Vraag

littekens zelfbeschadiging verbergen

  • 31 July 2020
  • 6 reacties
  • 281 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4

ik heb dringend hulp nodig! ik ben op vakantie en de komende dagen gaat het echt warm worden alleen ik heb littekens van zelfbeschadiging en mijn ouders weten het niet dus hoe verberg ik mijn littekens???? ze zijn op mijn onderarm mijn hele onderarm dus armbandjes gaat niet helpen, ik wil gwn truien dragen/ lange mouwen.

heeft iemand smoesjes om lange mouwen te dragen???

please geef me tips ik ben echt desperate ik wil het echt niet vertellen aan mijn ouders!

 


6 reacties

Hey,

Ik ken dat probleem ook, maar ik kan als tip geven om van die speciale huidolie en litteken crème op te doen. Daar word het minder zichtbaar van. En als smoes kun je misschien zeggen dat je niet lekker bent en het koud hebt ofzo. 

 

Groetjes Gebruiker c 

Heyy

Kun je op een of andere manier daar aan bruinsel geraken? Dan kun je dat over je littekens smeren.

Groetjs

Reputatie 5
Badge +4

nee ik kan nergens aan bruinsel komen maar bedankt voor je reactie 

heyy @anoniempjex13 

Wat ik altijd deed was bloesjes dragen, lange bloesjes die wel lekker luchtig zijn, of jumpsuits met lange mouwen die dan bijvoorbeeld lang uitlopen :) en idd zoals @Gebruiker c zegt van die olie maar ik snap dat je dat misschien daar niet kan halen.

Groetjes Rosalie x

Heyo,

Ik verbergde me littekens op me onderarmen altijd door er gewoon verband eromheen te doen. Me opa en oma vroegen dan wel is wat er aan de hand was, maar ik vertelde dan gewoon dat ik was gevallen en een snee had in me arm, of dat ik verbrand was, of dat ik was gevallen. Op school zei ik altijd dat ik was gevallen van de fiets en me arm daarom in het verband moest houden voor enkele weken. Niemand die daar dan verder naar opkeek.

Uiteindelijk vond ik een goede en fijne litteken crème en die smeerde ik elke ochtend, middag en avond op. Binnen een paar dagen waren de littekens van knal rood naar licht rood gegaan. Dus misschien is dat ook wel iets voor jou?

Nu momenteel snij ik niet, omdat ik een afspraak heb met me psycholoog.  Een afspraak dat ik pas weer mag snijden als de oude littekens zijn genezen en bijna weer weg zijn. En na bijna 2 maanden  zie ik ze nog steeds erg goed, dus ik snij niet. Maar me oude littekens en vooral 2 aan beiden kanten die zijn heel goed zichtbaar. Ook met de crème kom ik daar niet meer vanaf. En ik vind het ook wel prima nou. Er is letterlijk niemand die ooit aan mij heeft gevraagd waarom ik snij wonden heb. Nog nooit. Tuurlijk hoor ik wel is als ik door de supermarkt loop, of achter de kassa zit mensen zeggen van kijk naar die gast zijn armen, echt niet normaal. Maar ze zeggen dat nooit recht in mijn gezicht. 

Maar ik kan voorstellen dat je dat nu nog niet fijn vind om het gewoon te tonen en te denken bij jezelf van fk it. Je zou dan inderdaad zoals hierboven lange mouwen, of een blouse kunnen aantrekken. Als iemand vraagt waarom je dat aan hebt kun je altijd zeggen dat je dat fijner vind. 

See ya!

Spookyzx. 

Reputatie 5
Badge +4

dank jullie wel voor de reacties, ik ben ong op de helft van de vakantie en ze zijn er nog niet achtergekomen, de reden daarvan is omdat het best slecht weer is en veel regen en bewolkt! ik ben daar zo blij mee. alleen vandaag, morgen en overmorgen volgens mij word het erg warm, mijn familie wou gaan zwemmen dus ik heb gezegd dat ik ongesteld ben, mijn littekens zijn niet zo heel erg zichtbaar (omdat ik van alles geprobeerd heb) als het avond is zijn ze nauwelijks zichtbaar alleen de rode zijn wel zichtbaar

xxx

Reageer