Vraag

Littekens

  • 26 October 2019
  • 5 reacties
  • 95 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Dit bericht zou je kunnen triggeren. Lees niet verder voor je eigen veiligheid als je snel bent getriggerd!!

Hey!

Ik ben inmiddels 16 jaar en op mijn 9e heb ik stomme dingen gedaan. Naja... toen begon het. Het gaat erg heen en weer. Het gaat goed, maar er zijn ook veel tegenslagen en terugvallen, naja... dat hoort erbij. Inmiddels ben ik al een flinke tijd goed bezig en wil dit graag zo houden. Het gaat alleen een beetje minder goed, omdat ik spijt heb. Heel veel spijt. Ik hoop dat dit ook een kleine waarschuwing is voor de kinderen die dit nogsteeds doen! Anyways, ik heb erg veel spijt en ik wil het liefste dat ik op een dag wakker word en alle littekens verdwenen zijn. Nou je snapt het, dat gaat niet gebeuren! Haha. Ze zitten op mijn linkerarm vrijwel overal en op mijn rechterarm op de verspreid over de onderarm. Ook zitten ze op mijn rechterbeen op de scheen. Ik heb al héél veel hulp gehad van hulpverleners. Ggz dus, maar merkte dat mij dit niet hielp. Ik sta nu zo'n anderhalf jaar op eigen benen qua dit en het verloopt me zoveel beter. Ik ben veel verder gekomen in dit anderhalf jaar dan in die 4 jaar met hulp! Daarom kom ik ook op dit platform met de volgende vraag: hoe verbergen jullie de littekens? Ik weet dat ik het eigenlijk moet accepteren, maar dat lukt me niet. Het is gewoon geen deel van mij en ze definiëren niet wie ik ben! Wat veel mensen wel denken vanwege hun oh zo voorspelbare vooroordelen. Dit komt vast later nog, dat ik het wel accepteer, maar voor nu even dit. Gelukkig komen de koude dagen er nu aan dus dat word lange mouwen! Maar in de zomer... hoe ga ik dat doen? Ik ben er nu wel een beetje klaar mee om in de zomer alles te verbergen voor de 'buitenwereld'! Ik wil leven zonder me hier druk om te maken!!

(Als je dit hebt gelezen, respect haha en super bedankt! Als je tips voor mij hebt dan wil ik die graag weten!)


5 reacties

Hoi 

Ik snap dat je er last van hebt en dat je je littekens graag wilt verbergen, dat gaat niet zo heel makkelijk ik heb het ook al geprobeerd. Maar ik weet dat er wel een bepaalde crème voor is die je op je littekens kunt smeren waardoor ze mischien iets minder zichtbaar worden.

ik hoop dat je er wat aan hebt.

Reputatie 3
Badge +4

Veel mensen verbergen hun littekens door middel van tatoeages... geen idee of jij dit ziet zitten ofzo, maar dit is een manier. Of make up maar dat zal wel veel gedoe zijn.

Je littekens zijn niet alleen maar lelijke dingen. Achter elk litteken zal er een verhaal zitten. Je zal die littekens niet voor niets hebben. Als jij lachend over het strand loopt, in je zwemkleding, met je littekens die opvallen.. zullen ze alleen maar een sterk persoon zien. Iemand die pijn en verdriet is doorstaan en dat die littekens verleden tijd zijn en dat je nu weer kan lachen. Tuurlijk zitten er (veel) rotte appels tussen zitten die je vooroordelen... maar dat zal met alles zijn. Er is altijd wel 1 dingetje waar mensen over te zeiken hebben. 

Je kan ze verbergen... of Je kan ze met trots laten zien en je vinger opsteken naar de vooroordelende mensen. Mooi om te horen dat het goed met je gaat!

Hoi 

Ik snap dat je er last van hebt en dat je je littekens graag wilt verbergen, dat gaat niet zo heel makkelijk ik heb het ook al geprobeerd. Maar ik weet dat er wel een bepaalde crème voor is die je op je littekens kunt smeren waardoor ze mischien iets minder zichtbaar worden.

ik hoop dat je er wat aan hebt.

Klopt! Ik al meerdere merken littekemcreme geprobeerd, maar niets werkte echt goed. Na 3 maanden smeren nogsteeds geen goed resultaat. Iets wat wel heeft geholpen is bio-oil. Mochten mensen dit lezen, bio oil helpt is 1 van de beste! Maar toch zijn er grote littekens bij die maar niet willen vervagen. 

Tóch heel erg bedankt!!

Veel mensen verbergen hun littekens door middel van tatoeages... geen idee of jij dit ziet zitten ofzo, maar dit is een manier. Of make up maar dat zal wel veel gedoe zijn.

Je littekens zijn niet alleen maar lelijke dingen. Achter elk litteken zal er een verhaal zitten. Je zal die littekens niet voor niets hebben. Als jij lachend over het strand loopt, in je zwemkleding, met je littekens die opvallen.. zullen ze alleen maar een sterk persoon zien. Iemand die pijn en verdriet is doorstaan en dat die littekens verleden tijd zijn en dat je nu weer kan lachen. Tuurlijk zitten er (veel) rotte appels tussen zitten die je vooroordelen... maar dat zal met alles zijn. Er is altijd wel 1 dingetje waar mensen over te zeiken hebben. 

Je kan ze verbergen... of Je kan ze met trots laten zien en je vinger opsteken naar de vooroordelende mensen. Mooi om te horen dat het goed met je gaat!

Ja, inderdaad. Zelf zou ik dit ook graag willen! Maar aangezien ik 16 jaar ben en geen vaste baan heb, is dat momenteel écht te duur. 

Klopt! Maar het zal je écht verbazen hoeveel mensen die vooroordelen hebben. Ik moest ervoor naar een andere school, omdat op mijn andere school mensen dit tegen mij gebruikte en mij pestte. Zelfs door docenten! Toen ik vorige zomervakantie op het strand liep heb ik tot 5 keer toe vreselijke zinnen gehoord die tegen mij werden gezegd. Sinds dien wil ik het gewoon verbergen, zo veel mogelijk althans. 

Tuurlijk wil ik liever een dikke moddelcinger kunnen opsteken, maar ik heb nu zóveel dingen gehoord erover dat het mij persoonlijk gewoon te veel word. Ik wil nu gewoon écht kunnen herstellen en niet continu, dag in dag uit weer naar beneden gehaald worden door al die idioten.

Heel erg bedankt trouwens!!

Veel mensen verbergen hun littekens door middel van tatoeages... geen idee of jij dit ziet zitten ofzo, maar dit is een manier. Of make up maar dat zal wel veel gedoe zijn.

Je littekens zijn niet alleen maar lelijke dingen. Achter elk litteken zal er een verhaal zitten. Je zal die littekens niet voor niets hebben. Als jij lachend over het strand loopt, in je zwemkleding, met je littekens die opvallen.. zullen ze alleen maar een sterk persoon zien. Iemand die pijn en verdriet is doorstaan en dat die littekens verleden tijd zijn en dat je nu weer kan lachen. Tuurlijk zitten er (veel) rotte appels tussen zitten die je vooroordelen... maar dat zal met alles zijn. Er is altijd wel 1 dingetje waar mensen over te zeiken hebben. 

Je kan ze verbergen... of Je kan ze met trots laten zien en je vinger opsteken naar de vooroordelende mensen. Mooi om te horen dat het goed met je gaat!

Ja, inderdaad. Zelf zou ik dit ook graag willen! Maar aangezien ik 16 jaar ben en geen vaste baan heb, is dat momenteel écht te duur. 

Klopt! Maar het zal je écht verbazen hoeveel mensen die vooroordelen hebben. Ik moest ervoor naar een andere school, omdat op mijn vorige school mensen dit tegen mij gebruikte en mij pestte. Zelfs door docenten! Toen ik vorige zomervakantie op het strand liep heb ik tot 5 keer toe vreselijke zinnen gehoord die tegen mij werden gezegd. Sinds dien wil ik het gewoon verbergen, zo veel mogelijk althans. 

Tuurlijk wil ik liever een dikke middelvinger kunnen opsteken, maar ik heb nu zóveel dingen gehoord erover dat het mij persoonlijk gewoon te veel word. Ik wil nu gewoon écht kunnen herstellen en niet continu, dag in dag uit weer naar beneden gehaald worden door al die idioten.

Heel erg bedankt trouwens!!

 

Reageer