Vraag

Leegte


  • Anonymous
  • 0 reacties
K voel me al langere tijd leeg en gevoelloos k heb zelfs weer overwogen weer mezelf te snijden gelukkig niet gedaan maar de trigger is er dus wel
En ik weet datik iets mis alleen niet wat en dat sloopt me ik kan er gwn even niet meer tegen

Hebben jullie tips of ideeën ofzo?

13 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Bedenk voor jezelf wat er niet meer is wat je wel had, of iets dat je wel graag wilt zien. Als je iets mist betekent dat dat er iets niet meer is, terwijl dit er eerst wel zo was. Als je er zelf niet achter kunt komen kun je hulp van iemand inschakelen. Een betrouwbare bekende bijvoorbeeld. Hoe is het eigenlijk met je vriendin afgelopen?
@daan dat is het waarschijnlijk want k heb t pas en steeds meer nadat het uit ging
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Jammer dat dat over is. Mag ik vragen waarom dat zo gelopen is. Toch omdat het niet gewenst was of iets anders?
@daan ze werd onderdruk gezet door haar ouders om bij me weg te gaan en nietmeer van zich te laten horen omdat ze niet wou dat ze omging met een (emo zeiden ze) persoon zoals ik en daarom heeft ze langere tijd niet van zich laten horen maar net wel weer en k was blij met wat ze zei

Mijn ouders willen trouwens vanaf morgen mn ipad afpakken waardoor ik hier niet meer op kan en niet met een leuk meisje kan praten waar mijn vriend wel heel veel bij helpt om te zoeken als t verkeerd gaat en dat helpt heel erg tegen mijn depressie alleen dat mogen ze niet weten want ze denken dat gamen en met anderen praten via social media slecht voor me is terwijl het juist het tegenovergestelde is ...
Hoi

Je voelt je leeg en gevoelloos. Wat @Daan. zei, zoeken naar wat er veranderd kan zijn, was een goede tip. Het zou kunnen liggen aan dat meisje dat niet meer van zich laat horen, omdat ze onder druk gezet wordt door haar ouders. Best gemeen van haar ouders dat ze jullie verbieden bij elkaar te zijn, omdat jij emo zou zijn. Of je dat bent weet ik niet, maar dat zou nog geen reden mogen zijn contact te verbieden.

Kennen haar ouders jou? Misschien vinden haar ouders het fijner dat ze jou een beetje kennen, voordat jullie met elkaar omgaan.

Vervelend dat je ouders je IPad willen afnemen. Zouden jullie eventueel kunnen afspreken dat jij je IPad een bepaald aantal uur per dag mag gebruiken? Zo kan jij nog wat contact hebben via internet, en hebben je ouders een soort van "geruststelling" dat jij niet heel de dag met je IPad bezig bent.

Je voelt de trigger te gaan snijden. Je hebt het nog niet gedaan, dat is heel sterk van je. Heb je alternatieven voor het snijden? Voor sommige mensen helpt het om te sporten, of om hun gevoelens op een papiertje te schrijven, en vervolgens eventueel dat papiertje te verscheuren.

Kan je dit met iemand bespreken? Die vriend bijvoorbeeld, je mentor, of je huisarts? Dat je de trigger voelt om te snijden, vind ik zorgwekkend.

Groetjes
x
@100divergent11 nee emo ben ik niet k maak me tesnel zorgen om anderen. en ja haar ouders kennen mij k heb n manier dat ik hem kan houden

Me beste vriend helpt me met die leegte opvullen door een geschiktt meisje te zoeken voor mij wat erg aardig is

K heb alternatievenm k sla o.a met mn vuisten teegen de muur achter buiten of tegen t plafond. Op me. Slaapkamer en ik. Knak me vingers en hand muziek helpt veel nett als alleen zijn k onderdruk de. Trigger alleenn gister avond ging k kapot omdat iemand een filmpje naar me stuurde over hoe je een “razorblade fidgetspinner” maakt. Met dan een plaatje van helemaal besneden armen en buik en als laatste tekst “why tf you dont justtt kill yourselff stupidweirde DIE!!!”
Toen sneed k mezelf wel ...

Me nichten helpen me heel erg en k voel me erg ffijn in hun buurt k kan het er ook goed met hun over hebben

Voor de rest ben k in de vakantie ergens in een instelling
Je maakt je snel zorgen over anderen. Je bekommeren om anderen is een mooie eigenschap, maar het mag geen negatieve invloed op jou hebben. Je kan met die vriend of je nichten bespreken wanneer je je heel erg om iemand bekommert. Op die manier raak je vaak wat van je zorgen kwijt.

Haar ouders kennen jou. Waarom willen ze niet dat jullie met elkaar omgaan?

Je hebt je IPad kunnen houden. Dat is fijn.

Ik doelde eerder op alternatieven voor snijden waar je je geen pijn mee kan doen. Je zou bijvoorbeeld bokshandschoenen en een boksbal kunnen kopen. Daar kan je je frustratie op afreageren. Hardlopen werkt ook voor sommigen. Zorg er wel voor dat je jezelf niet forceert.

Ik schrik best van dat filmpje. Heel vervelend dat dat jou ertoe aangezet heeft te snijden. Weet je wie jou dat filmpje gestuurd heeft? Degene die dat gedaan heeft, zou erop aangesproken moeten worden, want zo'n filmpje sturen is heel gemeen en onverantwoord. Kan je dit aan je ouders vertellen?

Kan je aan je nichten en vriend vertellen wat er gebeurd is, bijvoorbeeld van dat filmpje? Steun van hen lijkt me wel fijn.

Je bent op vakantie in een instelling. Krijg je daar begeleiding, of hulp?
Haar ouders wouden het nniet omdat ik mezelf sneed

Die dingen doen geen pijn

Ik heb t erover gehad met n vriendin en die schrok ook heel erg
Verder kan k t mme ouders ni vertellen omdat ik eigk niet op internet t t tthoor te kunnen

Als het goed is krijg ik daar begeleiding. Voorzover ik weet
Wat vervelend dat haar ouders het snijden een probleem vonden. Het snijden is een probleem, maar voor jou, en niet voor hen. Met die vriendin samen zijn helpt jou waarschijnlijk. Jammer dat haar ouders dat niet inzien.

Dat je vriendin erg schrok, is begrijpelijk. Ik schrok ook best. Kunnen jullie er nu goed over praten?

Ik vermoed dat je ouders je zouden steunen, en dat het maar een detail zou zijn dat je eigenlijk niet op internet mocht. Dat je dat filmpje kreeg, is een stuk heftiger.

Kan je hier met je begeleiding over praten?
@pin
Ik zit nog niet in de instelling
Tis gwn een vriendin ik heb niet
Verder konden we er over praten maar ze heeft me geblockt omdat idk wrm

Ik wil niet dat het weer fout gaat tussen mij en mn ouders want die pakken sws mijn ipad af en dan ist waarschijnlijk klaar met me want als k ni met vrienden en of nicht over dingen kan praten krijgk ongeloofenlijke zelfmoord gedachten na een paar weken ( behalve als k in een bosrijke omgeving ben )
Je zit nog niet in de instelling. Dat heb ik verkeerd begrepen, ik dacht dat je momenteel in de instelling zat. Ga je binnenkort naar die instelling?

Jammer dat ze je geblokkeerd heeft. Is er een plek waar jullie elkaar zien, en waar jullie kunnen praten? Het lijkt me fijn dat jullie hier eens over praten, want het lijkt me niet zo leuk dat je niet weet waarom ze je geblokkeerd heeft.

Je bent bang dat je ouders je IPad, en dus je contact met je vrienden en je nicht, afnemen. Als je vrienden en nicht jou zo veel steun geven, en ervoor kunnen zorgen dat jouw zelfmoordgedachten wegblijven, lijkt het me goed dat jouw IPad bij jou blijft.

Een bosrijke omgeving helpt tegen je zelfmoordgedachten. Heb je een bosrijke omgeving in de buurt? Kan je daar wat vaker naartoe? Je zou elke dag een wandeling kunnen maken. Die wandeling hoeft niet per se lang te zijn. Kan een vriend(in) of nicht met je mee? Misschien vind je het fijn als iemand samen met jou naar het bos gaat. Misschien ga je liever alleen, en ook dat is prima.

(Even voor de duidelijkheid: ik ben 100Divergent11, niet Pin. Niet erg hoor, ik zeg het maar even om verwarring te voorkomen.)
@100divergent11 srry k was. Verward. Met anderee topic

Ja n klein bos wat niet heel natuurlijk meer. Lijkt door kappingen enenenene dan helpt het niet echt

Me ouders begrijpen me nooit das wrm zouden zez nu?
Niet erg dat je verward was, kan gebeuren :)

In de buurt heb je niet meteen een groot bos. Jammer dat het door kappingen geen plek is waar je je in de natuur voelt. Iemand op het forum, ik denk dat het de gebruiker M en Ms was, heeft me ooit gezegd dat de grootte van iets deels bepaald kan worden door hoe je ernaar kijkt. Ook al zit je in een klein gebied, kan je het zo groot maken als je wilt, door bv. op je knieën te gaan zitten, en het leven tussen de planten te bekijken. Als je lang genoeg kijkt, zie je hoe mieren werken, hoe een spin een spinnenweb weeft, enzovoort. Als je opkijkt, zie je de lucht, en misschien wel wat vogels. Op die manier kan je van een klein gebied veel genieten.

Jammer dat je ouders je nooit begrijpen. Die instelling waar je naartoe gaat, ga je daarnaartoe om geholpen te worden?

Reageer