Vraag

Internetvriendin zelfmoord

  • 22 May 2019
  • 4 reacties
  • 268 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

Het is al een tijdje geleden geweest dat ik online was op het forum. Omdat ik me nu echt zorgen maak, vraag ik toch maar even om hulp.

Ik ben ongeveer twee jaar geleden begonnen met Habbo, daar ben ik ook gaan werken bij een bepaald bedrijf. Uiteindelijk ben ik daar ook gestopt, maar ik heb er nog wel een hele hoop internetvrienden aan overgehouden met wie ik nog steeds contact heb op andere platformen.

Eén van mijn internetvrienden heeft serieuze problemen. Ze wordt genergeerd, onder andere door haar ouders en ook haar school, ze wordt verkracht door klasgenoten en ligt nu voor de tweede keer in het ziekenhuis omdat ze met één keer met melatonine en één keer door zichzelf te snijden zelfmoord wilde plegen. Ik probeer haar te helpen maar ze geeft me het gevoel alsof ze niet echt heel veel hoop meer heeft. Ze wilt niet naar haar ouders gaan en ook niet naar haar schoolleiding of sporttrainer. Ik weet niet meer wat ik moet doen, want ik wil haar wel gewoon nog levend spreken voor heel lang.

Kan iemand me helpen?

x.

4 reacties

Badge +1
Hey

heftig om dit mee te maken.
maak je geen zorgen.
ik ben ervaren met dit soort problemen.

groetjes

Tekst aangepast door De Kindertelefoon in verband met forumregel 6 en 7.
Hey!

Heftig dat dit bij haar aan de hand is!
Hetgeen waar ze nu heel wat hulp aan heeft is een persoon die er voor haar is, en haar laat voelen dat ze iets waard is, een goede (online)vriendin zoals jij dus, en ik vind het heel knap dat je al zoveel voor haar kunt betekenen!
Ik denk dat het ook een enorme hulp zou kunnen zijn als je haar toont hoe ze zelf hulp kan zoeken voor deze situatie. Ze zou zelf een bericht kunnen plaatsen op het forum, chatten of bellen met de KinderTelefoon.
Ook kan ze terecht bij VeiligThuis, 1712 (over geweld en verkrachting) en 113 (de zelfmoordlijn waarmee ze kan chatten of bellen).
Vertel haar zeker dat je op die plaatsen anoniem en gratis je zorgen kwijt kan.
Zou ze het zien zitten om een psycholoog, huisarts ofverpleger uit het ziekenhuis in vertrouwen te nemen?

Ook jij kunt dit deel van 113 bekijken, waar je tips krijgt als je je zorgen maakt om iemand anders.
Probeer erop te letten dat je er niet té veel in opgaat. Het is normaal om je zorgen over haar te maken -wat aantoont dat jij een heel goede vriendin bent-, maar jullie zijn er beiden niets mee als jij je ook slechter gaat voelen door de zorgen.

Heel veel sterkte voor jullie beiden!
Groetjes
Lot
Hoi ik snap dat dit heel heftig voor jou kan zijn ik zou als ik jou was er weer met andere over praten met een volwassene bijvoorbeeld zodat jij ook even je verhaal kan luchten en als je echt goeie tips wil kan je ook altijd met 113 chatten of bellen dat helpt vaak ook
xx
loveyourself2004
Reputatie 1
Badge +1

Hey

ik had zelf ook ooit een vriendin die zm wou plegen. Ik heb haar gezegd dat ze het beste 0900-0113 (zelfmoordlijn zodat ze kan chatten of bellen) kon gaan bereiken. Ze heeft dit gedaan en het heeft haar oprecht geholpen! Ik zou als ik jou was dus wat vertellen over de lijn 0900-0113 en dat aan te raden. Misschien helpt het haar wel van die gedachtenis af! 

Groetjes, victoria

 

Reageer