klasgenoot scheld met kanker

  • 7 October 2019
  • 4 reacties
  • 198 Bekeken

Badge +1
Hai meisjes,

mijn oma is ongeveer 1,5 maand geleden gestorven (24aug19) door (Uitgezaaide) longkanker .

een klasgenoot (die is ooit al is geschorst) scheldt continu met kanker. Ze heeft docent van handvaardigheid en natuur en techniek (voornamelijk techniek) ook een kankerwijf genoemd, had vorige week het lef om door de klas te schreeuwen: da’s kanker smerig! Waardoor een klasgenoot (tevens beste vriendin) daarna echt in tranen viel. Haar vriendin (van degene die met kanker scheldt) ook zoiemand) heeft ook gezegd dat ze hoopt dat ik kanker krijg. Ik en nog 2 andere beste vriendinnen van me zitten hier echt mee en we weten niet wat me moeten doen.

4 reacties

Zelf ken ik ook een aantal mensen die overleden zijn aan kanker, maar gelukkig ken ik ook een aantal mensen die het overleefd hebben, dus ik weet welk gevoel het in je oproept als iemand opeens overal het woord "kanker" tussen gaat proppen.

Maar helaas kan je daar niets aan doen. Ten eerste is het een gebrek aan woordenschat bij degene die de hele tijd loopt te schelden. Zij heeft misschien stress/opgekropte gevoelens en die komen er dan doormiddel van verbale agressie uit. Zij krijgt hier een soort van adrenalinestoot van. Ze vindt het vast geweldig.

De reden dat ze ook beweerde te hopen dat jij kanker krijgt, is dat zij weet dat het jou raakt. Ze vindt dat geinig. Nou zeg ik niet dat het verkeerd is dat het jou raakt (het raakt mij ook), maar het is verstandiger als je doet alsof het je totaal niet raakt. Dan gaat de lol er snel vanaf en houden ze ook op.
Hoi @JustMe

Ik ben het grotendeels eens met @Vanessa.V.R.

Maar er is wel iets aan te doen, of je kan het in ieder geval proberen.

Zoek iemand op die je vertrouwd, Vriend, Vriendin, Vader, Moeder ect ect
En vertel diegene wat er gebeurt is en hoe je je voelt als iemand met die ziekte scheldt.

Ga anders naar de Schoolleiding en vraag daar of er iets aan kan worden gedaan, dat het je raakt en dat je liever niet met hem/haar de hele tijd op een nare manier in aanraking bent, dan kunnen jullie misschien een oplossing vinden!

Hoop je te hebben geholpen!

Hulpert

Wat een asociaal gedrag van die persoon. Of je nou wel of niet mensen met kanker kent, het is gewoon niet acceptabel als mensen te pas en te onpas “kanker dit” en “kanker dat” gaan roepen. En ik vind het belachelijk dat mensen niet in kunnen zien dat het nergens op slaat en ook nergens goed voor is.

 

Mijn advies: kaart dit aan bij iemand die de macht heeft om er wat aan te doen. Die persoon is dus al geschorst voor het gescheld, maar alleen dat gaat het waarschijnlijk niet oplossen. Ik denk dat het een goed idee is om per keer dat het op een negatieve manier gebruikt wordt, er een consequentie aan te hangen. Dan moeten ze bijvoorbeeld langer blijven, of moeten ze een vervelend klusje doen. Dan leren ze het vanzelf af.

Hallo JustMe :)

Veel jongeren vinden het stoer om met kanker te schelden en het als stopwoordje gaan gebruiken dus niet alleen om te schelden '’Yo man die film is kankergoed'’ of '’Jij hebt kkr veel kills'’ dat soort dingen. Ik ben het er niet mee eens dat er met kanker wordt gescholden want er gaan per jaar 40.000 mensen dood aan die ziekte.

-Dr8gon99

Reageer