Beantwoord

Litteken pijn?

  • 17 October 2018
  • 14 reacties
  • 474 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Help ik heb dus littekens van het snijden maar nu doen ze ook pijn wat is het en wat kan ik er tegen doen
ik hoop dat jullie me kunnen helpen

gr lian
icon

Beste antwoord door Anonymous 17 October 2018, 22:24

Bekijk origineel

14 reacties

Hey Lian,

Wat vervelend dat je littekens pijn doen, waar heb je die littekens precies? Aan de hand daarvan kan ik je verder helpen!
ik heb op meerdere plekken maar degene waar het nu omgaat is me boven been
IIk heb ook een litteken. Het was ee winkelhaak en moest gehecht worden maar omdat het vol zat met smeer (kwam door mijn fiets) kon het niet gehecht worden wand dan kwam het in mijn bloedbaan dus van die zwaluw staafjes (wite plakkende streepjes) er op en been niet buigen (zat precies op dat buigpunt aan de zijkant van mijn knie... Heb ik weer) daar die zwaluf staafjes is het niet precies mooi dicht gegaan en is het litteken wat grooter dan als het gehecht was. Maakt mij ni heel veel uit.

Maargoed ik rijpaard (bij een specifiek paard met specifiek zadel) deed dit liteeken erg veel pijn. Een plijster er op is geen optie wand die komt los doorhet schuuren van mijn knie op 't zadel. Dus ik moest het eigelijk uitzitte... Het deed ook pijn als ik er wat druk op zetten met mijn vingers.

Dit ales ging vanzelf weg en heb nu nooit meer last. Wel smeerde ik het vaak in met lureken zalf dat verzachten heel erg (gw van kruidvat👍🏻)

Mijn vraag aan jou is waneer doet het pijn?
Dan kan ik miescien een oplossing bedenken

Suc6👍🏻❤️
Hoi,

Het is best logisch dat je huid met littekenweefsel gevoeliger is.
Smeer je been regelmatig in met zalf. Dit kan gewoon bodylotion zijn, maar het kan ook speciale littekencrème zijn. Wat jij wil. Zorg in ieder geval dat je huid gehydrateerd blijft: zo blijft het soepel en doet het minder pijn.

Verder is het aan te raden om in ieder geval niet over je huidige littekens heen te snijden. Dan maak je alles alleen maar erger.

Geef die plek rust en verzorg je huid goed. Dan moet het vanzelf minder worden, maat het kan best dat je er nu voor altijd een gevoelige plek hebt.

Gr. Pin
IIk heb ook een litteken. Het was ee winkelhaak en moest gehecht worden maar omdat het vol zat met smeer (kwam door mijn fiets) kon het niet gehecht worden wand dan kwam het in mijn bloedbaan dus van die zwaluw staafjes (wite plakkende streepjes) er op en been niet buigen (zat precies op dat buigpunt aan de zijkant van mijn knie... Heb ik weer) daar die zwaluf staafjes is het niet precies mooi dicht gegaan en is het litteken wat grooter dan als het gehecht was. Maakt mij ni heel veel uit.

Maargoed ik rijpaard (bij een specifiek paard met specifiek zadel) deed dit liteeken erg veel pijn. Een plijster er op is geen optie wand die komt los doorhet schuuren van mijn knie op 't zadel. Dus ik moest het eigelijk uitzitte... Het deed ook pijn als ik er wat druk op zetten met mijn vingers.

Dit ales ging vanzelf weg en heb nu nooit meer last. Wel smeerde ik het vaak in met lureken zalf dat verzachten heel erg (gw van kruidvat👍🏻)

Mijn vraag aan jou is waneer doet het pijn?
Dan kan ik miescien een oplossing bedenken

Suc6👍🏻❤️



Het doet eigelijk de hele dag wel pijn en als ik slaap dan voel ik het miet meer gelukkog omdat ik slaap maar verder hele dag door
Probeer litekken came en ga als dit aanblijft houden naar de huisarts.

Hoe ziet het litteken er uit?
Zoals elk litekken ene beetje witter? Of paarsig blauw? Is het nog dik? En ziet de huid er omheen georiënteerd uit?
Het is rood parsig en is beetje dik daar om heen ziet ht er wel gewoon goed uit
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Ik heb zelf 2 grote littekens maar dan op me armen. En die zijn uiteindelijk gehecht enzo. Maar ik heb nog steeds als ik er overheen wrijf dat het heel pijn doet en ook kan ik er niets op dragen. Ik werk in een supermarkt, ik kan de doosjes dus niet op me arm dragen.

Mag ik vragen hoelang je de litteken(s) al hebt?

Die van mij zijn 2 maanden oud. En als je paarse litteken hebt moet je wel diep zijn gegaan. Die kleur zal je ook nog wel een tijdje hebben. Die van mij zijn nu gewoon paars. Behalve degene op de linkerarm die is nog rood. Omdat die laatst nog is open gegaan.

Ik ben er flink mee langs gegaan dus ik heb een diepe brede snee (beiden armen).

Wat voor mij erg helpt is verband. Ja klinkt misschien suf, maar het helpt mij bij slapen, werken, school. Als ik zit dan moet ik wel verband om hebben anders branden me armen vreselijk. Misschien is dat ook iets voor jou?

En wat Mijnigezien en Pin zei over zalf kan ook goed helpen. Ik heb een litteken zalf van de dokter gekregen. Dus ik doe meestal eerst die zalf dan het verband. En als dat nog steeds pijn doet dan kan ik pijnstillers innemen.

Sterkte!

Gr: Mr.S
Ik ben biet naar dokter geweest maar het was wel diep ik durf nie naar dokter ik plak zelf zwaluw staartje maarja da zit nou nie perfect ofso maar het doet dus pijn als ik erover heen ga maar voel het zo ook
Toen mijn litteken pijn deed was het ook dik en paarsig rood blauw. Nu is het meer wittig en plat.

Waarschijnlijk is de ''wond'' van binnen nog aanhet herstellen.

Als je er idd zo veel last en pijn aan hebt kan je het best langs de huisarts gaan.

Waardoor kwam het litekken en zat er veel vuil in?
Het litteken zijn er meer dan 1
het komt door zelfbeschadiging maar ik heb de wond schoon gespoeld maar was wel diep en denk ook wel dat ik naar dokter moest gaan toen omdat het wel erg diep was maar ben niet gegaan misschien is dat de reden?
Mijn wond was ook diep... Ik denk dat dat er veel mee te maaken heeft. Naar de docter gaan is nu te laat als het gehecht moest worden ofzo wel slim om alsnog te gaan als het zoon pijn doet.

Goed dat je het hebt schoon gemaakt👍🏻 wel erg jamer dat het door zelfbesadeging komt. Hopelijk word je snel weer wat gelukiger👍🏻

Ik raad je wel aan alsnog langs de ha te gaan👍🏻❤️
Suc6❤️
Dankjewel
Geen dank👍🏻❤️

Reageer