Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Lichamelijke/ psychische klachten door pesten en andere problemen

• 17 mei 2014
  • 6 reacties
  • 327 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een zware jeugd achter de rug gehad en op de bassischool werd ik gepest maar niet zo erg als nu, op de middelbare..
Ik heb maar 2 echte goede vriendinnen waarvan 1 bijna net als mij is qua gedachten/karaktereigenschappen en de andere is meer zelfverzekerd en staat sterker in haar schoenen..

We worden dagelijks gepest, op een of andere manier.. Als ik mezelf zou moeten omschrijven met 3 woorden dan zou ik zeggen:
- bang/angstig/wordt heel snel zenuwachtig,
- niet zelfverzekerd,
- en is bang om eigen mening te uiten..

maar dat komt ook volgens mij doordat ik  zelf iets heb meegemaakt (ik heb het daar liever niet over) ..maar ik was er een soort van over heen..maar nu, naarmate ik wat ouder ben denk ik er steeds over na en denk ik over de mensen die mij pesten en over het feit dat ik mezelf "klein" voel om het zo te zeggen..

Ik heb laatst nog pijn gehad van mijn linker- been, arm, en hoofd (heel raar ik weet het)..ik had het op gezocht en er stond dat vrouwen daar meestal last van hadden oorzaak was: stress

Ik heb nog nooit echt met iemand over mijn gevoelens gepraat omdat, ik dan meestal in tranen uitbarst..en soms heb ik welis meerdere stemmingen en dacht ik of ik bipolaire stoornis had

Ik vroeg aan mijn moeder of ik naar een psychiater mocht maar ze zei nee omdat, ze bang is dat ik dan naar een soort "inrichting" moet
en had ook nog gevraagd om ik kalmeringspillen mocht nemen, mocht ik ook niet omdat dat misschien verslavend kan zijn + dat je hormonen en/of zenuwstelsel getast wordt..

Ik heb hierdoor slaaptekort, hoofdpijn en ik verander heel snel van humeur en 's avonds denk ik wel eens aan dingen om mezelf te straffen en dacht er aan om mezelf te snijden alleen, diep van binnen weet ik dat ik dat lef niet heb en dat dat geen goede oplossing is om mijn woede die ik heb kwijt te raken..

6 reacties

ik hoop dat je je snel beter voelt
misschien kan je op school praten met vertrouwens persoon, hun weten ook vaak of je echt een psychiater nodig hebt.
misschien dat ze je op school kunnen helpen.
goed dat je weet dat snijden niet de oplossing is, ookal doe ik het zelf ik wou dat ik er nooit aan begonnen was want stoppen lijkt steeds moeilijker te gaan.

stay stong

groetjes van mij
Praat erover met je mentor. Hij kan er dan voor zorgen dat je wel hulp krijgt want eigenlijk moet ze er gewoon toestemming voor geven. En voor deze problemen wordt je echt niet opgenomen hoor! En die kalmeringsmiddelen snap ik wel dat ze daar bang voor is, ik zou het ook niet fijn vinden als mijn kind ze in moest nemen. Maar dat is eigenlijk ook niet verslavend zo lang je maar met maten inneemt...
@foreverhurt      oke ik wil je heel erg bedanken voor je advies x
@xisabelx     Oke, ik ga erover nadenken, bedankt voor je advies, ik waardeer het echt x
/(wrong message)/error
Hey,

Kalmeringtabletten die niet verslavend zijn: Valdispert.
Maar ga toch naar je huisarts om te zorgen voor psychische hulp: vertel haar dat je moeder bang is dat je opgenomen moet worden, maar als ik je verhaal zo lees, is die kans niet heel groot hoor. Met alleen praten kan er al veel beter gaan.

Sterkte!

Grtz,

Reageer