Vraag

Joods en homo

  • 23 January 2020
  • 4 reacties
  • 142 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben Frederik en ik heb sinds kort een vriend. Mijn ouders weten hier niks van en vinden het denk ik niet goed. Ze zijn erg gelovig en ik ben bang om het te zeggen. Mijn vader haat LGBTQ. Hoe moet ik dit zeggen??? Ik houd echt van hem… hoop op een spoedig antwoord 


4 reacties

Als je denkt dat het je in een gevaarlijke of slechte situatie komt door het te zeggen zou ik het zelf niet doen. Ben zelf bi en weet dat iedereen die ik ken het prima vindt maar vind het niet nodig om te zeggen. 
Weet gewoon dat je niet verplicht bent om iets te zeggen. Zeg gewoon dat je gewoon normaal vrienden bent met deze guy. 

Hoi

 

Wat fijn dat je een vriend hebt waar je zo van houdt. Echter jammer dat je vermoedt dat je ouders dit niet zullen accepteren. 

 

Het lijkt me nuttig om nu en dan een open gesprek met ze te voeren rond de LGBTQ+ community. Je zou het bijvoorbeeld kunnen hebben over gelijke rechten, geweld naar deze community toe, enzovoort. Op die manier zouden je ouders vertrouwder kunnen raken met onder andere homoseksualiteit. 

 

Vermoed je dat je gevaar loopt, moest je uit de kast komen?

 

Gr. Kenshin

Hey Chromium,

Ik ben zelf niet LGBTQ, maar ik denk dat het het beste is om er eerst met iemand anders over te praten voordat je het aan je ouders verteld. Misschien een familielid die je moeder goed kent en die jij natuurlijk vertrouwt, denk aan ooms/tantes of misschien je opa en oma. Misschien kunnen hun dan uiteindelijk helpen om het samen aan je ouders te vertellen.

Mvg,

Wietse_

Hoi, als je gelovig Joods bent zou ik proberen een Rabbijn die LGBTQ accepteerd (die zijn er). 

Hoedanook vertel het. 

Het wordt beter.

Reageer