is deze wereld en alles er op wel echt?

  • 12 June 2019
  • 5 reacties
  • 194 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hok ik ben een meisje 13 jaar. Ik heb veel dingen mee gemaakt zowel in mijn opvoeding als in paranormale dingen. Toen mijn ouders zijn gescheiden moest ik naar een opsygoloog. Ik was toen 8 of 9, ik begon toen anders dan daarvoor naar het leven te kijken en ik denk na alles wat je meemaakt dat je daar door dingen weer anders gaat zien (en niks is fout!) Nu zit ik al een paar jaar op het punt dat ik denk dat de wereld niet echt is en wat het dan wel is geen idee! Het maakt me soms best depressief en het is irritant om er mee te leven. Ik wil er graag over praten want mensen als ik ze het vertel denken ze dat ik gek ben.ik ben bang om het tegen mijn ouders te vertellen ook al heb ik altijd goede gespreken over manier van denken en doen met men moeder, ik ben bang dat ze me ook gek vind en ik weer hetzelfde moet door maken met ipsygologen die mij niet begrijpen weet iemand iemand om me te helpen ik loop er de laatste tijd erg mee alvast bedankt!

5 reacties

Badge
Hoi
Hoe je naar het leven kijkt is voor iedereen anders,
Daarom moet je het ook zelf uitzoeken misschien helpt het om wat te lezen over verschillende levensbeschouwingen/godsdiensten om te weten te komen wat voor jouw de wereld is/niet is.
Ik snap het, ik heb zelf ook last van dit soort dingen. Maar dat is heel anders.
Mar of de wereld wel echt is zou je nooit weten.
Dus leef verder en maak wat van het leven!
hey!
ten eerste dapper dat je het hier op durft te zetten!

ik zal eerlijk met je zijn. ik zie de wereld ook niet als 'echt'want hoe kan het zo zijn dat de 1 helemaal nooit wat naars mee maakt WAT NIET HOORT, dn bedoel ik niet als iemans overlijd want dat maakt iedereen mee. maar gewoon iets wat nooit had mogen gebeuren. en de een maakt het ene ellende naar het andere mee. en of het leven niet echt is? geen idee en ik bben ook bang dat dat onze tijd nog niet ontdekt gaat worden. probeer er zo min mogelijk aan te denken en leef van dag tot dag want niemand heeft je een morgen belooft en zeker deze neppe wereld niet. en ik zal je nog 1 ding vertellen. het leven blijft altijd oneerlijk of ie nou echt of niet echt is. het leven zal altijd oneerlijk blijven.

dikke kus
...
Hey

ik heb het zelfde mijn ouders zijn gescheiden toen ik 3 jaar was ik ben nooit blij zeggen ze . Ik weet niet waarom maar er is niks positief ik mijn leven . Ik denk ook vaak dat alles nep is dat ik in een andere wereld ben of misschien coma en dat ik dit mee maak en daarna als ik sterf in deze wereld dat ik wakker wordt in die wereld . Ik weet het niet .
Hey!

Ik heb ook best wel wat meegemaakt en ik begrijp goed hoe je je voelt. Ik heb namelijk ook soms dat ik denk dat de wereld niet echt is en het maakt me altijd heel verwarrend. Maar wat bij mij altijd werkt is om gewoon voorwerpen aan te raken en gewoon te zeggen dat het echt is. Klinkt een beetje raar maar bij mij werkt het wel

Hoop dat ik je een beetje help

Enzo

Reageer