Vraag

Medicatie Psychiater

  • 29 May 2018
  • 2 reacties
  • 64 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb aankomende woensdag een afspraak met de psychiater om te kijken of medicatie een optie is. Maar ik heb dus een soort van tweestrijd of ik het wel moet doen. Ik weet dat het me rust kan geven maar ik wil dus niet afhankelijk zijn van medicatie en ik ben bang dat het erger word.
Iemand die mij kan helpen?

2 reacties

Reputatie 2
Badge +9
En waarvoor heb je precies medicatie nodig? Want als het voor iets kleins is dan kan je verwachten dat je er snel weer van af bent. Als het iets groots is ja dan kan het een tijdje duren voordat je ervan af bent.

Dit kan je woensdag ook gewoon vragen aan de psychiater van: Hoelang moet ik deze medicatie slikken en zijn er bijwerkingen, of van wat doet de medicatie. Ik neem ook aan dat die het je morgen allemaal zelf wel vertelt en dat je je erg weinig zorgen om hoeft te maken!

Gr: Mr.S
Hoi,

Het is sowieso niet de bedoeling dat jij afhankelijk wordt van medicatie. Meestal is het net dat ene steuntje in de rug waardoor de therapie beter werkt. Als het dan weer met jou beter gaat, kun je de medicatie afbouwen. Dat is zo met de meeste dingen, maar natuurlijk niet met alles. Daarom is het misschien wel handig, zoals @Mr.S vroeg te vermelden waarvoor je dan medicatie zou krijgen.

Je hebt niet voor niets het gesprek met je psychiater. Daar kun je al je zorgen uiten en het o.a. hier over hebben. Je hoeft ook niks te doen wat je niet wilt. Ik weiger al jaren medicatie :)

Gr. Pin

Reageer