Vraag

leeg & op

  • 19 April 2019
  • 6 reacties
  • 107 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo allemaal, deze topic is puur voor mij om te uiten ik kan mijn verhaal nog steeds niet delen met andere mensen ik ben kapot de drugs maakt me kapot alles maakt me kapot.. weet ook niet wat ik er nog mee moet ik denk gewoon dat er voor mij niks meer is of iets wat me nog goed voelt het zal gewoon niet beter worden anders was dat toch wel in die 3 jaar therapie? ik ben nu gewoon in dat besef gekomen dat er niks meer is ookal wil ik het heel graag, ik heb zo lang gevochten therapieën alles.
het is allemaal tijdelijk mooi maar uiteindelijk val ik altijd terug en zie nu ook dat de mensen klaar met mij zijn zoals 1 hulpverlener waar ik goed contact mee had die me vaak berichten stuurde en nu niks me moeder en familie ze hebben het laten vallen en denk eerlijk gezegd dat ze wel weten dat het niet goed gaat maar er niks aan doen of van zeggen ik bedoel hoe kun je je kind zoveel weken doorgesnoven thuis kunnen laten lopen? niet dat het me iets boeit heb nooit de steun van mn ouders gehad die ik nodig had, maar dit zijn vragen die hele dag door door mijn hoofd gaan er is geen seconde zonder drugs dat ik me goed voel... voor de mensen die de tijd nemen om dit gezeik te lezen bedankt.

6 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Hey,

Ik lees dat je het heel lastig hebt nu.
Hoezo blijf je niet gewoon bij je therapieën? Al is het je hele leven. Blijf gewoon bij professionele hulp zolang jij je er beter door voelt. Zo kan je ook niet terug vallen. Of begrijp ik het nu verkeerd?

Het is altijd vreselijk als je ouders niet achter je staan... maar laat jezelf zien, laat zien dat iedereen het fout heeft over hoe ze over je denken. Laat zien dat je het juist wel kan. In dit soort situaties is het moeilijk om opnieuw te beginnen en je leven te verbeteren, maar dit is jouw moment. Ga afkicken van de drugs en anders bij een afkick kliniek. Doe alles stap voor stap. Als je verandering wilt begint dat bij jou zelf! Dus begin vandaag nog, want je kan het! Je moet het alleen doen en daar haken veel mensen af, maar jij niet. Dit gaat jou lukken!

Sterkte en succes
Je kan het !
Hoi

Je hebt dit topic geopend om je verhaal te delen. Dat delen, was een goede stap. Je bent je namelijk bewust van wat er speelt.

Je bent al drie jaar in therapie, maar hebt niet het gevoel dat deze je de goede kant op helpt. Dit mag je gerust bij je therapeut aangeven. Er zijn enorm veel soorten therapie, er zijn ook enorm veel verschillende personen, en het is heel normaal dat niet iedereen geholpen is met dezelfde soort therapie. Als je bij je therapeut aangeeft dat je je met de huidige methode niet geholpen voelt, zouden jullie samen op zoek kunnen gaan naar een andere manier van werken.

Een hulpverlener die minder van zich laat horen en ouders die het laten afweten, kunnen ervoor zorgen dat je de moed laat zakken. Jammer dat je omgeving je niet de steun biedt die je verdient. Iemand als jij die het niet gemakkelijk heeft en ondanks die moeilijkheid blijft doorzetten, verdient steun.

Heb je iemand in gedachten waarbij je terecht kan? Een vriend, of een familielid? Misschien kan je je aanmelden bij een praatgroep. Daar ontmoet je weleens mensen waar je je begrepen door voelt.
Als je je gevoelens liever anoniem deelt, kan je contact opnemen met de KinderTelefoon.

Groetjes
Kenshin
Hey,

Je hebt het zwaar en je gebruikt drugs. Zonder de drugs voel je je waardeloos, dus daarom blijf je drugs nemen. Ik denk dat veel van jou problemen door de drugs komen. Dat je je beter zal voelen als je stopt met gebruiken.

Heb je al eens geprobeerd om af te kicken? Ben je daarvoor wel eens opgenomen? Dit kan echt het verschil maken!

Terugvallen is altijd iets wat op de loer ligt. Daarom is het goed om hierbij stil te staan met hulpverlening. Als jullie in kaart kunnen brengen wat je vorige terugvallen heeft getriggerd, kunnen jullie hier in het vervolg op anticiperen. Dan kunnen jullie een soort plan maken met dingen die je kan doen als je naar de drugs wil grijpen.

Je schrijft ook dat veel mensen je hebben laten vallen. Dat lijkt me ontzettend naar! Misschien willen ze je wel steunen, maar weten ze niet meer hoe.

Zijn er mensen die je om hulp kan vragen? Je kan natuurlijk altijd naar je huisarts toe, die je kan doorverwijzen naar professionele hulpverlening.

Het kan als een gevecht zonder einde voelen, zeker als je al jaren bezig bent. Onthoud dat het licht schijnt aan het einde van de tunnel. Dat het jaren vechten ergens goed voor is. Dat die paar jaar niks meer zullen betekenen over 20 jaar, wanneer alles voorbij is. Probeer daar aan te denken. Het leven kan beter worden!

Gr. Pin
bedankt voor jullie reactie
ik heb er nog goed over na gedacht en dacht bij me zelf nu dat er nog niemand iets van af weet ga ik het zelf proberen en minderen met drugs heb vandaag alleen geblowed maar ja dat doe ik standaard maar niet iets van harddrugs dus met kleine stapjes ga ik het proberen en idk of het lukt maar ik zie het wel
Hey,

Goed dat je probeert om te minderen met drugs!

Je doet het wel helemaal alleen, is dat niet super zwaar? Zou je het niet fijn vinden om iemand bij het proces te halen om te ermee te helpen? Zo kan het misschien ook op een betere manier, waardoor je op een goede manier kan afkicken (ik weet hier niet zo veel vanaf, maar het lijkt me gewoon handig hier een professional bij te halen).

Gr. Pin
Het is positief dat je doorzet. Zoals Pin zei, zou je geholpen kunnen zijn met een professional. Zou je het zien zitten om op zo'n professional af te stappen?

Gr. Kenshin

Reageer