Vraag

Jaloers, ik wil mijn vrienden niet verliezen

  • 2 February 2023
  • 1 reactie
  • 50 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Heyy,

ik zit dus op een sport(doe even alsof het voetbal is) en er zit een nieuw meisje op(we noemen haar layla). Ik vind het lastig om vriendin te maken, dus het was een vrassing voor me toen ik makkelijk vrienden op voetbal maakte. Toen kwam Layla, layla is wel aardig, maar ze maakt precies dezelfde vrienden als mij. Vandaag moesten we bij voetbal opsplitsen in 2groepen, als je je voetbal spullen niet bij je had, en een groep voor als je die wel had. Layla kwam met mijn vriendin een de groep waar je je spullen niet bij je had, en ik in de andere. Ze waren de hele tijd aan het lachen, na voetbal in de kleedkamers (ik heb een andere vriendin daar, we noemen haar even Sia) Sia en Layla zaten te praten, normaal wacht Sia op mij, en ik op haar. Maar dit keer ging Sia gewoon weg, zonder doei te zeggen, en ze ging samen met Layla. Ik ben echt mega jaloers nu:/ Of boos, ik weet niet echt hoe ik dit gevoel moet noemen. Ik wil gewoon dat mijn vrienden mij niet vergeten, en dat ik en Layla elkaar niet gaan haten. Layla is een van die personen die letterlijk perfect is, hetzelfde als jouw, maar dan iets beter. 

Ik wil echt niet mijn vrienden verliezen, maar ook niet Layla haten, wat moet ik doen??


1 reactie

Reputatie 2
Badge

Heyy,

ik zit dus op een sport(doe even alsof het voetbal is) en er zit een nieuw meisje op(we noemen haar layla). Ik vind het lastig om vriendin te maken, dus het was een vrassing voor me toen ik makkelijk vrienden op voetbal maakte. Toen kwam Layla, layla is wel aardig, maar ze maakt precies dezelfde vrienden als mij. Vandaag moesten we bij voetbal opsplitsen in 2groepen, als je je voetbal spullen niet bij je had, en een groep voor als je die wel had. Layla kwam met mijn vriendin een de groep waar je je spullen niet bij je had, en ik in de andere. Ze waren de hele tijd aan het lachen, na voetbal in de kleedkamers (ik heb een andere vriendin daar, we noemen haar even Sia) Sia en Layla zaten te praten, normaal wacht Sia op mij, en ik op haar. Maar dit keer ging Sia gewoon weg, zonder doei te zeggen, en ze ging samen met Layla. Ik ben echt mega jaloers nu:/ Of boos, ik weet niet echt hoe ik dit gevoel moet noemen. Ik wil gewoon dat mijn vrienden mij niet vergeten, en dat ik en Layla elkaar niet gaan haten. Layla is een van die personen die letterlijk perfect is, hetzelfde als jouw, maar dan iets beter. 

Ik wil echt niet mijn vrienden verliezen, maar ook niet Layla haten, wat moet ik doen??

Ohh dit kan ik echt HELEMAAL begrijpen. Geloof me ik snap je. Mijn beste vriend is precies hetzelfde hij is eigenlijk zoals mij maar dan lijkt het net iets beter in alles. Beter op school, beter in vrienden maken, interessanter, knapper, slimmer etc etc. Het is echt vreselijk soms dat snap ik. Mijn "vriendin" omdat het niet echt mijn vriendin was maar kwam in de buurt, zei ook toen we net "iets hadden" dat ze super goed matchte met hem en dat ze zo makkelijk konden praten. Dit deed natuurlijk super veel pijn omdat je echt gewoon jaloers voelt dan ookal ben ik echt nooit jaloers. Ook als we ergens samen waren praatte ze veel meer met hem dan mij en voelde het gewoon alsof zij hem interessanter vond. Nu "hebben wij niks meer" en nogsteeds zijn zij zo close. Ik weet hoe het voelt. Wat bij mij hielp was dat ik ervan leerde te genieten om alleen te zijn, en niet het middenpunt van de aandacht te zijn soms. Ik zou niet proberen wanhopig meer aandacht te krijgen. Het is wat het is en ik kan ook soms even helemaal klaar zijn met mijn beste vriend daardoor. Maar zo is het nu eenmaal, we zijn nogsteeds beste vrienden en hebben super veel plezier. Voel je vooral niet persoonlijk aangevallen als zo'n dingen gebeuren. 

Hopelijk helpt dit, veel succes 🍀🍀

Reageer