Leegte door quarantaine

  • 30 March 2020
  • 4 reacties
  • 119 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoi ik ben een meisje van 13 jaar en zit in de tweede.  ik heb een heel leuk vriendje en een paar goede vriendinnen. de laatste maanden voel ik me heel leeg van binnen. ik ben in 8 maanden tijd meer dan 5 hele goede vrienden verloren (niet door zelfmoord of iets maar door ruzies/uit elkaar gegroeid/andere omstandigheden) en ik voel me er best wel kut door. in de eerste had ik veel vrienden, ook in de klas maar opeens werden ze minder. kijk tuurlijk ben je bevriend met mensen, maar om daar nou aan te vertelen dat je een crush hebt/of daar uren mee te praten,,,, dat zeker niet. ik heb vrienden op sport en ik kan altijd alles los laten en heel veel lol hebben. op school heb ik maar 1 beste vriendin. zij is uit de klas gehaald vanwege haar cijfers en mocht dit jaar niet afmaken. ik heb me hier al wel deels bij neergelegd dat het niet anders kan, etc, en ze zou 2 weken geleden uit de klas gaan maar nu met dit hele corona gebeuren is het er nog niet van gekomen, al doet ze qua lessen wel mee met die andere klas. verder heb ik in de klas wel vrienden, maar niet van die vrienden waarbij je een speciale band hebt. ik ben altijd tweede keus van mensen als je snapt wat ik bedoel. hier voel ik me ook vaak best wel eenzaam door, nu vooral dat mijn vriendin uit de klas gaat. ik heb een heel leuk vriendje, hij vrolijkt me altijd op en ik kan mijn hart altijd luchten bij hem. ik heb hem hierover verteld en hij heeft bijna hetzelfde meegemaakt maar dan in de positie van mijn vriendin. nu met dit quarantaine gebeuren zie ik hem dus niet voor heel wat weken. school zou officieel starten op 6 april maar dat schijnt nu ook niet helemaal door te gaan en ze zijn van plan het langer te maken. hierdoor voel ik me ook best eenzaam, ik heb geen broer(tjes)/zus(jes) thuis wonen, dus het is heel erg leeg in huis. ook doordat ik zoveel vrienden ben kwijtgeraakt in een korte tijd, mijn beste vriendin uit de klas gaat en ik nu geen afleiding (sport/school/met vrienden afspreken) voel ik me heel eenzaam en leeg, al heb ik heel veel contact met mijn vriendje en beste vriendin. 

 

lang verhaal kort, wie voelt zich nogmeer eenzaam/leeg deze dagen? laat je verhaal achter en help elkaar :))


4 reacties

Badge

hi, ik voel me ook niet heel fijn de laatste tijd. Eigenlijk al een tijdje en ik doe aan lichte zelfbeschadiging en heb zelfmoord gedachten. Mijn vrienden en familie zijn de grootste reden dat ik nog leef, want ik wil hun geen pijn doen. Maar al dit corona gedoe heeft een slecht effect op mijn mentale gezondheid en ik voel me nog eenzamer en leger. Ik bel iedere dag met mn vrienden maar het is toch anders. Ik kan ze geen knuffel geven of gwn tegen ze aan leunen, en ik mis dat toch wel heel erg. Ik mis hun heel erg. Ik heb een klein tijdje voor corona ook voor het eerst over mijn gedachten met iemand van school gepraat en had uiteindelijk vlak voor de scholen enz dicht gingen een intake gesprek met een psychiater, maar ik moet nu waarschijnlijk wachen tot corona weg is om te kunnen beginnen met therapie. Ik weet echt niet of ik dat ga volhouden als ik eerlijk ben. Ik wil weer naar school en mn vrienden. 

xx 

Reputatie 2
Badge +1

Weten je ouders hier van? Ik neem aan van wel. Zij zullen je altijd steunen. Ik deed ook aan zelfbeschadiging, ik heb al het negatieve (slechte vrienden, zelfmoord quotes, selfharm accounts, gesprekken) verwijderd uit mijn leven zodat ik er niet aan herinnerd zou worden. Ook heb ik de voorwerpen waarmee ik me sneed weggegooid. Ik denk persoonlijk dat dat jou heel erg gaat helpen. 

 

Ik snap je helemaal met dat je je vrienden geen knuffel kan geven, ik wil nu niets liever. 

 

sterkte deze moeilijke tijden :)

Ik voel me ook sommige dagen heel leeg dus je bent niet alleen!❤ 

hoi @anoniem_verhaal 

ik herken mezelf ik jou. ik voel me precies zo. ik ben blij dat je iemand gevonden hebt waarmee je wel over alles kan praten. zelf heb ik diegene niet gevonden. (ik dacht van wel, maar dat bleek een leugen te zijn). als je het iets vind kan je natuurlijk altijd met je vriendje appen en videobellen. dat zal nooit hetzelfde zijn. 

weet dat je niet alleen bent! 

 

Reageer