Beantwoord

Jezelf snijden...

  • 1 November 2019
  • 9 reacties
  • 841 Bekeken

Badge

Hey allemaal, ik heb de laatste tijd heel veel ruzie met mijn moeder, dan zegt ze nare dingen tegen me. Ze schreeuwt en als ik maar ook 1 weerwoord heb wordt ze nog veel bozer. Soms ben ik er zo klaar mee dat ik naar me kamer ren, even huil ik dan en dan zie ik de schaar op mijn bureau. Ik snij mezelf niet vaak echt heel soms als ik heel boos en verdrietig ben. Ik zeg dan dat ik tijdens het sporten met mijn arm ergens langs ben gekomen. Mijn moeder geloofd dat. Maar ik weet dat dit niet goed is, het maakt me alleen maar verdrietiger en bozer waardoor ik meer neigingen krijg om mezelf opnieuw te snijden. Het klinkt gek maar zo zit het gewoon. Wat kan ik doen om dit te stoppen zonder dat mijn ouders er ooit achter komen? Plsss help me en reageer met jou oplossing. Het maakt niet uit wat je zegt alle beetjes helpen.

icon

Beste antwoord door Girl-Online 1 November 2019, 16:20

Bekijk origineel

9 reacties

Badge

Hey

Ik weet niet hoe het nu gaat en of je nog hulp nodig hebt maar hier is mijn verhaal

Ik herken je situatie mijn moeder heeft dis en is dus ook vaak boos voor no reason en als ik er dan tegen in ga word ze alleen maar bozer. Ik heb een mes in mijn kamer liggen en er gebeurd technisch gezien hetzelfde. Mijn grootste tip is praat er met iemand over ( ik weet dat dit kut klinkt maar het helpt echt ). dus als je een goede vriend/vriendin hebt zou ik echt advieseren om er over te praten. Je hoeft niet te zeggen dat je jezelf snijd maar gewoon dat je kut voelt. Ik zou inderdaad ook advieseren om je schaar op te bergen ( niet in een laadje maar in een andere kamer als het kan). 

Ik hoop dat je hier iets mee kan

Badge

Lieve allemaal! Ik heb hier even een update!

het is gelukkig al een tijdje geleden sinds ik mezelf heb gesneden ik ben daar al blij mee.

de laatste keer dat ik mezelf sneed was een heftige ervaring omdat ik veel dieper sneed dan “gewild”

het ging daarom best heftig bloeden en ik heb nu een litteken.…

Toen ik nog wondjes had van die laatste keer kwam mijn moeder erachter.. we hebben er goed over gepraat en ik heb sindsdien ook niet meer zo’n neiging gehad. Ik ben dankbaar dat ik iemand had om het op te lossen met mij en dankbaar dat ik nu gelukkig ben en niet zo vaak meer ruzie heb.

Dus mijn tips om te stoppen zijn inderdaad praat met iemand maakt niet uit wie! (Kan ook anoniem en online) en leg of gooi de spullen weg die je neigingen en gedachtes geven. Het gaat nu goed met mij! Ook door jullie hulp. En als je zelf een probleem hebt kan je dat ook hier achter laten en zullen wij ook jou helpen! Bedankt xx Beer

 

Badge

Hey

Fijn dat het nu goed gaat, praten helpt inderdaad fijn dat je dat met je moeder doet. Mocht je toch nog een keer hulp nodig hebben dan hoor ik het graag!

Groetje Maddie

Badge

Ik weet nie hoe je een bericht moet verwijderen dus daarom  sorry 

Hey Beer,

Supergoed om te horen. Echt fijn om te horen dat het nu goed met je gaat en dat je er met je moeder over kan praten!

Van dat litteken is jammer, maar je hebt er nu van 'geleerd' en als je dat ziet, helpt dat je misschien om het minder snel te doen. Omdat je er nu over kan praten.

Fijn dat je het hier op het forum kan delen en ook wat aan de tips met anderen had en ze nu zelf adviseert:)

Xx Simply Me

Badge

Hey

Het lijkt me een best moeilijk probleem. Je snijdt gelukkig niet vaak, dan is het namelijk moeilijker om er mee te stoppen. 

Ik denk dat mijn beste tip is om de schaar ergens op te bergen waar je hem niet ziet.(bijvoorbeeld in een laatje) Omdat je de schaar dan niet meer op je bureau ziet liggen lokt het minder om te gaan snijden.

Ik hoop dat je wat aan deze tip hebt en anders zeg je het maar.

Xxx

Badge

Jawel dat helpt denk ik wel! Dankjewel! Ik zei al alle kleine beetjes helpen

xx Beer 

hoi hoi, 

geen idee of je nog tips nodig hebt, maar in ieder geval… wat fijn dat jezelf al in ziet dat het fout is wat je doet… en dat je het nii zo vaak wilt doen… zoals hier boven al is gezegd zou ik idd de schaar weg leggen ergens waar je nii snel bij kan komen… voor de rest zou ik er met iemand over praten… want je moet er mee leren omgaan… want nu denk  zelfbeschadiging is de beste oplossing om er mee om te gaan… maar dat is zeker nii zo… daarom moet je leren om er wel mee om te gaan…. en i know het is moeilijk…. hoop dat je hier wat aan hebt gehad…

groet, 

sophie!

Reputatie 2
Badge +1

Hoiii!

Allereerst wil ik zeggen dat ik hetzelfde probleem (samen met andere heb) dus je bent herkenbaar! Wat mij soms helpt is om als ik geen drang heb heel mn snijdmiddel met tape te beplakken en dan echt een dikke laag! Je kan het dan niet makkelijk doen en dat helpt! 

Sterkte en succes!

De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 6 
 

Reageer