Is het leven wel zo belangrijk?

  • 11 April 2018
  • 3 reacties
  • 132 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb de laatste tijd heel erg het gevoel alsof ik niemand ben. Alsof ik helemaal geen waarde toevoeg. Ik weet ook niet wat ik wil of wie ik ben, alsof ik mezelf verloren ben. Ik voel me onbelangrijk, gevoelloos en leeg. Ik weet niet waar dat vandaan komt, omdat het fysiek goed met me gaat. Ik heb ook ineens huilbuien, zomaar, zonder reden. Dit heb ik nu een tijdje, de ene keer is dit gevoel heel erg en de andere keer is het niet zo heftig. Ik heb zelfs geen motivatie meer in de dingen die me normaal altijd plezier brachten. Waarom zie ik het leven niet meer zitten? Wat is er met me aan de hand? Kan iemand me helpen?

3 reacties

Ten eerste: Ik heb dit ook en zit op dit moment midden in een depressie.
Ik hoop dat ik je kan helpen:

1.Ik denk dat je het leven niet ziet zien omdat je je nutteloos voelt, je kan niks doen om anderen te helpen, en voor alle andere dingen is er wel iemand die je kan vervangen.

2. Er is niets bijzonders met je aan de hand, ik geloof dat je in de puberteit iets moet kunnen vinden wat je de rest van je leven wilt doen, als je op school zit en dus eigenlijk weinig nuttigs doet kan je ook niet beslissen waar je de rest van je leven wilt doen.

3. Ik hoop het:
1. Zoek iets wat je leuk vind en waar je goed in bent, nee dat is waarschijnlijk geen voetbal, het kan iets simpels zijn als talen, of schrijven van boeken.
2. Probeer anderen te helpen ( dat werkt tenminste voor mij ) dan voel je je niet meer zo nutteloos.

Ik hoop dat dit iets geholpen heeft.

~Asy
@asy silivana sorry dat ik het nu pas zie.

1. Ik voel me inderdaad nutteloos, maar dat komt ook omdat ik weinig vrienden heb en beperkt ben door een ziekte

2. Ik weet al wat ik wil doen met mijn leven. Ik heb een droom. Maar ik ben chronisch ziek.

3. Ik heb al iets gevonden, en ik probeer anderen zo goed mogelijk te helpen.

Ik weet nog steeds niet wat er met me aan de hand is...
Heya,

1:
Soms gaat het probleem weg na een periode vantijd.
met "het probleem" bedoel ik:
Het gevoel van leegte, en dat je weinig motivatie hebt om al uit bed te stappen.
Dat zal weggaan.
Ik weet niet wanneer, en waar maar ik zou me daar niet teveel zorgen om maken.
Het gaat over, geloof me.

2: Wie zegt dat je je droom niet uit kan laten komen?
Ik geloof in wonderen en erin dat dromen uit kunnen komen ( tot een extent )
Bedenk wat je droom is en bedenk een oplossing.
En stop niet met dromen.

Groetjes van Maii 😳

Reageer