Vraag

Jongens en huilen

  • 30 December 2016
  • 6 reacties
  • 392 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
(ik wist niet waar ik deze topic moest plaatsen maar het gaat over emoties dus zet ik hem hier)
Ik zag laatst een fimpje op insta genaamd "men don't cry" die ging over dat tegen jongens al van kleins af aan word gezegd dat mannen eigenlijk niet huilen. er word gezegd dat ze geen enkele emotie horen te tonen die te maken heeft met zwakte en dat ze liever ook geen hulp vragen wat emoties betreft. is het echt zo dat jongens/mannen niet huilen omdat ze het niet "horen" te doen? ik weet dat de meeste meisjes/vrouwen jongens/mannen die hun emoties tonen aantrekkelijk vinden. ikzelf vind niet dat jongens/mannen zwak zijn als ze huilen. het is toch goed als je je emoties toont?
(ik weet best dat het niet bij elke jongen/man zo is maar ik moest het gwn even kwijt)

6 reacties

Het is onmogelijk om niet te huilen ook als man mannen laten hun emoties minder zien maar veder huilen ze wel maar minder vaak ja

GRtz D.S.C.B.
Ik vind dat filmpje echt nergens op slaan. Jongens mogen gewoon hun emoties tonen en ik vind dat ze gewoon mogen huilen en shit. Mannen laten dan wel minder hun emoties zien, maar als ze het laten zien dan vind ik dat niet erg maar juist een soort van sterk, omdat veel mannen dat niet durven.
noax, in het filmpje zeiden ze niet dat mannen hun emoties niet mogen tonen maar dat mannen zo denken, 🙂
Het klopt wel dat wordt gezegd tegen jongens dat ze niet moeten huilen. (Ik bedoel daarmee dat het gebeurt)
Sommige mensen zien het namenlijk als teken van zwakte om te huilen en/of om je emoties openlijk te uiten.

Ik ben er ook niet tegen dat mannen/jongens hun emoties uiten of huilen.

Persoonlijk huil ik bijna nooit en ben ik niet zo bezig met mijn eigen emoties, maar wat ik wel merk bij mijzelf en mannen/jongens uit mijn omgeving is dat als ze huilen of als ze laten merken dat er iets is dat er dan ook iets ergs aan de hand is.

In ieder geval is het vreemd.
Oh dan heb ik het filmpje verkeerd begrepen
Heya,

Dit is alweer van een jaar geleden,maar ik vond het een interessant onderwerp dus ga ik er in het hier en nu toch op reageren!

Naar mijn mening is het tonen van je emoties heel normaal en laat het je je vulnerability zien.
We zijn geen robots en het is oneerlijk om dat van jongens/mannen te verwachten.
Mannen/jongens zijn geen rotsen en dat hoort ook niet van hun verwacht te worden.
Het is jammer maar het net zo reëel vandaag als dat het een jaar geleden was,

Huilen is belangrijk omdat het:

-Het helpt met dingen verwerken en het vermindert de pijn.
-Het is geen teken van zwakte
-Het zorgt ervoor dat geluksgevoelens volledig worden gerealiseerd;
-Het een normaal onderdeel van het leven.

Ook is er altijd een beeld dat meisjes over emotioneel zijn wat ik ook irrationeel vind, het zou mij niet verbazen als het bedacht/gecreëerd is door iemand die voorstander was van "Jongens horen niet te huilen"

Ook is er een onderzoek geweest dat aantoont dat mensen die op vroege leeftijd verteld worden:"Je moet niet zo huilen als een meisje!" of zoiets dergelijks later mentale emotionele problemen krijgen omdat ze het allemaal maar in nemen en niet loslaten.

Een tipje van mij: Als je nou niet in de buurt van je vrienden wil huilen is dat ook oké, je mag best thuis huilen als dat je beter laat voelen. Het gaat er meer om dat je het niet allemaal in 1 plek duwt.

Deze quote komt uit de veel InsideOut en ik vind hem heel erg waar dus hier:
Niemand kan door het leven gaan en zich altijd geweldig voelen.
Het is altijd normaal om je af en toe eens iets minder goed te voelen.
Hoe zouden we weten dat we in de goeie tijden zijn zonder de slechtere tijden?


We moeten het beeld gewoon veranderen,
anders zijn we er voor eeuwig mee.

Jammer om hier af te sluiten maar ik moet gaan en eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik dit goed moet eindigen aangezien dit een heel groot onderwerp is.

Groetjes van Maii 😳

Reageer