Beantwoord

Leraar vertellen dat je jezelf snijd

  • 21 November 2018
  • 3 reacties
  • 881 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii
Ik ben een meisje van 15 jaar en zit in de derde klas van tl, zo snel mogelijk gezegd ik snijd mezelf. Dit doe ik sinds een half jaar maar het is best heftig, ik weet niet zeker of ik depressief ben maar ik denk vaak aan zelfmoord. Ook denk ik was het misschien maar beter dat ik niet bestond, alleen weet niemand dit. Ook mijn ouders niet, ik zou dit wel willen vertellen maar dan wil ik het aan een leraar vragen. Het is mijn gymdocent en ik ken hem nog niet super super lang maar ik heb wel een vertrouwelijk gevoel bij hem. Nu wil ik het wel vertellen maar hoe begin je een gesprek dat je hierover wilt praten en wat moet je dan überhaupt gaan zeggen, de gymdocent heeft het tot nu toe niet doorgehad dat ik mezelf snij. En hij denkt dat ik altijd vrolijk ben omdat Ik altijd moet lachen. Hoe begin je dan een gesprek met de leraar die denkt dat je altijd vrolijk met?
icon

Beste antwoord door Anonymous 21 November 2018, 13:27

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi

Je zou graag een docent in vertrouwen nemen. Dat zou een heel goede stap zijn. Het kan inderdaad spannend aanvoelen, maar als je je goed voelt bij die docent, zal hij je vast kunnen steunen.

Misschien helpt het om om een gesprek te vragen via mail. Je kan hem mailen dat je graag eens met hem praat. Eventueel vermeld je erbij dat het niet zo goed met je gaat. Op die manier heeft hij alvast een idee. Je kan wat je wilt zeggen ook uitgebreider in de mail schrijven. Wat jij fijn vindt.

Je kan steeds terecht bij 113. Zelfmoordgedachten zijn heftig, en soms is het fijn om er een anoniem gesprekje over te hebben.

Groetjes
Kenshin
Hoii louis13
Sorry maar ik ga je niet vertellen waar je jezelf mee moet snijden want ik wil je niet aanmoedigen om jezelf te snijden en ik hoop voor je dat je er snel vanaf komt
Xoxo
Eyyy K herken het zelf ook alleen ik ben 13 en K snijd mezelf NOG niet. Voor de rest herken K me in alles, zou je mij svp willen zeggen waar ik mezelf moet snijden zonder eraan dood te gaan xoxo

Reageer