Vraag

Leven waard of niet?

  • 10 April 2019
  • 7 reacties
  • 171 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi..

Ik ben een jongen van 18 met vele levens problemen, over of het wel waard is om te leven of dat ik een beter leven wil, maar nooit zal krijgen.

Heb er lang over nagedacht om dit te delen..

Ik ben zelf geen gelukkig persoon, en ik wil gewoon zelfmoord plegen en hopen op een beter leven.. Ik heb geen succes in me leven, alles wat ik doe, faal ik opnieuw en opnieuw hoe goed het ook lijkt te gaan. Als ik een baan had, gaat dat weer naar de kloten. Ik vind zelf dat ik niet voor deze wereld klaar ben. Ik doe mezelf pijn... En kom ik m 't blauwe plekken aan en zeggen ze heb je gevochten ofzo zeg ik maar gewoon ja en dan beginnen ze te zeggen
dat ik dit en dat moet doen maar ik heb nooit gevraagd om te leven, ze zeggen maak er het beste van maar hoe gaat dat lukken als NIKS lukt. Ik voel me zo kut, dat 99%van me leven is gelogen, om verhalen te vertellen, dat mensen me mogen.. Ik wil het laten lijken dat ik een goed leven heb, ik kan niks meer met de waarheid vertellen... Ik kijk altijd op YouTube (near death experiences) om te kijken hoe het misschien zou kunnen lijk om dood te gaan, en dat ik dan ik vrede gewoon voor een trein kan springen ofzo.. Ik heb ook nooit een vader figuur gehad om mij dingen te leren, mee te praten of wat voor shit dan ook.. En nu jullie dit lezen ben ik zo kut met m'n Nederlands omdat ik van school ben 'n gestuurd vanaf me 14e, en een niet leerbaarheids verklaring heb gehad(hoef nooit meer naar school) als mensen mij konden begrijpen had ik over zoveel dingen gepraat dat ik niet van school hoefde weggestuurd te worden door m'n agressie, niet met andere kunnen omgaan wat dan ook.. Ik lig elke nacht in bed van 1 tot 3 naar muziek luisteren en huilen en kan dan ook niet stoppen ik heb dit nooit aan iemand vertelt omdat ik gewoon dit proberen achter me te leggen maar dit lukt gewoon niet meer, ik wil gewoon dood Kunnen jullie mij vertellen hoe ik hiermee moet omgaan..

7 reacties

Wat een super heftig verhaal!
Ik snap dat het niet fijn is om zo te leven en dat je regelmatig de gedachte hebt om het maar op te geven.
Als ik jou was zou ik met de kindertelefoon bellen of chatten (zij kunnen je echt helpen, geloof me! ). Als je een keer echt denk dat je hetniet langer volhoudt en zelfmoord wil plegen bel dan 113 want ookal zie je dat nu niet in, het leven is e Jr de moeite waard!!
Hou vol en zoek hulp, bijvoorbeeld bij de kindertelefoon.
Heel veel sterkte,
Jonah
Hoe is het nu met je?
Hi GekkeDraco

Wat heftig dat je dit doormaakt 😐

Ik ben ook door een periode gegaan waarin ik intensief video's in verband met de dood bekeek. Ik moet toegeven dat, hoewel het beter met me gaat en ik nu en dan de moed vind om te leven, doorzetten een stuk lastiger was geweest zonder de steun van mensen om me heen.

Zoals Jonahhf voorstelde, kan je contact opnemen met de KinderTelefoon en 113. Als je bijvoorbeeld in zo'n moment zit dat je niet kan stoppen met huilen, kan je bij 113 terecht voor een bel- of chatsessie. Vaak voelde ik me daar wat beter door. Ook als dit slechts een tijdelijk effect op je heeft, is het het proberen waard.

Wat doe je zoal om een dag te vullen? Mij helpt het om er een soort routine te onderhouden. Ben je momenteel in begeleiding voor de gevoelens waar je mee zit?

Groetjes
Kenshin
Hoe is het nu met je?
Echt een klein beetje beter, ik heb gechat met een vrijwilliger, en die stelde voor om met iemand te praten dus ik denk dat ik dat maar ga doen, als iedereen het zegt dat dat best helpt, dan g ik het doen.
Hi GekkeDraco

Wat heftig dat je dit doormaakt 😐

Ik ben ook door een periode gegaan waarin ik intensief video's in verband met de dood bekeek. Ik moet toegeven dat, hoewel het beter met me gaat en ik nu en dan de moed vind om te leven, doorzetten een stuk lastiger was geweest zonder de steun van mensen om me heen.

Zoals Jonahhf voorstelde, kan je contact opnemen met de KinderTelefoon en 113. Als je bijvoorbeeld in zo'n moment zit dat je niet kan stoppen met huilen, kan je bij 113 terecht voor een bel- of chatsessie. Vaak voelde ik me daar wat beter door. Ook als dit slechts een tijdelijk effect op je heeft, is het het proberen waard.

Wat doe je zoal om een dag te vullen? Mij helpt het om er een soort routine te onderhouden. Ben je momenteel in begeleiding voor de gevoelens waar je mee zit?

Groetjes
Kenshin

Ik heb niet echt een routine, ik zit bijna hele dagen thuis sinds maart 16e. (ik had een baan voor 'n tijdje)
Ik probeer 'n beetje het huis te onderhouden, mijn tuin netjes maken.. Dat leid me beetje af
Goed dat je van plan bent om met iemand te praten. Heb je iemand in gedachten waarmee je in gesprek zou kunnen gaan? Een familielid bijvoorbeeld, of een begeleider?

Ik vind het goed dat je, ondanks dat je je niet goed voelt, zorg blijft dragen voor je woning en tuin. Woon je op jezelf?

Gr. Kenshin
Wat een heftig verhaal!
Je leven is het zeker waard hoor ook al denk je van niet... Ik heb ook wel gedachtes gehad over of 't niet beter was als ik dood ging. Maar ik leef nog, omdat ik mijn vrienden (ook al heb ik niet veel) en familie niet in de steek wil laten en mijn doggo en kat ook niet. Dit klinkt misschien een beetje bot, maar misschien helpt het. Vermoord jezelf niet, dat is als je erover nadenkt heel egoïstisch, want denk aan je familie en vrienden, wat moeten hun zonder jou? JE BENT NIETS VOOR NIETS OP DEZE WERELD GEZET EN JE HEBT ALTIJD EEN REDEN OM TE BLIJVEN LEVEN, ANDERS HAD IEDEREEN ALS ZELFMOORD GEPLEEGD. zo dat is dus wat ik kwijt moest ik hoop dat het helpt😬 dat je geen zm gaat plegen en dat je het moet blijven proberen, want het leven is niet ALTIJD perfect. Soms is het gewoon de bedoeling dat iets is gebeurd want anders zou het niet gebeurd zijn toch?

En je kan altijd bij de kindertelefoon terecht of 113


tekst samengevoegd door de Kindertelefoon vanwege de leesbaarheid

Reageer