Vraag

Krassen/snijden

  • 5 October 2018
  • 2 reacties
  • 185 Bekeken

Badge
Hey allemaal, ik zit met een groot probleem.. Ik snij/kras mezelf namelijk al 2 maanden. Mijn moeder is erachter gekomen toen ze me dwong om de deur van de badkamer open te doen, ik vond het heel erg lastig om het tegen mijn ouders te vertellen. Vooral over mijn gedachtes in mn hoofd, logisch, want daar hebben ze zelf natuurlijk helemaal geen verstand van! Ik wil liever niet vertellen waarom ik dit doe, maar het is niet zonder reden. Ik word over een aantal dagen 13 en mijn ouders willen dat ik naar de huisarts ga en ze hebben een afspraak gepland in de herfstvakantie (binnenkort dus) om naar de kinderpsycholoog te gaan 😞 ik heb het gevoel alsof dat helemaal niet gaat werken, want ik verwacht dat ik me alleen maar ga inhouden en niet erover wil praten. Heeft iemand tips, en ofc laat je eigen verhaal ook achter als je dat prettig vind. Niet negeren aub 🙂 ( en snijd of kras ik mezelf? het bloedt wel, maar het lijken meer krassen dan diepe sneeën)

2 reacties

Hoi

Je krast jezelf, en je ouders zijn erachter gekomen. Het is begrijpelijk dat het lastig is om hierover te praten met de huisarts en de kinderpsycholoog. Die mensen zijn echter getraind om te helpen met dit soort dingen. Ik hoop dat, ondanks dat je het eng vindt, je er de nodige steun vindt.

Kan je, als je de drang naar krassen voelt, proberen positieve afleiding te zoeken? Voor sommigen helpt het bijvoorbeeld om te sporten, of op te schrijven waar je mee zit.

Groetjes
Kenshin
Badge
Bedankt voor het reageren, als ik de drang naar het krassen heb probeer ik me ook af en toe af te leiden, dan luister ik naar mijn favoriete muziek. Maar helaas helpt dat niet altijd. Alsnog bedankt voor de tips, ik zal kijken wat ik kan veranderen

Reageer