kutleven

  • 3 December 2018
  • 14 reacties
  • 311 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb echt een kutleven. Ik ben depressief. School gaat slecht. M'n familie vertrouwt me niet.
Dusja fkit. Ik wil gwn dood. Sorry dit moest ik kwijt. Ik heb geen vrienden dusja.

14 reacties

Heyy , op dit moment voel ik me ook depressief , weet dat er altijd iemand voor je is. Als je wilt kun je er hier met mij verder over hebben.
Hoi

Wat heftig dat je met deze gedachten zit. Ik kan me voorstellen dat je de moed verliest.

Als je je niet goed voelt, is het moeilijk om goed te presteren op school. Daarom kan het nuttig zijn om bv. bij je mentor aan te geven dat het niet goed met je gaat. School kan daar dan rekening mee houden, en jou eventueel hulp bieden.

Heb je een goed gevoel bij je mentor, of een andere leraar? Op school kan je vaak terecht bij een schoolpsycholoog. Die heeft, net als een psycholoog buiten school, beroepsgeheim. Je huisarts kan je ook verder helpen.

Voor een anoniem gesprek kan je steeds terecht bij 113. Er zal naar je geluisterd worden, en je krijgt vast nuttig advies mee.

Waarschijnlijk is dit een cliché dat je nu niet wilt horen, maar het kan beter worden. Jij kan, als je doorzet, een gelukkig leven krijgen. Het is ok om het aan te geven dat je het moeilijk hebt, zodat je je op je (mentale) gezondheid kan richten. Dit aangeven zou heel sterk van je zijn.

Groetjes
Kenshin
Dankjewel voor de reacties. Ik dacht niet dat iemand hierop zou reageren. Maarja ik ben vandaag dus in tranen uitgebarst midden in de les. Ik heb mezelf dus echt voorschut gezet... Ik wil denk k gewoon weer snijden. Dat hielp tenminste
Je zit ermee dat je in tranen bent uitgebarsten tijdens de les. Ik kan me voorstellen dat dat niet fijn moet geweest zijn. Is er iemand naar je toegekomen, met de vraag waar je mee zat?

Snijden heeft een heel erg kort effect. Na dat korte effect, voel je je meestal nog slechter. Je krijgt ook vaak spijt van de littekens.

Als je de drang naar snijden voelt, kan het helpen om op te schrijven waar je mee zit, te gaan wandelen, te sporten, of te bellen met de KinderTelefoon of 113. Op die manier deal je op een positieve manier met de drang naar snijden.

Is er iemand in je omgeving waar je naartoe zou kunnen stappen?
Lopen helpt wel. Ik heb niet echt iemand om mee te praten. M'n mentor zegt wel dat ik altijd bij hem terecht kan. Maar ben bang dat hij tegen m'n ouders gaat praten.
Goed dat je sport. Heb je een goed gevoel bij je mentor? Zie je hem als een optie om mee te praten?
Nee, ik ben bang dat ie wat tegen me ouders zegt. Sorry voor late reactie
beste Anoniem2310

je kan naar 113.nl gaan als je zelfmoord wil plegen dit is best wel heftig.
Dankjewel voor de tip. Ik hoop dat 't een beetje helpt.
beste Anoniem2310

gragedaan als je meer hulp nodig heb of over 113 dan kan ik jou helpen
ik hoop het ook
Zoals annoniempo zegt, kan je steeds met 113 praten. Dat kan je anoniem doen, dus je hoeft je ouders er niet bij te betrekken. Je kan op hun site ook terecht voor online therapie en zelfhulp.

De schoolpsycholoog en je huisarts hebben beroepsgeheim. Je kan op gesprek gaan, en bekijken of je een goed gevoel bij hen hebt. Je hoeft niet per se meteen alles te vertellen, maar zo'n eerste gesprek kan je een idee geven of je geholpen zou willen worden door die persoon.

Hoe voel je je nu?
Ja, ik heb laatst met de kindertelefoon gepraat. Dat hielp wel heel veel. Ik voel me nu ook wat beter. Dankjewel dat je er naar vraagt. Heb ik tenminste niet meer het gevoel dat het niemand boeit.
Heel fijn dat je je geholpen voelde bij de KinderTelefoon. Je kan daar altijd terecht.

Ik word blij van het nieuws dat het beter met je gaat 🙂 Op het forum zijn we zeker begaan met je. Je kan ook hier altijd terecht.

Groetjes
Kenshin
Zoek hulp bij je ouders, vertrouwingspersoon op school of iemand anders die je kan vertrouwen, hun kunnen jouw helpen en overweeg om een psycholoog

Reageer