Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Vraag

LGBT+ Social expiriment.

• 30 april 2017
  • 6 reacties
  • 272 Bekeken

Hallo iedereen!
Op school sta ik bekend als het :"inspirerende meisje". Ik wil een klein school project beginnen over LGBT+?️‍?, want ik weet zelf nog niet wat ik leuk vind. Ik support LGBT people, bisexual, homosexual, lesbian, gays, pans, asexuals etc.
Mijn idee is dus dat: ik geblindoekt in de stad ga staan met een sign waarop staat:
I'm lgbt+ ?️‍? suportive
Are you?, gimme a hug :D
En dat word dus geflimt voor mijn project op school, het is moeilijk om uit de kast te komen, en ik ben nog niet uit de kast gekomen 😞 mensne op school zijn heel veel ervan homophobics.

Maar mijn vraag is: wat vinden jullie van mijn project? En wat zouden jullie eraan veranderen of bij toevoegen!?
Ik zou alles super graag waarderen,

Groetjes lisa!?️‍?

6 reacties

Badge
Hee lisa, wat een super idee! Ik vind het geweldig dat je zo'n project organiseert, al vraag ik me wel af waarom geblinddoekt? Ik zou het juist zonder doen, zodat mensen je kunnen aanspreken als ze niet weten wat LGBT betekent. Vervolgens kun je ze dan daarover uitleg en meer info geven. Verder echt super leuk! Liefs
Hoi!

Ik vind het een geweldig idee 🙂 Ik weet zelf nog niet op wie ik val, omdat ik nog nooit verliefd ben geworden.
Misschien kun je bij de knuffel een foldertje meegeven, waar informatie opstaat? Dat kan wel duur zijn, en als je zoals ik niet veel geld hebt 😃 Je kunt ook snoepjes uitdelen in regenboogkleuren, dat kan ook leuk zijn.
Je kan ook de ?? emoji's van een homokoppel en een lesbisch koppel afdrukken op papier en die dan meegeven? Als een soort van folder.

Dit zijn random ideeën, maar misschien heb je er wat aan :)
Groetjes
x
Reputatie 6
Hey,

Wat goed dat je je wilt inzetten voor de LGBT-community! Ik ben zelf ook een supporter, maar weet nog niet of ik erin val.

Ik zou je ook niet laten blinddoeken. Weet je, hoe goed het initiatief ook is, er zullen altijd mensen zijn die je belachelijk gaan maken. Als jij geblinddoekt bent, kunnen ze veel meer gekke dingen doen. Dat moet je niet willen!

Het informatie meegeven wat @100divergent11 al zei, vind ik een goed idee. Je kan bijv. ook een website zoeken/maken waarop je info geeft of mensen doorstuurt naar info enzo. Dat kun je dan makkelijk op je bord erbij zetten, als "voor meer informatie, ga naar ... "

Je moet wel ergens hebben vermeld dat je aan het filmen bent, of het moet heel erg in het zicht gefilmd worden. Anders mag je die beelden niet zomaar gebruiken.

Gr. Pin
Badge +2
Heyhey, dit is echt een geweldig idee!!! Mijn moeder is lesbisch dus ik ben het gewend, maar ik vind dat er meer mensen moeten zijn die het begrijpen. Aan de reacties te zien heb je geen tips meer nodig ; ) Veel succes en plezier bij je project, zet m op!!♡
xx me
Dank jullie allemaal voor jullie support!

Mijn reden om geblinddoekt te gaan is:
Dat ik hun vertrouw, en tegenover mij filmt iemand dus die kan natuurlijk zien wat ze uithalen enzo, om geblinddoekt te gaan is voor mij ook een leuke uitdaging, want ze voelen zich dan ook niet akward enzo al die oogcontact,

En iemand vertelde mij dat ik een bekeuring zou kunne krijgen? en daar maak ik me zorgen om?

Xoxo lisa
Hoi!

Die bekeuring is volgens mij alleen als je ongevraagd die beelden gebruikt, maar zoals Pin hierboven zegt, is het normaal gezien geen probleem als je heel duidelijk laat zien dat je aan het filmen bent. Je kunt ook de gezichten wazig maken, dat doen Youtubers ook als ze beelden van pranks ofzoiets willen gebruiken.
Als de politie je hiervoor een bekeuring geeft, vind ik het nogal flauw. Jij zet je in voor een goed doel en dat zouden er meer moeten doen.
Op internet kun je vast vinden wat mag en niet mag, want ik weet het allemaal niet zeker. :D
Je kunt volgens mij ook een mail sturen naar de politie om te vragen wat mag en niet mag, de kans is groot dat die zullen helpen.
Mensen mogen niet op beeld komen als ze dat niet willen, dat is de grootste regel.

Hopelijk wordt de campagne een succes :)
Groetjes
x

Reageer