Vraag

kan niet meer

  • 30 December 2018
  • 3 reacties
  • 75 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hai allemaal

ik denk er aan om uit het leven te stappen
trek dit leven niet meer
ben te somber en het doet teveel pijn
kan niet meer met mezelf leven
ben moe

sorry voor mijn gezeur

visie

3 reacties

Hoi,

Je hebt het duidelijk heel erg zwaar! Dat lijkt me erg vervelend voor je!

Ik wil je erop wijzen dat je er niet alleen voor staat. In de reacties boven mij is dit ook al vermeld, maar er zijn veel mensen waar je mee zou kunnen praten. Je ouders, vrienden, andere familie, een docent(e), je mentor, en vertrouwenspersoon, je huisarts en ga zo maar door. Deze mensen staan klaar om je te helpen, je moet alleen wel om hulp vragen.

Door te praten over je problemen, voel je je lichter en kun je steun en begrip uit je omgeving ontvangen. Zij kunnen helpen om je het leven weer wat positiever te laten zien, waardoor je weer plezier krijgt in het leven.

Zelfmoord is nooit de oplossing. Je ontneemt jezelf enorm veel kansen op een mooi leven. Je ontneemt jezelf al deze mooie dingen. Dat terwijl je lijden tijdelijk is en weer weg kan gaan. Daarbij zou je ook je familie en vrienden enorm veel pijn doen.

Overdags kun je chatten en bellen (0800 0432) met de Kindertelefoon. Verder kan je 24/7 terecht bij 113 voor je zelfmoordgedachtes. Als je erdoorheen zit, neem dan alsjeblieft contact met hen op als je het te moeilijk vindt om je omgeving op de hoogte te stellen.

Gr. Pin
Het lijkt mij belangrijk om dit met een ander te bespreken, zoals AnOnIeM9876543212 ook schreef.
Op school is je mentor daarvoor, maar er zijn mogelijk ook vertrouwenspersonen (docenten of leerlingen).
En natuurlijk zijn je vrienden ook een optie, hoewel die mogelijk wat minder ervaring hebben met deze situaties.
Hey,

wat vervelend dat je je zo voelt. Zelfmoord is nooit de oplossing, ik weet dat het verleidelijk kan zijn maar doe het niet!

Gezeur is het zeker niet! Het is juist goed dat je het hier geplaatst hebt zodat anderen je kunnen helpen. Kan je er misschien iets meer over vertellen? Zodat we je kunnen helpen.

Praat je met iemand over wat je dwars zit? Vriend(in), familielid, mentor, je kan voor een gesprek ook altijd terecht bij de kindertelefoon of 113.


Met vriendelijke groet.

Reageer