Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

lastige situaties in mijn leven

• 31 oktober 2019
  • 722 reacties
  • 7631 Bekeken

Toon eerste bericht

722 reacties

Reputatie 6

Hey,

Oh, je hebt het Engels nergens voor nodig. Nou mooi, heb je daar ook geen last van.

Ik vertrouw er gewoon op dat mensen geen screenshots nemen. Ik bel niet met mensen die ik niet vertrouw.

Jouw eigen beeld bij het beeldbellen staat meestal rechts onderin beeld. Je zou daar makkelijk iets voor kunnen zetten, dan zie je jezelf niet!

Ik denk dat veel mensen de link tussen genderdysforie en beeldbellen niet leggen. Als je tevreden bent met je uiterlijk, merk je niet hoe vaak je naar jezelf kijkt. Ik denk dat zij vooral denken bij beeldbellen dat je de ander kan zien. Dat je jezelf ook op het scherm ziet is dan een detail voor hen.

Haha ja, les via beeldbellen. Ik heb dat gelukkig niet, omdat ik in mijn eindexamenjaar zit. De online vragenuurtjes die ik heb bezocht waren niet zo druk, dan waren we met max 4 aan het beeldbellen met de docent. Dat was wel geinig, dan kun je iedereen zn huis/kamer bekijken.

Gr. Pin

Reputatie 6

hey 

ik wouw gister al reageren maar ik voelde me gister nogal slecht... na dat ik het mailtje zag ben ik direct in slaap gevallen... ik had gister echt een slechte avond en vandaag weer. ach eigenlijk is dat elke avond de laatste tijd... ik voel me nu gewoon nogal opgesloten in m'n hoofd. klinkt dat logisch? 

Ik denk dat veel mensen de link tussen genderdysforie en beeldbellen niet leggen.

de laatste tijd merk ik  helemaal nergens bij. iedereen noemt me nu echt een zij. ik woord er ook om eerlijk te zijn helemaal gek van. dan zeggen de leidingen iets over de klusjes mannen. dat ligt gewoon aan dat ze man zijn. van binnen woord ik er zo gek van.  vandaag ook he.  Jonna zegt tegen mij dat ze de klusjes mannen smerig vind want die laten de bril om omhoog staan (nou wat veel moeite als je er nooit bent) zegt ze: kom op het is een meisjes huis. dat voelde echt als een klap in m'n gezicht.  

maar ook van de week zij elin volgens mij dat ligt echt aan de vrouwen hormonen daar weet jij ook alles van.  kom op zeg. ik heb vorige week letterlijk vertelt hoe afschuwelijk ik het vind dat ik als een meid woord behandelt.

Dat was wel geinig, dan kun je iedereen zn huis/kamer bekijken.

wij moesten voor een opdracht een foto maken van de plek waar je het meest bent in je kamer. en dat op sturen. dus dan zie je het van je hele klas.  je moest je zelf er ook bij op zetten.  ik heb er en pikachu er op gezet in de plaats van me zelf 🤔

Elin heeft blijkbaar aan Loes en Aron vertelt dat ik iets aan Elin heb vertelt. maar niet gezegd wat... op zich wel fijn dat ze zich aan der afspraak heeft gehouden. maar ik vraag me af had je dan dit wel moeten vertellen 🤔 want nu weten ze dat er iets aan de hand is. Loes heeft gezegd je hoeft er niks over te vertellen maar ik vind het echt goed van je dat je het met Elin gedeeld hebt. wat moet ik daar mee 🤷‍♂️

morgen komt Aron mij op halen voor een wandeling (op zich wel goed want ik kan me bed niet meer uit komen). er gaat dan een meisje mee die zich ook op gesloten voelt en hij wilt niet 2x een uur wandelen 😂

en vrijdag gaan ze beginnen aan me nieuwe kamer voor laminaat neer te leggen. en smiddags ga ik met Loes en Jonna naar een spelletjes winkel(?) om een spel te kopen zo dat we nog eens iets samen kunnen doen. al vinden Jonna en ik spelletjes maar niks... en we gaan een planning maken (alweer) voor volgende week zodat Jonna hier meer kan zijn en ik minder als een zout zak hier zit te zitten... 

groetjes blue 

Reputatie 6

Hoi,

Het klinkt best logisch dat je opgesloten zit in je hoofd. Zeker als je iemand bent die praktisch in z'n hoofd woont en nu alles wegvalt wat je normaal weghaalt uit die plek. Zo zit het bij mij dan een beetje denk ik.

Weten alle mensen die je vrouwelijke dingen noemen dat je dat niet wil? En heb je bepaalde afspraken met mensen die het wel weten over hoe ze je moeten noemen? Wat ik namelijk merk, is dat iedereen die het bij mij weet, wacht op mijn teken dat ik wil dat ze switchen en dat dat overal moet enzo. Als mensen je op de ene plek wel "hij" mogen noemen en op de andere plek "zij" moeten zeggen, is dit verwarrend. Dan mijden mensen het. Ook als je zegt dat je met je gender struggelt en niet duidelijk aangeeft wat je van hen verwacht, blijft een reactie van hen meestal uit.

Ik praat het niet goed. Zelf baal ik ook van deze dingen, dat mensen gewoon "zij" blijven zeggen alsof er niks aan de hand is, terwijl ze alles weten. Het voelt alsof ze dan compleet zijn vergeten wat ik ze heb toevertrouwd. Je kan ook genderneutrale dingen gebruiken en voornaamwoorden vermijden. Toch snap ik ook dat het verwarrend is. Ik zou ook eerder oude pronouns gebruiken voor iemand als er anderen bij zijn en mij niet specifiek is verteld wat diegene wil. Zometeen "out" ik ze per ongeluk en dat vind ik erger dan een keer misgenderen.

In ieder geval is het lastig. Ik wil je aanraden om al deze mensen aan te spreken en ze te vertellen wat jij van hen wil. Anders kunnen ze niks veranderen.

Goede oplossing door Pikachu op de foto te zetten. Je bent immers alleen thuis, wie had anders jouw foto moeten nemen? 🤷‍♂️

Ik denk dat het goed is dat Loes en Aron nu weten dat er iets is. Dan weten ze dat als je bv niet als jezelf reageert of doet, dat het komt door "dat ding". Als ze niet weten dat er überhaupt iets speelt, is het voor hen lastiger om je te helpen enzo. Je hoeft er verder niks mee te doen. Als er vragen komen, kun je zeggen dat het "dat ding" is. Werkt heel goed. Heb ik heel lang ook met iemand gedaan tot ik wel klaar was om haar over m'n gender te vertellen. 

Hopelijk helpen het wandelen en de planning een beetje om wat meer uit je hoofd te komen!

Gr. Pin

Reputatie 6

haii

Het klinkt best logisch dat je opgesloten zit in je hoofd. Zeker als je iemand bent die praktisch in z'n hoofd woont en nu alles wegvalt wat je normaal weghaalt uit die plek. Zo zit het bij mij dan een beetje denk ik.

ja eigenlijk klopt dit volledig.. kan ik niet verhuizen naar een ander hoofd? ooh oeps nu denk ik aan sense 8... die moet je echt zien! oohja wistje dat er bij super girl ook een transgender personage een super held is. dat is  ooit vertelt toen ze de serie in kwam maar ik was het volledig vergeten…

ooh oeps afgeleid. komt vast doordat ik weinig praat haha.

Weten alle mensen die je vrouwelijke dingen noemen dat je dat niet wil?

op Loes na weet eigenlijk iedereen het van de organisatie... ja klinkt logisch he? toen ik hier nog niet woonde was ik die vriend die altijd met mijn beste vriend belde. en ze vroegen dan altijd of we een stelletje waren.. waardoor hij het aan iedereen vertelde zo dat hij van dat gezeik af kwam. maar Aron, Loes en Elin zijn in januari hier komen werken dus die wisten dat niet…

En heb je bepaalde afspraken met mensen die het wel weten over hoe ze je moeten noemen?

ja met Aron en Elin heb ik het direct afgesproken en kaart ik het ook aan. en ja mijn beste vriend vind het niet kloppen dat ik hij/hem genoemt wil worden dus hij zegt tegen mij zij en als er andere bij zijn hij. al heb ik het liever andersom aangezien we vaker alleen zijn...

bij de meeste mensen waar ik het dan ook vraag gaan ze er meteen een probleem van maken omdat echt niet kan…

het meiden herken ik wel.. mijn beste vriend wilt geen zij/haar en alles van dat gebeuren zeggen dus dan zegt hij maar mongol als hij er aan denkt. zo noem ik hem altijd hoor dus het is niet erg..

wie had anders jouw foto moeten nemen? 🤷‍♂️

je hebt ook standen die aftellen dan heb je ff de tijd om te gaan zitten. 

Je hoeft er verder niks mee te doen.

nou Elin en ik hebben afgesproken dat ze wel meer mogen weten dat er een ding is. want elin en ik merken dat ik sinds begin maart me nog slechter ben gaan voelen en dat het nog steeds achter uit gaat.. dus het lijkt ons wel handig dat ze iets weten. want als ik een keer weiger om naar buiten te gaan dat het dan wel een reden heeft. dinsdag wouw Elin met mij gaan lopen zo dat ik er uit was. maar omdat ik me best wel slecht voelde zijn we niet veder dan de achtertuin gegaan. die ook opslot zat 🤔

Hopelijk helpen het wandelen en de planning een beetje om wat meer uit je hoofd te komen!

dat wandelen gaat niet helpen om uit mijn hoofd te ontsnappen. aangezien ik van half 8 tot half 9 heb gewandelt en ik toen nog dieper in me hoofd kroop al liep ik met loes. het is bij mij nu echt het 1 of het ander. emoties en gedachten blokkeren of alles gelijkertijd in een gaotisch boel in me hoofd hebben en de hele tijd denken dat ik elk moment moet huilen. het liefst sluit ik alles af maar dat lukt alleen als me beste vriend naast me zit. aangezien hij vandaag van 9 tot 6 er was heb ik daarna echt echt een ontploft hoofd.

is het gek als ik denk dat de gesprekjes met Maja stiekem toch wel helpen. om mijn hoofd nog een beetje op orde te krijgen... conclusie is: school moet weer open! want ik ga niet Skype met Maja. dat zie ik mooi niet zitten.

groetjes blue 

Reputatie 6

Hey,

Ja, ik wist dat van Super Girl. Da's inderdaad tof.

Zou je aan Loes durven te vertellen van je gender en dan iedereen instrueren om je "hij/hem" en je nieuwe naam te noemen?

Misschien kun je je beste vriend "zij/haar" gaan noemen om hem te laten zien dat het niet fijn is als hij jou bij de verkeerde voornaamwoorden noemt. Ik vind het niet oké dat hij dat weigert.

Je gaat dus wel meer vertellen aan Aron en Loes. Vertel je dan ook van je gender?

Jep ik herken het met je hoofd. Het is erg vermoeiend.

Praten via Skype is idd nogal irritant. De scholen blijven alleen nog wel even dicht vrees ik…

Gr. Pin

Reputatie 6

hey 

Zou je aan Loes durven te vertellen van je gender en dan iedereen instrueren om je "hij/hem" en je nieuwe naam te noemen?

ik weet het niet eerlijk gezegd. ik ben zwz van plan om Elin het aan loes te laten vertellen want. bij aron ging het makkelijk omdat het gesprek onderwerp daar naar toe ging. 

Ik vind het niet oké dat hij dat weigert.

ik gebruik zelf hem/haar hij/zij niet maar ik zal het wel eens gebruiken om te kijken... 

Je gaat dus wel meer vertellen aan Aron en Loes. Vertel je dan ook van je gender?

ja lijkt me wel handig want ze kunnen me nu niet bepaald begeleiden... Elin heeft dat ook gezegt. 

Praten via Skype is idd nogal irritant. De scholen blijven alleen nog wel even dicht vrees ik…

ja ik weet het.. ergens hoop ik dat Elin het over kan nemen van Maja. maar geen idee of dat er in zit 

ze zijn vandaag al begonnen met laminaat neer leggen nouja ze hebben vloerbedekking en laminaat al weg gehaald. waar ik nu slaap hebben ze het ook weggehaald 🙈 ik heb nu geen slaap plek meer 😂😅

al is dat de plek waar ik nu het liefst wil zijn... 

groetjes blue 

Lijkt een chatgesprek met Maja je iets? Ik had laatst ook een chatgesprek met m’n psycholoog. Bij een chatgesprek grijp ik vaak de kans om dingen te vertellen die ik anders niet durf. 

Loes in laten lichten over je gender lijkt me wel fijn. Dan word je vaker correct aangesproken :slight_smile:  Echter snap ik de twijfels hier rond.  

Je kan je kamer niet meer in? Oei, waar denk je de nacht door te brengen?

Gr. Kenshin

Reputatie 6

heyy

Lijkt een chatgesprek met Maja je iets?

ze doet alleen aan mailen of skype. we mailen wel. maar ik heb bij haar snel de neiging om te gaan liegen hoe ik me voel. omdat zij het meestal overdrijft of juist onderschat. dus ze denkt dat het goed gaat... 

Je kan je kamer niet meer in?

ik denk dat ik vanavond met Elin ff me kamer ga uit graven dat ik te minste in me bed kan liggen. ik kan me kamer in. maar ik loop gewoon op button of iets in die richting. ze zitten om 1 of andere reden eerst de zolder te verven. ik hoop wel dat ze een beetje klaar zijn voor het weekend want anders moet ik een heel weekend ik puin leven.. 

groetjes blue 

Maja mailt en Spypet alleen. Ok. Ook best onhandig hoe ze te zacht of te kordaat lijkt te reageren; dat moet inderdaad niet bemoedigend zijn om eerlijk te zijn over je gevoel. Weet Maja dat jij zo denkt over haar manier van reageren?

Ik hoop dat je vanavond een gezellig slaapplekje vindt, hopelijk in je eigen kamer :slight_smile:

Gr. Kenshin

Reputatie 6

Weet Maja dat jij zo denkt over haar manier van reageren?

nee dat weet ze niet. ik denk niet dat het zin heeft. 

Ik hoop dat je vanavond een gezellig slaapplekje vindt, hopelijk in je eigen kamer :slight_smile:

ik heb 2 kamers nu haha. maar ik hoop idd dat ik in m'n eigen kamer waar nu al mijn spullen staan kan slapen... 

Goh ‘k weet niet. In mijn ogen zou het zin kunnen hebben om Maja te vertellen dat je haar manier van reageren niet altijd even aanmoedigend vindt. Wie weet kan ze daar dan aan werken. 

Twee kamers? Fijn zeg :slight_smile:  Maar hopelijk kan je inderdaad op je vertrouwde kamer de nacht doorbrengen. 

Gr. Kenshin

Reputatie 5
Badge +13

Hi  @Pin,  @Blue  en @Kenshin ,

even tussendoor, check jullie profiel even en kijk ff wat er te zien is voor iedereen.

Ik heb het al gemeld, maar kennelijk duurt het oplossen enige tijd, dus verander zelf ff tijdelijk wat data, snappie?

Btw ik volg dit topic verder ook wel, maar heb niet altijd een nuttige aanvulling te melden.

Het is wel een eye-opener voor wat betreft dat beeldbellen, dat het zien van wat jouw eigen camera filmt wel degelijk invloed heeft, terwijl het de meeste mensen niet eens opvalt.

Voor wat betreft hoe je elkaar aanspreekt wist ik wel dat een juist gebruik van hij/zij echt heel belangrijk is. Maar ik snap ook dat dat niet in alle situaties juist gebruikt wordt. Soms omdat niet iedereen op de hoogte is en dat dan weer verwarrend kan zijn voor mensen die wel op de hoogte zijn.

Lekker cryptisch allemaal haha. Ik hoop wel dat jullie het snappen en weet dat je aan sommige dingen NU zelf iets kan doen, dus check ff. Je weet wel.

Groetjes,

M&M's

Reputatie 5
Badge +13

@Kenshin,

hoi, ik zie nog steeds hetzelfde. Nu kan ik die datum zelf niet eens meer zien als ik mijn profiel wil bewerken. Het wordt er niet beter op KT, eerder nog erger.

Groetjes,

M&M's

Reputatie 6

@M en Ms 

Thx voor het melden.

Ik kan alleen het jaar bewerken… Lekker dit. Beter wordt dit SNEL aangepast.

Reputatie 1
Badge +1

Hoi allen,

We zijn er achter de schermen druk mee bezig. We hopen (net als jullie) dat dit snel is opgelost!

Groetjes,
Griselle
De Kindertelefoon

Reputatie 6

hey 

M en Ms toen ik het las was het al te laat en dat was direct na ik het mailtje binnen kreeg. 

griselle fijn dat jullie er mee bezig zijn! 

Goh ‘k weet niet.

😂😂😂

nee ik weet het maar ergens wil ik gewoon dat die gesprekken stoppen want als het school jaar voor bij is zijn die gesprekken ook voorbij…

Twee kamers?

ja 2 kamers.. ik ga over naar lenas kamer als die geschildert is. dat zal wel snel gebeuren denk ik…

ik heb al een half uurtje op me kamer doorgebracht maar ja toen kwam elin voor mij. en ik was dat compleet vergeten. we hebben een uur gewandeld en bijna niks gezegd. ik kan en durf het gewoon niet of zo. op een gegeven moment vroeg ze of ik nog verder wouw lopen. maar ik voelde me onveilig. omdat hoe veder ik was hoe erger de gedachten werden…

toen we terug waren moesten we doelen invoeren. ik bedacht me toen ze weg was een doel. maar ik wil eerst weten wat jullie er van vinden. we hebben nu iets eten. en dat is dan meer eten dan alleen ontbijt... de gesprekken volgen met ggnet. en ik bedacht me meer open stellen voor elin. vertellen hoe ik me echt voel…

want ze vroeg vandaag hoe het ging ik zij niet zo maar dat zal wel. maar eigenlijk ging het fukking slecht. ze zij dat klinkt niet echt geloofwaardig maar ging er maar mee in want ja wat kan ze anders doen 🤷‍♂️. ik wouw het wel maar ik kon het niet…

groetjes blue 

Reputatie 6

Hey,

Ik snap wel dat je liever gesprekken met Elin hebt als je je bij haar beter voelt dan bij Maja. Ik vind het dan ook een mooi doel en ik zou 'm zeker naar Elin appen!

Gr. Pin

Reputatie 6

hey 

ik heb het net naar Elin geappt. en nu is het tot dinsdag wachten op andwoord 😂

ze zijn volledig klaar met het laminaat neer leggen. vandaag is de laatste dag met lawaai in huis. ze hebben namelijk eerst 8 dagen lang geklust aan de zolder gister laminaat neer leggen en morgen alles opruimen. en dan komen ze binnenkort lenas oude kamer schilderen en daarna kan ik er in 🎉🎊🎉

de kamer is nu roze, bruin, geel, zwart en grijs. het plafond is grijs en de rest die andere kleuren. iets te druk voor mijn hoofd 😂

groetjes blue

Goed dat je Elin geappt hebt :slight_smile:  Heb je in dat berichtje het doel doorgegeven, zoals Pin voorstelde?

‘de kamer is nu roze, bruin, geel, zwart en grijs’

Daar zou ik ook misselijk van worden. Mag jij de nieuwe kleur kiezen?

Gr. Kenshin

Reputatie 6

Heb je in dat berichtje het doel doorgegeven

zeker ik had haar al geappt toen je het vroeg en ik heb net andwoord gehad.. al werkt ze niet en had ze gezegd dat ze der telefoon uit moet zetten als ze geen dienst heeft.. 

ze vind het een mooi doel om aan te werken. 

Daar zou ik ook misselijk van worden.

ik ook haha. er lag ook eerst bage vloerbedekking. dus dat was echt smerig... 

Mag jij de nieuwe kleur kiezen?

noop 😂 de organisatie kiest. maar waarschijnlijk woord het gewoon wit. of zo als op zolder wit met grijs. maar dan wel een mooie grijs haha. zou ook bij het grijze plafond passen 😂 

ik hoop dat het wit woord want ik heb al decoratie bestel. 5 schilderijen die samen 1 schilderij vormen. ik zal er 1tje toe voegen wat het moet voor stellen

sorry heb geen zin om hem uit te snijden haha. 

groetjes blue 

Fijn dat Elin het een mooi doel vond :slight_smile:

Hey, wat een coole decoratie. Die zal vast erg mooi staan in je nieuwe kamer. 

Gr. Kenshin

Reputatie 6

Hey,

Cool wat je met je kamer van plan bent. Hopelijk zijn ze snel klaar!

Gr. Pin

Reputatie 6

hey 

wat een coole decoratie. Die zal vast erg mooi staan in je nieuwe kamer. 

ik denk het wel. ik wil zo graag over naar die kamer. want dan heb ik teminste iets te doen 😂 want dit is gewoon niet leuk meer. ik voel me echt enrom opgesloten. het enigste waardoor ik nog weg kon uit dit huis (en mijn hoofd) mag ook niet meer. ik mag niet meer naar me vader. ze hebben van de week een regel ingevoerd zodra ik het huis uit ga naar een vriendin of iets moet ik daar blijven tot de regel geen bezoek opgeheven is. dus kan niet meer afspreken en ook niet meer naar me vader. alleen me beste vriend en leiding mogen langs komen en Jonna natuurlijk. maar Jonna is met de organisatie aan het regelen dat ze samen met haar vriendje waar ze al 3 jaar samen mee is. kan samen gaan wonen. dat doen ze nu al een half jaar maar het is een 1 persoon woning... dus over een tijdje heb ik haar ook niet meer. maar dat duurt nog even gelukkig. 

laat ze maar snel gaan schilderen

ik wil iets te doen hebben…

het enigste wat ik vandaag van plan was om te doen heeft vanochtend een schoonmaker al gedaan 😥

dus nu is het wachten tot me beste vriend klaar is met werken… om samen maar te gaan game...

groetjes blue 

Reputatie 6

Hey,

Ah, er mag nu dus ook helemaal geen bezoek meer komen en andersom? Wat vervelend! Hopelijk kun je snel gamen met je vriend.

Kun je niet helpen met verven? Dan heb je wat te doen :)

Oh, Jonna gaat waarschijnlijk ook weg. Dan heb je het hele huis voor jezelf! 😳 Komen er dan andere jongeren wonen?

Gr. Pin

Reputatie 6

hey 

er komt uiteindelijk wel zwz 1 nieuw huisgenootje na corona gebeuren. tijdens corona gebeuren mag niemand verhuizen. dat weet ik omdat mijn broer niet mag verhuizen. 

mijn vader mag eigenlijk ook niet maar mij toe komen. maar dat moet wel als ik mijn spullen voor mijn volgende kamer wil hebben…

waar onder de boxzak die ik nu hard kan gebruiken. 

ik weet niet eens wanneer ze gaan verven 🤔 maar nee lijkt me niet zo fijn want ze hebben een vast team die schildert en die zijn pools (komen uit polen en spreken geen eens engels) dus lijkt me niet zo handig... 

ik zit nu ff boos te wezen op Lena.. ik was de dag dat dana verhuisde een boordje kwijt. en appte toen Lena of ze hem had gezien. ze had hem nig nooit gezien. dus ik geloofde haar maar.  want ja ik kom niks anders. kom ik net dat boordje tegen tussens lenas shipszakken en flessen. ze zegt nig steeds dat ze het niet geweest is. maar hoe komt ie daar 🤷‍♂️. Jonna mocht toen hier niet zijn. dus ze is gewoon een vieze vuile leugenaar. 

groetjes blue 

Reageer