Kleding

• 30 september 2017
  • 5 reacties
  • 164 Bekeken

goeie dag ik ben James en ik heb een probleem.
ik ben 13 jaar en ik wil met U aangesproken worden en ik wil dagelijks een net pak met een stropdas aan
ik voel me geen Kind meer.
zal mijn vader het raar vinden ?

5 reacties

Hoi!

Ik begrijp het niet zo goed. Je voelt je volwassener dan je leeftijdgenoten, is dat het? Dat is perfect mogelijk, maar met U aangesproken worden is niet echt een teken van volwassenheid, eerder van respect. Lang niet alle volwassenen dragen een pak en stropdas en worden met U aangesproken.

Door wie wil je met U aangesproken worden? Door mensen die jonger zijn dan jou of door iedereen? Zowel volwassenen, zoals leraren en je ouders, als kinderen?

Een pak met stropdas vind ik persoonlijk op jouw leeftijd nog wat veel, maar je kunt je wel gewoon net kleden.

Groetjes
x
Ik wil door volwassene aangesproken met u
En een net pak staat me goed
Als je je goed voelt in zo'n pak, moet je dat vooral doen. Het aanspreken met u is wat lastiger, aangezien leraren dat niet zo makkelijk gaan doen. Vele volwassenen spreken elkaar ook niet aan met u, maar gewoon met jij ofzo. U is meer een beleefdheidsvorm in werkomstandigheden.
Ik denk dat je moet accepteren dat mensen je nog niet zien als een volwassene, omdat je waarschijnlijk qua lengte, gezicht en (misschien) gedrag nog wel kind bent. Daar verandert nette kleding nietz aan
Reputatie 7
Badge +17
U is meer een beleefdheidsvorm, dus verwachten dat mensen je daarmee aanspreken, ookal zijn het wildvreemde mensen, is een beetje te veel.

Reageer