Beantwoord

krassen op kamp

  • 3 October 2019
  • 14 reacties
  • 1903 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
HELPPPP!
Mensen ik heb dringend hulp nodig!!! het is nu donderdag 3 oktober en ik ga aankomende maandag op kamp alleen heb ik heel erg veel littekens en een aantal verse krassen overal op mijn lichaam en we gaan zwemmen enzo en dan kan ik het niet verbergen, ik heb ook geen badpak om mijn buik te verbergen. MENSEN HELP ALSJEBLIEFT HEB JE TIPS? alvast HEEEL ERG bedankt!!❤️❤️😭
icon

Beste antwoord door rat 3 October 2019, 22:08

Bekijk origineel

14 reacties

Badge
ik zwem meestal met een t shirt en daar op een zwembroek met iets langere pijpen aan en tegen mijn overgewicht en de zon hoop dat je iets aan deze tip hebt daaronder zit gewoon mijn badpak veel plezier op kamp
Praat anders met je mentor!


Vroeg of laat komen ze er toch achter dat je aan zelfbeschadeging doet. Je maakt het je eigen makkelijk door het gewoon te vertellen. Vraag daarna of je misschien gewoon je kleding aan kan houden, hier heeft iedereen wel begrip voor, vooral omdat je (waarschijnlijk) nu in een nieuwe klas op kamp gaat, met veel kinderen die je niet goed kent. Spreek met je mentor af om de klas wat anders wijs te maken, bijvoorbeeld dat je je zwemdiploma niet hebt(ik zeg maar iets).

Ik hoop dat je het durft te vertellen!


Groetjes,
LVA
Reputatie 1
Badge +1
ik zwem meestal met een t shirt en daar op een zwembroek met iets langere pijpen aan en tegen mijn overgewicht en de zon hoop dat je iets aan deze tip hebt daaronder zit gewoon mijn badpak veel plezier op kamp
ik ben een meisje dus ik draag geen zwembroeken maar toch heel erg bedankt🥰
Reputatie 1
Badge +1
Praat anders met je mentor!


Vroeg of laat komen ze er toch achter dat je aan zelfbeschadeging doet. Je maakt het je eigen makkelijk door het gewoon te vertellen. Vraag daarna of je misschien gewoon je kleding aan kan houden, hier heeft iedereen wel begrip voor, vooral omdat je (waarschijnlijk) nu in een nieuwe klas op kamp gaat, met veel kinderen die je niet goed kent. Spreek met je mentor af om de klas wat anders wijs te maken, bijvoorbeeld dat je je zwemdiploma niet hebt(ik zeg maar iets).

Ik hoop dat je het durft te vertellen!


Groetjes,
LVA

ik zit in een nieuwe klas want ik ben overgeplaatst van vanuit klas 2 zegmaar naar een andere school. Ik heb besloten alles achter me te latenen het niemand te vertellen want mijn ouders en veel andere mensen van mijn oude school en zo weten het. ik wil wel heel graag zwemmen en ik ga ook gewoon, desnoods gebruik ik de smoes die mijn beste vriendin vorig jaar ook heeft gebruikt namelijk: Ik ben in een doornstruik gevallen. daar trapte gelukkig iedereen in, hoop dat het deze keer weer lukt😅
Gaat je zeker lukken😉

Ik weet niet op welke manier je snijd, maar de meesten zien dat het rood is, en staan er niet bij stil. Misschien dat je mentor zich/haar zelf af vraagt of het wel echt door een doornstruik is gekomen, alleen hij of zij zal jou alleen onder 4 ogen hier iets over vragen. Als dat het geval is, en je kunt het eigenlijk niet meer geheim houden zeg dan dat je er al over praat met een psycholoog, en je het gesprek met hem/haar heel ongemakkelijk vind. Dan laten ze je de rest van het jaar ook gelijk mee met rust, werkte bij mij ook. Ik kon geen goeie smoes verzinnen☹, alleen als ze weten dat je al hulp krijgt houd hun taak daar op😝.

Ik hoop wel dat je ook daadwerkelijk bij een psycholoog zit, het scheeld namelijk een hoop. + gratis PILLUH! Tegen depressie dan😜

Veel succes en geluk!


Groetjes,
LVA
hey

ik denk dat het echt verstandig is dat je het je mentor vertelt. en dan kan je samen met haar bekijken hoe je het aan kan pakken om als nog te kunnen zwemmen.

ik gebruik zelf niet van wege sneeën gewoon een t-shirt over mijn bikini. dan heb je voor je buik bescherming 👍

maar ik zou gewoon eerlijk zijn ze komen er vroeg of laat achter. je kan het niet voor eeuwig verbergen.

als je het verbergt en gaat er heel geheimzinnig over doen gaan ze slechter reageren dan als je het gewoon eerlijk vertelt aan je klas als ze er naar vragen.

leugens komen altijd uit als je het wilt of niet

groetjes
blue
1 tip die ik kan geven is stop met zelfverminking en voor littekens bestaat een zalfje die helaas niet zo goedkoop is en niet dat je 100% de littekens weg krijgt maar het zalfje helpt.

Ik ben gevallen en door een operatie had ik een litteken wat mij hielp is neem 1 citroen snijd deze in 4 en masseer de weefsels ermee zo gaan ze vervagen. Je masseert tot 1 stukje citroen droog is zo tot de gehele citroen. Blijf uitde zon want jíj wordt bruin maar je littekens niet. Zijn ze vers dan kun je een ui gebruiken dit voorkomt collageen en dus de kans op littekens ook tandpasta in de avond of lavendel olie helpt maar het meest populaire is slakkencreme, uierzalf en vaseline omwille van een helende hydraterende werking
Reputatie 1
Badge +1

Praat anders met je mentor!


Vroeg of laat komen ze er toch achter dat je aan zelfbeschadeging doet. Je maakt het je eigen makkelijk door het gewoon te vertellen. Vraag daarna of je misschien gewoon je kleding aan kan houden, hier heeft iedereen wel begrip voor, vooral omdat je (waarschijnlijk) nu in een nieuwe klas op kamp gaat, met veel kinderen die je niet goed kent. Spreek met je mentor af om de klas wat anders wijs te maken, bijvoorbeeld dat je je zwemdiploma niet hebt(ik zeg maar iets).

Ik hoop dat je het durft te vertellen!


Groetjes,
LVA

Thnx nog mn mentor weet dat ik depressie heb ze weet vgm niet van mijn zelfbeschadiging, ik zit in de 2de maar ben van school gewisseld

Reputatie 1
Badge +1

1 tip die ik kan geven is stop met zelfverminking en voor littekens bestaat een zalfje die helaas niet zo goedkoop is en niet dat je 100% de littekens weg krijgt maar het zalfje helpt.

Ik ben gevallen en door een operatie had ik een litteken wat mij hielp is neem 1 citroen snijd deze in 4 en masseer de weefsels ermee zo gaan ze vervagen. Je masseert tot 1 stukje citroen droog is zo tot de gehele citroen. Blijf uitde zon want jíj wordt bruin maar je littekens niet. Zijn ze vers dan kun je een ui gebruiken dit voorkomt collageen en dus de kans op littekens ook tandpasta in de avond of lavendel olie helpt maar het meest populaire is slakkencreme, uierzalf en vaseline omwille van een helende hydraterende werking

Dankjewell!! Ja ik heb slakkengel, biafine en vaseline die ik nu gebruik 

 

Reputatie 1
Badge +1

Gaat je zeker lukken😉

Ik weet niet op welke manier je snijd, maar de meesten zien dat het rood is, en staan er niet bij stil. Misschien dat je mentor zich/haar zelf af vraagt of het wel echt door een doornstruik is gekomen, alleen hij of zij zal jou alleen onder 4 ogen hier iets over vragen. Als dat het geval is, en je kunt het eigenlijk niet meer geheim houden zeg dan dat je er al over praat met een psycholoog, en je het gesprek met hem/haar heel ongemakkelijk vind. Dan laten ze je de rest van het jaar ook gelijk mee met rust, werkte bij mij ook. Ik kon geen goeie smoes verzinnen☹️, alleen als ze weten dat je al hulp krijgt houd hun taak daar op😝.

Ik hoop wel dat je ook daadwerkelijk bij een psycholoog zit, het scheeld namelijk een hoop. + gratis PILLUH! Tegen depressie dan😜

Veel succes en geluk!


Groetjes,
LVA

Ja ik zit nu sinds augustus/september ofzo bij een psycholoog maar ik krijg geen pillen en t helpt ook niet echt das wel jammer

Badge +1

trek n t-shirt aan tijdens t zwemmen, ‘anders verbrand ik heel snel, zonnebrand werkt daar niet tegen’  en probeer waterproof foundation te vinden

Reputatie 6
Badge +12

Je kan met je mentor praten denk ik!

 

Reputatie 2
Badge +1

kijk ik vind, als je gaat zwemmen in de zomer en je wilt geen lang shirt aan of het bedekken, dan moet je nu stoppen met snijden het klinkt echt heel erg hard, maar polsen als ze zeg maar bloot zijn zie je alles. so girl, die sneetjes verdwijnen weer kennis van mij deed t ook twee maand terug en t is bijna allemaal weg. als je nu stopt zie er straks niks meer van. k hoop dat het je lukt met stoppen of een andere oplossing vinden want dit is natuurlijk niet fijn.

xx

 

Reputatie 3
Badge +2

Hey hoi!

Dat is heel vervelend! Ik zo even met je mentor gaan praten! Of ga gewoon niet zwemmen (als dat een optie is). En als je bedekkende kleren bij je hebt die nat mogen worden zou ik die even aan doen.

Groetjes!

Reageer