Kun je anders niet met een pycholoog gaan praten?

Je hebt dus een grote droom, dat is mooi!
Kun je niet ergens anders gaan trainen en een baantje zoeken zodat je het zelf kunt betalen?

Ik vind dat je het echt aan iemand moet vertellen, over je ouder en de andere dingen. Wij kunnen je allemaal tips geven enzo maar als je met iemand gaat praten erover dan, kan er echt iets gebeuren.

Heel veel sucses!

X
Hey

Doe wat jezelf wil niet wat je ouders willen zij kunnen dat niet voor je bepalen dat moet je zelf doen... Ik zou er met de mentor over praten...

Gr
Beste Lise,

ik ben hoogbegaafd (ookal moest k wel net ff nadenken over of je ´hoogbegaafd´ of ´hoogbechaafd schrijft haha), dat is een reden dat mn ma gwn vindt dat k op t VWO moet zitten. Mn ma heeft ooit op t VWO gezeten maar omdat ze niet hoog genoege cijfers haalde moest ze blijven zitten of een niveau lager, zij koos voor een niveau lager (en t jaar daarna nog een keer) en ze wilt niet dat dat ook bij mij gebeurt.

Idk, ik voel me in de avond dan gwn vaak heel kut.
Geen idee wrm mn vriendinnen er grapjes over maken, ze denken wel serieus dat k me snijd.

Ja ik was ook al van plan om miss volgend jaar met mn mentor erover te praten.

Alle grotere turnzalen zijn ruim een uur met de auto rijden hier vandaan, ik heb ook al een baantje maar daar verdien ik echt verdomde weinig mee (het probleem van t turnen is btw onderhand al opgelost, ik ga nieet groot worden in turnen, daarvoor ben ik te oud en kan ik te weinig, ik had eerder moeten beginnen......... Dus nu ga ik veel trainen voor trampoline springen 🙂 🙂 🙂 )

dankje wel voor je reactie
xoxo

Reageer