Katholiek of niet?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hooi,

Ik heb een vraag over God. Mijn moeder is katholiek maar mijn vader niet en ik weet niet of ik er in moet geloven want ik ben bang dat ik als hij echt bestaat naar zijn zin te veel zondes heb (zelfmoord gedachten enzo). Altijd als we op vakantie gaan naar Frankrijk branden we een kaarsje voor opa's en oma's en zo. En we doen in Spanje ook altijd mee aan een of ander katholiek feest. Ik heb ook een soort angst voor God en de duivel, heeft iemand tips of weet iemand of hij bestaat?


xxxx

11 reacties

Hey,
Ik ben zelf christelijk, ik geloof dat God bestaat. Ik krijg vaak dromen enz en merk dat God er echt is. Ik weet niet hoe ik je verder moet helpen, als je katholiek bent want christenen denken veel anders dan katholieken. Maar je hoeft niet bang voor God te zijn, het is je schepper waarom zou Hij je kwaad doen? De duivel... als God bij je is hoef je niet bang voor hem te zijn. 
Groetjes MissCookie
Hoi,

Mijn moeder komt uit een zeer strenge katholieke familie en mijn vader is ook helemaal niet gelovig, bij mij thuis kregen mijn broertje en ik toen we jonger waren wel de strenge katholieke regels mee, maar naarmate we ouder werden mochten we het zelf bepalen of we erin geloofden of niet. Ik geloof nog steeds sterk, maar mijn broertje wil er niets mee te maken hebben.. Persoonlijk heb ik ook last van vele zondes, maar God is altijd bereid je te vergeven en je bent nooit te laat om spijt te betuigen! Weet je ook waardoor die angst voor God en de duivel komt? Wat betreft de duivel kan ik het nog begrijpen, maar van God minder, zou je dat kunnen uitleggen? Niemand weet zeker of hij bestaat, het is een kwestie van geloven. Geloof is net als de liefde, alles is waar, mits je erin gelooft. Dat is mijn stelling. Persoonlijk kan ik wel wat dingen verzinnen waardoor ik nog sterker ben gaan geloven dat God wel degelijk bestaat, als je wilt kan ik die wel vertellen, maar ik ben ook van mening dat ieder mens dat zelf moet uitvinden.

Groetjes LI-EF
Allah bestaat..

De enige en echte geloof is het Islam..

De rest is een leugen.. 

Vragen? Contact me! 😉
Hey KeesVanVelzen
Iedereen heeft zijn eigen geloof, accepteer dat asje ookal is dat moeilijk.
Groetjes MissCookie
Deze discussies over geloof zijn volgens mij een van de redenen waardoor er oorlog is op deze wereld.
Geloven is prima, iemand anders jouw geloof opleggen is dat niet!

RosaRose, ik denk dat je nergens bang voor hoeft te zijn. Als God bestaat weet hij dat jij je best doet om zo goed mogelijk te leven, dus je hoeft niet bang te zijn dat je te zondig leeft, want je denkt erover na. Het was pas erg geweest als het je helemaal niks uit zou maken, volgens mij is dat meer wat ermee bedoelt wordt. 
Zoals MissCookie al zei; als God bij je is hoef je niet bang te zijn voor de Duivel, en als niet zeker weet of God bestaat weet je ook niet zeker of de Duivel bestaat.

Ik denk niet dat het erg is als je twijfelt aan het bestaan van een God, je bent niet de enige en het betekent niet meteen dat je fout bent.

Ik geloof zelf niet in een God, mede doordat ik zo ben opgevoed. Soms denk ik dat het fijn zou zijn om ergens in te geloven, want dat geeft veel zekerheid over bijvoorbeeld de dood. Ik weet niet wat er gaat gebeuren, ik heb geen garantie op een leven na de dood. 

Geloof vooral waar jij je het beste bij voelt, en wees niet bang want dat hoeft niet.
Liefs van mij,
Je moet voor je zelf beslissen of je er in wilt geloven niet omdat je ouders gelovig zijn.
Ik zelf geloof niet in god of wat dan ook waarom zou je bang zijn voor iets dat niet bestaat als ie echt bestaat bewijs het dan het is gewoon een verzonnen verhaal door mensen zelf

Hooi,

Ik heb een vraag over God. Mijn moeder is katholiek maar mijn vader niet en ik weet niet of ik er in moet geloven want ik ben bang dat ik als hij echt bestaat naar zijn zin te veel zondes heb (zelfmoord gedachten enzo). Altijd als we op vakantie gaan naar Frankrijk branden we een kaarsje voor opa's en oma's en zo. En we doen in Spanje ook altijd mee aan een of ander katholiek feest. Ik heb ook een soort angst voor God en de duivel, heeft iemand tips of weet iemand of hij bestaat?


xxxx

Geloof gwn nergens, alle geloven zijn gemaakt door mensen zonder bewijs en het is toch allemaal bullshit

 

 

 

@SanderL  gelukkig verschillen meningen en mag iedereen het zelf weten

Reputatie 1
Badge +1

Mijn vader is protestants opgevoed en mn moeder is niet gelovig. Ik heb het gevoel dat er wel iets is maar weet niet of dat God is zegmaar.

Door mijn vader (en vooral door zijn ouders) weet ik vgm wel een beetje hoe het zit but correct me if i’m wrong.

Volgensmij is er in de kerk altijd zo'n opbiechthokje. Misschien lucht dat op. Over de duivel ben ik het met de anderen eens dat God je daar wel voor zal beschermen. No worries

 

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen

Karel

Badge

Iedereen heeft een eigen geloof. Het gaat erom hoe jij Hem voelt en wat je voelt. op welke manier dan ook. het is niet de bedoeling om er bang voor te zijn maar meer om je er rust in te vinden.

Reputatie 1
Badge

word moslim

Reageer