Kinderachtige kinderen in jaarlaag

  • 16 January 2019
  • 5 reacties
  • 120 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik kan me soms zo ergeren aan twee kinderen uit mijn jaarlaag. Ze zijn zo kinderachtig, hier een aantal voorbeelden uit de afgelopen jaren:

Het begon toen ik voor het eerst gel ging gebruiken. Elke keer als ik langs liep, deden ze hun hand door hun haren en mij aankijkend. Ook spraken ze in de klas met anderen over hoe je je haren doet en opzettelijk hard zodat ik het ook zou horen en op een gegeven moment keken ze me allen aan. Nou toen was het wel duidelijk dat ze het over mij hadden..

We waren met school in Engeland en daar hadden we met onze stamklas een foto gemaakt en een dag later viel het me op dat iemand mijn hoofd als achtergrond had. Toen ik hem daarop aansprak, deed hij alsof het heel onschuldig was en dat andere ook iemand anders als achtergrond hadden. Dit terwijl ik niet in die vriendengroep zat en het dus echt heel willekeurig was.

Vorige week hadden we een filosofie toets en toen waren we daarover aan het chatten waren in een groepsapp op whatsapp stelt ineens een van hun in dat alleen beheerders konden praten en ze hadden mij natuurlijk verwijderd als beheerder. Dus ik vroeg aan een vriend of hij me weer beheerder kon maken en kort daarna werd ik wederom verwijderd als beheerder. Dit bleven ze dit dus doen als een stelletje kleuters totdat we hen eruit gegooid hadden.

Ik snap gewoon niet wat er zo grappig is om iemand te irriteren als die niet eens met je praat. Ik ga al jaren niet meer met ze om en toch blijven ze als kleuters doorgaan. Ze zijn beide 17 jaar en kunnen niet eens zich fatsoenlijk gedragen. Wanneer ik ze erop aanspreek, krijg ik onzin antwoorden als: 'Maar het was echt een grap. We zullen het niet meer doen.' of 'Anderen deden hetzelfde, het was een soort spelletje"

Wat moet ik nou hiermee?

5 reacties

Hey!

Dat is inderdaad nogal wat kinderachtig gedrag, en al helemaal voor zeventienjarige jongens. In mijn ogen is dit zelfs pestgedrag. Maar ja, wat te doen?

Ik heb er niet echt ervaring mee, maar je zou proberen om voor een paar maanden er gewoon niet op te reageren, interactie is meestal wat ze willen, dus het kan goed zijn dat ze dan ophouden. Als dat ook niet werkt, of je hebt het al geprobeerd zou ik om hulp vragen. Ik weet het, misschien vind je jezelf dan ook kinderachtig, maar als ze echt niet ophouden moet het maar. Je zou dan bijvoorbeeld met je mentor kunnen praten en vragen of hij/zij misschien raad weet met jouw situatie.

In ieder geval succes!

Groetjes, Anoniempje
In mijn ogen is dit zelfs pestgedrag.
Echt pesten vind ik het niet omdat het niet met regelmaat gebeurd.

maar je zou proberen om voor een paar maanden er gewoon niet op te reageren, interactie is meestal wat ze willen,

Dit doe ik nou al zo'n drie jaar, ik vind het namelijk tijdverspilling om constant ze erop aan te spreken, maar ze doen het gewoon op hele willekeurige momenten zonder echt aanleiding dus ik snap er niet zoveel van.
hey,

misschien heb je dit al gedaan, maar je kan het aangeven aan je mentor/andere leraren zodat die hier meer op gaan letten. je kan zeggen dat je het anoniem wilt doen zodat je docent niet naar die jongens stapt en zegt dat KarelDeGrote last van ze heb.
maar dat ze naar hun toegaat dat er mensen in de klas zich irriteren aan het gedrag van de jongens, misschien zullen ze dan minder irritant worden, als je mentor dit heb gedaan en zij gaan door, zou ik het nog een keer melden en misschien krijgen ze dan wat andere maatregelen
Hoi,

Het is inderdaad vrij kinderachtig wat ze doen. Ik vrees dat er inderdaad vrij weinig is wat je kan doen, naast wat je nu al doet: negeren. Om eerlijk te zijn, denk ik ook niet dat het gaat helpen om ze erop aan te spreken of om je mentor in de schakelen. Ze vinden dit gewoon echt leuk en grappig en ik denk dat ze dat sowieso wel vinden, wat je nu wel of niet doet.

Ik zou dan proberen om zo veel mogelijk bij ze uit de buurt te blijven, zodat ze de kans niet krijgen. Zorg dat je niet met ze in een groepsapp komt, blijf zo veel mogelijk bij ze uit de buurt. Maar ja, ik denk dat je dat ook al gewoon doet.

Ik vind het lastig. Ik hoop voornamelijk dat ze gewoon iets vinden wat veel interessanter is dan jou lastigvallen.

Gr. Pin
Bedankt voor jullie berichten. Ik ga gewoon door met ze negeren en uit hun buurt blijven.
Gelukkig zit ik in mijn examenjaar en ben ik na de examens van ze af.

Reageer