Kindertelefoon mensen

  • 29 November 2018
  • 97 reacties
  • 827 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey,

sorry weer even een nieuwe.. moet gewoon iets kwijt.

Iedereen hier is echt amazing, ik waardeer echt iedereen en zie ook echt vaste mensen waar ik soms opeens aan denk of alles wel goed met ze gaat... ik ben jullie echt enorm dankbaar maar ik zit nu met een probleem.

ik wil me aan de regels houden echtwaar.
maar het contactwisselen is zo'n terechte regel maar zo moeilijk.... ik heb hier mensen gezien die ik gewoon een keer in t echt wil zien of over app ofz maar dat kan niet(begrijp t wel maar ik zit ermee en daarnaast willen die mensen t wss niet) maar nu ben ik eigenlijk beetje bang dat ik "per ongeluk" een keer contactgegevens uit wissel omdat ik het iets te graag wil(geen seks of iets maar gwn praten met zulke mensen van hier)

iemand tips of advies of gwn iets

97 reacties

Maar dat zou ook nooit kunnen worden gerealiseerd want dat gaat dan tegen de regels in en het gene waar de KT voor staat namelijk Anoniem zijn. Jep, dat lijkt me dan het grootste ''knelpunt''.

Ik vraag me trouwens off-topic af, mag je dan ook niet iemands game naam geven? Om bijvoorbeeld samen met iemand te kunnen gamen? Dat is nog steeds tegen de regels, omdat je zo ook met elkaar in contact kan komen en dat is dus hoe dan ook verboden.

Gr. Pin
Reputatie 3
Badge +3
Heey Pin,

Ze zouden daarvoor ook meerdere moderators kunnen gebruiken, maar ik snap dat het dan wel een stuk moeilijker zou worden. Maar nogmaals als je alleen vaste forumgebruikers daar toevoegd dan zal de kans zijn dat iemand persoonsgegevens doorstuurt minder groot zijn.

En ze moeten het niet, maar het zou wel een leuke toevoeging zijn.

En in contact komen ja dat is dan wel jammer. Maar dat zou ook nooit kunnen worden gerealiseerd want dat gaat dan tegen de regels in en het gene waar de KT voor staat namelijk Anoniem zijn.

Nou ja, misschien ooit ergens in de toekomst? Ik denk trouwens nu ook van hoe vaak zullen we nou de chat gebruiken? En inderdaad wat heeft het voor nut als je toch geen gegevens mag uitdelen dan zal je alleen kunnen zeggen van heey, hoe gaat het, wat hebben jullie gedaan vandaag, of wat kunnen we doen?

Ik vraag me trouwens off-topic af, mag je dan ook niet iemands game naam geven? Om bijvoorbeeld samen met iemand te kunnen gamen?

^
Faster
Er zou natuurlijk een maximum aantal mensen in de chat kunnen worden ingesteld. Hierbij ga ik er dan wel vanuit dat mensen niet eeuwig in de chat blijven hangen.
Ook kunnen openingstijden worden toegevoegd, zodat er zeker altijd een moderator op zit.

Echter weet ik zeker dat hier ook al over nagedacht is en dat dezelfde (of andere, meer, etc.) knelpunten zijn gevonden:

-Een chat kan erg snel gaan. Meelezen is soms al lastig, ingrijpen misschien nog moeilijker, want dan moet je tegelijk iemand eruit schoppen en de nieuwe berichten bijhouden.
-Je kan nog steeds niet met elkaar in contact komen, zoals in dit topic wel wordt gewild.
-Op deze manier zie ik de toegevoegde waarde ook niet.
-Waarom zou de KT al deze opties moeten bieden?

Ja, idk, ik zie het gewoon niet gebeuren, al lijkt het mij ook zeker wel leuk.
Reputatie 3
Badge +3
Heey xLotx,

Hmm daar heb je inderdaad wel gelijk in. Maar aan de andere kant heb ik ook weer zoiets van nu zijn er toch ook constant moderators aanwezig? Niet dat ze elke verstuurd berichtje meteen lezen maar ze zijn er wel.

En misschien kan de KT wel een gesloten discord server maken waarbij alleen de mensen die hebben laten zien dat ze hier op het forum thuis horen en zich aan de regels houden toegang krijgen? Want ik denk dat de vaste mensen hier niet zo snel dan hun gegevens uitwisselen. Ik denk zelfs dat als ze zoiets maken voor de vaste mensen dat ze het minder snel doen. Nu doen ze het ook dus.

En bijvoorbeeld op discord kunnen ze de mensen die dat doen verwijderen en blokkeren zodat ze niet meer op de chat kunnen komen terwijl nu hier op het forum zo is dat iemand gegevens stuurt en een waarschuwing krijgt. Of beter gezegd ze kunnen 3 keer hun gegevens sturen voordat ze pas worden geblokkeerd? Of nog beter ze krijgen geen waarschuwing alleen een tik op de vingers. Daar zou de KT al vele malen strenger op moeten treden. Maar ja dat is blijkbaar anders dan..

^
Faster
Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon

Ik snap dat je dit op zich een goed idee vindt, maar dan moet je rekenen dat er ook constant een moderator aanwezig moet zijn wat sowieso nogal moeilijk realiseerbaar is. Ook telt dit forum maar liefst 22.442 leden, en hoewel deze uiteraard niet allemaal actief meer zijn, zijn er vgm. toch iets te veel mensen om een chat overzichtelijk te houden.
Qua veiligheid kan er idd gewerkt worden met de accounts van he forum bv. maar in een chat worden toch veel sneller gegevens en persoonlijke informatie ( al dan niet per ongeluk) uitgewisseld.

Dus ja, het lijkt me super om dit te hebben om alle redenen die bv. Pin en Ronald al aangaven, maar ook echt niet iets om zomaar te kunnen realiseren 😉.

Groetjes
Lot
P.s. misschien past dit topic beter in over de kindertelefoon dan in emotionele problemen en gevoelens.
Reputatie 3
Badge +3
Heey,

Wel een beetje laat maar ik las dit topic en ik dacht laat ik ook maar is reageren ondanks dat het misschien te laat is.

Ik denk dat best veel mensen behoefte hebben aan een soort chat, maar die wel in de gaten kan worden gehouden. Dus ik zat te denken aan Discord. Dat is volledig anoniem en daar kan je wel chatten met de rest en de KT kan het in de gaten houden enzo. En volgens mij kan je het ook nog beveiligen zodat je geen oude knakkers hebt die opzoek zijn naar het een en andere.

En dan moeten we er maar vanuit gaan dat iedereen eerlijk is. Maar dat moeten we hier nu ook doen dus dat maakt weinig verschil.

^
Faster
Manieren bedenken om de forumregels te omzeilen is ook wel tegen de regels ja ;)

oke ja sorry daar heeft u totaal gelijk in


Maar de behoefte uitspreken, en kijken of meer mensen hetzelfde gevoel hebben natuurlijk niet.


okey top! bedankt voor de uitleg
Badge +4
hey,



Ik zie dat jullie goed op de hoogte zijn van de forumregels. De volgende keer krijgen jullie voor een topic als deze wel een waarschuwing.Ik wil wel duidelijk maken dat de bedoeling van dit topic niet contactgegevens uitwisselen was maar meer tips/advies/verhalen of iemand hetzelfde had als ik(behoefte om andere mensen hier te spreken terwijl t niet kan), is dat ook tegen de regels?

Manieren bedenken om de forumregels te omzeilen is ook wel tegen de regels ja ;)
Maar de behoefte uitspreken, en kijken of meer mensen hetzelfde gevoel hebben natuurlijk niet.
hey,

Ik zie dat jullie goed op de hoogte zijn van de forumregels. De volgende keer krijgen jullie voor een topic als deze wel een waarschuwing.

Ik wil wel duidelijk maken dat de bedoeling van dit topic niet contactgegevens uitwisselen was maar meer tips/advies/verhalen of iemand hetzelfde had als ik(behoefte om andere mensen hier te spreken terwijl t niet kan), is dat ook tegen de regels?

Jullie boodschap is wel duidelijk overgekomen. We weten dat er bij veel kinderen behoefte is aan live contact, of bijvoorbeeld een chatgroep.
Op dit moment kunnen we hierin niets betekenen. Maar deze signalen nemen we wel mee, en we denken er zeker over na wat mogelijk is.


O dat is al super fijn dat er over word nagedacht, ook al zou ik niet kunnen bedenken hoe jullie dit kunnen gaan doen aangezien je niet weet wie er achter die computer zit
Badge +4
Beste allen,

Ik begrijp jullie behoefte om elkaar in het echt te spreken.
Ik wil hierbij graag benadrukken dat het forum hiervoor NIET de plek is (wat jullie ook al weten).
De enige manier waarop we veiligheid kunnen waarborgen is door hier streng op te zijn.
Je kunt immers nooit zeker weten wie er achter een account zit.

Ik zie dat jullie goed op de hoogte zijn van de forumregels. De volgende keer krijgen jullie voor een topic als deze wel een waarschuwing.

Jullie boodschap is wel duidelijk overgekomen. We weten dat er bij veel kinderen behoefte is aan live contact, of bijvoorbeeld een chatgroep.
Op dit moment kunnen we hierin niets betekenen. Maar deze signalen nemen we wel mee, en we denken er zeker over na wat mogelijk is.
Maar op korte termijn kan ik jullie hierin niets beloven. Maar weet dat we hier wel degelijk over nadenken.

Met vriendelijke groet,

Suzanne
De Kindertelefoon
ik reageer wel alleen op de ontopic dingen lol

I know, maar dat is meestal iets wat ze zeggen als je off-topic gaat of gaat chatten. Dat anderen zich ook welkom moeten voelen om nog te kunnen reageren.


ah op die manier

Daar had ik inderdaad graag contactgegevens van gehad. Bij 100Divergent11 heb ik nu minder moeite, want zij heeft het forum "afgesloten" door haar profiel te verwijderen\


toch vraag ik me soms af wrm

M&M's is gewoon verdwenen nadat hij vertelde in het ziekenhuis te liggen...


yup..

Conclusie van dit bericht:
Ik snap het ook, maar vind het ook erg kut :(


nou dan zijn we tenminste niet alleen

(Ik ga nu btw wel offline: ga met vrienden dingen doen. Succes met stage vandaag!)


have fun en dankje
Iedereen is welkom lolI know, maar dat is meestal iets wat ze zeggen als je off-topic gaat of gaat chatten. Dat anderen zich ook welkom moeten voelen om nog te kunnen reageren.

dat was "voor mijn tijd"Nou, er was eens een tijd dat je iedere ochtend 20 berichten kon rapporteren met ofwel Chinese karakters, ofwel IELTS verkoop dingen of illegale paspoort verkoop dingen. Toen kwam het nieuwe spam filter.

yup, ik heb een gevoel dat je een beetje aan 100divirgent en m&m's bedoeld?Daar had ik inderdaad graag contactgegevens van gehad. Bij 100Divergent11 heb ik nu minder moeite, want zij heeft het forum "afgesloten" door haar profiel te verwijderen. M&M's is gewoon verdwenen nadat hij vertelde in het ziekenhuis te liggen...

Anyway, ik ga echt enorm off-topic... Sorry Sandra vd Kindertelefoon. Wat zijn we toch moeilijk deze ochtend 😂

Conclusie van dit bericht:
Ik snap het ook, maar vind het ook erg kut :(

(Ik ga nu btw wel offline: ga met vrienden dingen doen. Succes met stage vandaag!)

Gr. Pin
haha oeps sorry, ik snap dat jullie het als een forum willen houden en niet als een Chat site, maar zoals gister avond waren we in het begin met 3 later met 2 en dan ga je al snel iets meer richting het chatten, maarja denk dat ik t niet meer moet doen(om 2 uur online zijn) aangezien ik nu nog maar 2 uur slaap had voordat me stage begon😂
Badge +2
Exuses aanvaard Ronald. Er was iig genoeg te doen deze ochtend voor mij, qua leeswerk 🙂 gr Sandra De Kindertelefoon
Goedemorgen Ronald2001 en Mijnigezien, tja.... het lijkt op een privechat en ook een zoektocht naar elkaars gegevens. En zoals jullie al aangeven, dat mag niet. Het is het allerbelangrijkste dat jullie anonimiteit gewaarborgd is. Het is de absolute voorwaarde op dit forum. Geen waarschuwing dan vandaag, wel een reactie vanuit de KIndertelefoon.

ja, sorry ik snap de regel maar sommige mensen zijn iets te aardig hier...(nogsteeds geen echt goed excuus natuurlijk)

Ik zal deze vraag doorgeven.
ik vraag me af of t ooit mogelijk kan zijn, je kan namelijk niks controleren of je moet id bewijzen enz gaan invoeren maarja
Oké lol. In 3 uur tijd, hebben jullie 77 berichten uitgewisseld in dit topic. Damn. Dikke chat. Maaarrrrr, SweetSixteen en ik voelen ons allebei nog welkom om te reageren, dus zo erg kan dat ook weer niet zijn, niet waar?

Iedereen is welkom lol

Ik denk niet dat de KT bewijs heeft, mochten jullie deze avond (/nacht?) contactgegevens uitgewisseld hebben... Dat betekent niet dat de vermoedens niet bestaan en waarschijnlijk zal er straks nog wel een moderator hierop reageren.


nouja, kijk ik snap dat het tegen de regels is en zat erg te twijfelen en vind t zo jammer dat er geen mogelijkheid is om alsnog uit te wisselen, maarja ik snap KT en snap ook de Moderators keuze.


Verder ben ik het wel met jullie eens. Ik snap de regel en daar ben ik het ook wel mee eens. We hebben in het verleden vaak genoeg de paspoort en IELTS topics gehad (die zijn btw weer terug, hoe dan lol)(of was dit nog voor jullie forumtijd?).


dat was "voor mijn tijd"

Anyway, ik zit niet echt te wachten op zulke personen die mijn privéchat zouden onderspammen. Ook zit ik niet per se te wachten op een pedofiel die mijn telefoonnummer en borsten wil zien... Dus ja, I get it. Het zou bv wel nice zijn geweest als je had kunnen chatten, maar dit alleen kan doen als je vrienden met elkaar bent ofzo. Maar dan nog steeds, wie weet zijn we allemaal wel 18+...


ja klopt, ik snap die regel ook wel daar niet van maar sommige mensen hier zou ik wel gewoon mee willen kunnen chatten

In principe vallen alle manieren van contactgegevens uitwisselen onder het overtreden van de regels. Ook het op zoek gaan is eigenlijk niet oké of het opzettelijk achterlaten van hints. (Ik heb wel eens bij gebruikers gehad dat ik aan de hand van hun berichten een klein gebied overhield waarin ze moesten wonen, maar dat maakt mij meer een stalker dan die personen overtreders van de regels.)


ja ik snap wat je bedoeld want had t laatst ook bij iemand, maar t probleem is dus wat ik in t begin zei, ik wil zo graag zulke aardige mensen ontmoeten(over chat)


Jezelf actief maken onder dezelfde naam als je op het forum draagt, is verboden volgens de regels:

20. Denk goed na over je gebruikersnaam en zorg er voor dat je gebruikersnaam anoniem is
Een gebruikersnaam bestaande uit voor- en achternaam, een gebruikersnaam dat hetzelfde is als je mailadres of een gebruikersnaam bestaande uit alleen nummers is niet toegestaan. Gebruik ook niet dezelfde gebruikersnaam waarmee je ook op andere sites geregistreerd bent.
Al is het natuurlijk wel lastig om alle mogelijke platformen daarop te controleren.


yup, maar dat wil ik ook niet, ik wil bijv maar een paar mensen en niet alle andere(niet dat die raar zijn maar soms heb je hier van die mensen en die hoeven mij echt niet te chatten)


Daarnaast is het soms ook pittig onmogelijk om dezelfde Instagramnaam te verkrijgen als die je hier op het forum hebt. (Voorbeeld: Je kan een Pin vinden op Insta: ben ik niet)


lol rip


Dan hebben we natuurlijk nog regel 6:

6. Plaats in je bericht geen persoonsgegevens
Jouw anonimiteit is jouw eigen verantwoordelijkheid. Plaats geen foto’s van personen en geef alleen je nickname of een fictieve naam op. Post nooit persoonlijke gegevens zoals je telefoonnummer, e-mailadressen, profielen en dergelijke waardoor andere forumgebruikers je kunnen herkennen/identificeren.
Hints geven gaat 'm dus ook niet worden. (Of ze moeten écht goed zijn, zodat de KT het niet merkt 😉)(Nee ssssst, dat mag natuurlijk ook niet!)

Deze regels zijn best sluitend, dus er blijft niet veel speelruimte over.

Desondanks vind ik het ook soms jammer geen contactgegevens te hebben van sommige mensen. Zeker als ze een tijdje niks van zich laten horen... Ik zou ze dan graag een berichtje sturen, zodat ik ze kan steunen.


yup, ik heb een gevoel dat je een beetje aan 100divirgent en m&m's bedoeld?
maar ik snap de regels en begrijp waarom ze er zijn, maar zat echt te denken naar een manier die wel volgens de regels is en niet voor iedereen zichtbaar is, niet echt gelukt want ik heb nog geen manier gevonden, geef t wel op i guess😂

Maar ja, het is niet anders. Toen ik hier een account aanmaakte, heb ik ingestemd met de forumregels en me hier dus bij neergelegd. Als we echt graag contact willen, moeten we waarschijnlijk een ander platform zoeken.


true maar dan zie je niet dezelfde mensen weetje wel


Gr. Pin
Badge +2
Goedemorgen Ronald2001 en Mijnigezien, tja.... het lijkt op een privechat en ook een zoektocht naar elkaars gegevens. En zoals jullie al aangeven, dat mag niet. Het is het allerbelangrijkste dat jullie anonimiteit gewaarborgd is. Het is de absolute voorwaarde op dit forum. Geen waarschuwing dan vandaag, wel een reactie vanuit de KIndertelefoon.
Ik snap de behoefte dat wanneer je goed praat met elkaar, je elkaar wilt ontmoeten. Ik zal deze vraag doorgeven.
Fijne dag. Gr Sandra De Kindertelefoon
Oe trouwens:

Gefeliciteerd Ronald!!!

1000+ reacties en een Vaste Gast op het forum! Lekker bezig :)

(Welkom bij de 1000 rea club)
Oké lol. In 3 uur tijd, hebben jullie 77 berichten uitgewisseld in dit topic. Damn. Dikke chat. Maaarrrrr, SweetSixteen en ik voelen ons allebei nog welkom om te reageren, dus zo erg kan dat ook weer niet zijn, niet waar?

Ik denk niet dat de KT bewijs heeft, mochten jullie deze avond (/nacht?) contactgegevens uitgewisseld hebben... Dat betekent niet dat de vermoedens niet bestaan en waarschijnlijk zal er straks nog wel een moderator hierop reageren.

Verder ben ik het wel met jullie eens. Ik snap de regel en daar ben ik het ook wel mee eens. We hebben in het verleden vaak genoeg de paspoort en IELTS topics gehad (die zijn btw weer terug, hoe dan lol)(of was dit nog voor jullie forumtijd?). Anyway, ik zit niet echt te wachten op zulke personen die mijn privéchat zouden onderspammen. Ook zit ik niet per se te wachten op een pedofiel die mijn telefoonnummer en borsten wil zien... Dus ja, I get it. Het zou bv wel nice zijn geweest als je had kunnen chatten, maar dit alleen kan doen als je vrienden met elkaar bent ofzo. Maar dan nog steeds, wie weet zijn we allemaal wel 18+...

In principe vallen alle manieren van contactgegevens uitwisselen onder het overtreden van de regels. Ook het op zoek gaan is eigenlijk niet oké of het opzettelijk achterlaten van hints. (Ik heb wel eens bij gebruikers gehad dat ik aan de hand van hun berichten een klein gebied overhield waarin ze moesten wonen, maar dat maakt mij meer een stalker dan die personen overtreders van de regels.)

Jezelf actief maken onder dezelfde naam als je op het forum draagt, is verboden volgens de regels:
20. Denk goed na over je gebruikersnaam en zorg er voor dat je gebruikersnaam anoniem is
Een gebruikersnaam bestaande uit voor- en achternaam, een gebruikersnaam dat hetzelfde is als je mailadres of een gebruikersnaam bestaande uit alleen nummers is niet toegestaan. Gebruik ook niet dezelfde gebruikersnaam waarmee je ook op andere sites geregistreerd bent.
Al is het natuurlijk wel lastig om alle mogelijke platformen daarop te controleren.

Daarnaast is het soms ook pittig onmogelijk om dezelfde Instagramnaam te verkrijgen als die je hier op het forum hebt. (Voorbeeld: Je kan een Pin vinden op Insta: ben ik niet)

Dan hebben we natuurlijk nog regel 6:
6. Plaats in je bericht geen persoonsgegevens
Jouw anonimiteit is jouw eigen verantwoordelijkheid. Plaats geen foto’s van personen en geef alleen je nickname of een fictieve naam op. Post nooit persoonlijke gegevens zoals je telefoonnummer, e-mailadressen, profielen en dergelijke waardoor andere forumgebruikers je kunnen herkennen/identificeren.
Hints geven gaat 'm dus ook niet worden. (Of ze moeten écht goed zijn, zodat de KT het niet merkt 😉)(Nee ssssst, dat mag natuurlijk ook niet!)

Deze regels zijn best sluitend, dus er blijft niet veel speelruimte over.

Desondanks vind ik het ook soms jammer geen contactgegevens te hebben van sommige mensen. Zeker als ze een tijdje niks van zich laten horen... Ik zou ze dan graag een berichtje sturen, zodat ik ze kan steunen.

Maar ja, het is niet anders. Toen ik hier een account aanmaakte, heb ik ingestemd met de forumregels en me hier dus bij neergelegd. Als we echt graag contact willen, moeten we waarschijnlijk een ander platform zoeken.

Gr. Pin
Wowww Ik begrijp jullie echt totaal!
Al deze mensen zijn zo lief en behulpzaam.
Waarom kunnen mensen niet ook zo zijn in de echte wereld? Hoewel ze daar vaak wel een schild voor zichzelf hebben, echt heel veel mensen doen zich anders voor dan dat ze eigenlijk zijn. Hoeveel mooier zou alles wel niet zijn als iedereen gewoon aardig kan zijn?
Echt tnx voor al jullie hulp, jullie helpen mij echt.
Xx
laat anders maar want ik ga slapen😂
Hz rip?
Haha
rip
lol

Reageer