littekens

  • 10 May 2018
  • 7 reacties
  • 157 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii, ik wilde graag even jullie mening weten over iets wat ik me zat te bedenken.

Mensen vraag best vaak naar mijn littekens op mijn pols. Je zou het niet zeggen, maar het gebeurd wel. En ik vind het naar als het gebeurd. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen, en al helemaal niet als ze doorvragen. "Ja is niks, is niks" Nu zat ik te denken, misschien kan ik een insta post plaatsen. Uitleggen wat er gebeurd is, dat ik me best wel heel erg kut heb gevoeld en daardoor ook aan zeefbeschadiging heb gedaan. Ook dat het veel beter gaat en ik alweer een poosje hulp heb. Dit vooral om te proberen het taboe erom heen misschien iets meer op te heffen, want het is zo'n taboe. Nou vraagt dit best wel veel lef, maar ik weet niet of het een goed idee is. Wat vinden jullie?

7 reacties

Hi

Ik heb mezelf ook gesneden en ik zou zelf nooit zoiets op insta plaatsen mensen gaan dan allemaal gekke dingen met de fotos doen

Gr
Hayy,

Ik vind het goed om te horen dat je mensen wilt uitleggen wat je hebt meegemaakt, ik vind het heel knap. Ik zou echter geen insta post plaatsen maar als iemand het vraagt even uitleggen wat er is gebeurt. Hiervoor is ook veel lef nodig maar het is (denk ik) fijner dan een post op insta.
Nogmaals super knap dat je dit wilt vertellen en het taboe wilt doorbreken.
hey,

Hier een medesnijder, ik heb zelf ook heel vaak last van dat mensen er opmerkingen van maken en heb er ook over na gedacht op het te zeggen op social media. Nu heb ik samen met een meisje uit me klas er een veel leuker ding van gemaakt, om snijden toch iets minder zwaar te maken. Zij is een van de weinige die weet dat ik mezelf heb gesneden en zit vaak naast me. Elke keer als iemand dan vraagt wat het is verzin in gewoon iets anders en dan kunnen we echt gwn stuk gaan van het lachen. Paar voorbeelden: Ik viel in de bosjes, ik ben gebeten door me hond, ik heb een gevecht gehad met een haai, oh huh ik heb geen idee wat dat is. Maar, als Niemand het van je weet kan je het beter alleen vertellen aan mensen die je vertrouwd. Behalve als je er behoefte aan hebt dat iedereen het weet.

Groetjes
Hoi,

Ik vind het goed dat je meer begrip wilt creëren rondom automutilatie. Echter zou ik het niet meteen op social media zetten. Het gaat er nooit meer van af en mensen kunnen er allemaal rare dingen mee doen.

Helaas werkt onze maatschappij zo.

Als iemand vraagt wat er op je arm zit, kun je toch gewoon antwoorden dat er littekens op zitten? Dat doe ik altijd. Ik vind het altijd een beetje een vreemde vraag, je kan toch zelf wel zien wat er op m'n arm zit? Maar goed. Je kan het dan beter aan iemand uitleggen en op die manier begrip creëren. Daarbij is dat ook een stuk persoonlijker.

Maar je moet doen waar jij je het beste bij voelt.

Gr. Pin
Hey

Ik snijd mezelf ook.
Mijn advies is het niet op insta zetten. Op insta kan je er weer mee gepest worden, of het kan begrepen worden. Dat laatste is het fijnst. Maar dat eerste is voor je volgers het makkelijkst.
Als je volgers echte vrienden zijn, begrijpen ze het.

Het beste kan je het in je klas doen tijdens mentoruur ofzo.
Of als er een schoolkrant is het daar in plaatsen voor je klas is makkelijker)


Ik weet niet of je hier iets aan hebt.. mijn tips zijn de laatste tijd heel slecht.


Xx Alli
Hoii allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik had het ook voorgelegd aan een vriend van mij en hij zei ook van sociaalmedia is een makkelijke manier voor alles. Probeer er eens voor te zorgen dat je er eerst eens over kunt praten. En nou ik was vandaag bij een jongen die ik best heel erg leuk vind, had de vorige keer lange mouwen aan maar wilde vandaag ook mijn andere kant laten zien. Want mijn littekens is ook iets wie ik ben. Ik was denk ik een kwatiertje binnen of hij vroeg er erna. Eerste klapte ik een beetje dicht en hij zei: als je het niet wilt delen, het hoeft niet. Maar toen begon ik met vertellen en hij reageerde super fijn en er echt veel over gepraat. Ik ben blij dat dat eruit is.

Ik weet nog niet of ik het echt op Sociaalmedia zou zetten, ik denk er nog even over na 🆒
Hoi,

Ik vind het best knap van je dat je de stap hebt gezet om het te delen met een vriend!

Ik denk ook dat die andere vriend wel gelijk heeft over social media: het is een makkelijke manier en daarom dus ook minder persoonlijk. Social media gaat je niet de gesprekken opleveren zoals die je vandaag had.

Je maakt in ieder geval wel een weloverwogen keuze, dus wat je ook beslist, het zal goed zitten :)

Gr. Pin

Reageer