Interesse in lijkschouwing

  • 19 May 2022
  • 5 reacties
  • 121 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

TW: Over lijken, organen en lijkschouwing idk maar voor de zekerheid een tw :>

Wil namelijk niemand schaden of iets, EN het is waarschijnlijk in kleine details.

 

Mijn broer zei dat het niet gezond was om een lijkschouwing te kijken en het ook nog eens leuk te vinden. En hij zei dat hij liever had dat ik ermee stopte. Aangezien ik anders uiteindelijk geen gevoelens meer zou voelen in die zin. (Kwa verdriet, angst zulke dingen doordat ik dan te heftig normaal zou gaan vinden)

 

Wat op zich redelijk wel klopt, een mens dood zien vind ik absoluut geen probleem meer, en vind ik zelfs cool, interessant en fascinerend. Maar een dier dood zien vind ik echt enorm naar. En blijkbaar zou ik dat ook bij mensen moeten hebben.

In de zin wanneer je bijvoorbeeld organen of iets kan zien.

Ik keek (en kijk) namelijk een video van een persoon die word opengesneden en de organen ervan worden uitgehaald en ik leer mezelf hoe ik dat zou moeten doen.

En nee niet omdat ik dat bij levende mensen zou willen doen ofzo. Ik vind het gewoon cool en interessant.

Maar ik snap niet helemaal waarom ik dat perse erg moet vinden of naar om naar te kijken in plaats van ontspannend en leuk.

Die mensen vinden het (neem ik aan) ook erg leuk... 😅

Maar de geluiden zijn echt heel erg rustgevend.....

Het enige waar ik me ongemakkelijk bij voel is wanneer ik zijn geslachtsdeel zie....... 😅

En mijn broer zei ook dat het zelfs op geneeskunde nog niet eens zo heftig was. Maar ik beschouw het niet als heftig.

Redenen waarom:

1. Het persoon is toch al dood
2. De persoon voelt het toch niet
3. We hebben allemaal organen
4. Het is juist leuk om te zien hoe de binnen kant van een echt menselijk lichaam er uit ziet, dat wilde ik al HEEL erg lang weten.
5. Ik heb wel erger gezien
6. Ik vind de geluiden erg rustgevend (van het snijden en het breken van botten)

Klinkt maybe duister maar dat gekraak is echt ontspannend en het snijden ook en de geluiden van organen die bijvoorbeeld uit elkaar worden getrokken of een beetje slijmerig zijn van bloed of doordat ze ze vastpakken en ze er uit proberen te halen/snijden ook.

En het zien ook.... 

Sommige (de meeste) organen zijn zooooo zacht en blubberig dat ik eigenlijk gewoon zelf mee wil doen hahahahaha. Ja maar ja ik kan het alleen zien, net als bij slime dat je het zelf ook gewoon wilt doen.

Maar nogmaals nee ik ga het niet doen... Want ik wil geen problemen... Maar als ik een operatie moet wil ik mijn eigen organen wel ook zien omdat het mij best nieuwsgierig maakt.

En ik wil ook weten hoeveel vet ik heb in mijn lichaam kwa wat zichtbaar is. (Soort van geel vlees).

En is het raar dat ik wil weten hoe het ruikt? Dat vind ik het raarste tbh want ja ik denk dat het heel erg stinkt maar ik wil ruiken hoe die organen ruiken. 

Het is rustgevender dan slime videos, voor mij in ieder geval.

 

Maar mijn broer wil dat ik ermee stop, maar ik vind het oprecht heel erg leuk………

En ik wil eigenlijk niet stoppen 😅

 

Ik wil misschien zelf ook lijkschouwer worden omdat ik 1 de dood heel erg cool en interessant vind en 2 ik zelf ook in een lichaam zou willen om snijden en het te onderzoeken.

 

En er organen uit halen, dat vind ik erg cool…


5 reacties

Ten eerste ben ik heel benieuwd waar je deze video's vindt en of dit wel legaal is.

Ik keek (en kijk) namelijk een video van een persoon die word opengesneden en de organen ervan worden uitgehaald

Ik vind de geluiden erg rustgevend (van het snijden en het breken van botten)

Klinkt maybe duister maar dat gekraak is echt ontspannend en het snijden ook en de geluiden van organen die bijvoorbeeld uit elkaar worden getrokken of een beetje slijmerig zijn van bloed of doordat ze ze vastpakken en ze er uit proberen te halen/snijden ook.

Lichamen opensnijden, botten breken en organen uit elkaar trekken klinkt als dark web Red Room stuff. 

 

Nieuwsgierig zijn kan natuurlijk, maar dit lijkt meer op een fascinatie en dat gaat wel ver vind ik. Je mag de dood en het menselijk lichaam best interessant vinden. Maar ik vind het wel apart en wellicht zorgwekkend als je daarvan geniet. Je geeft de volgende argumenten waarmee je het een beetje downplayt:

1. Het persoon is toch al dood
2. De persoon voelt het toch niet
3. We hebben allemaal organen
4. Het is juist leuk om te zien hoe de binnen kant van een echt menselijk lichaam er uit ziet, dat wilde ik al HEEL erg lang weten.
5. Ik heb wel erger gezien
6. Ik vind de geluiden erg rustgevend (van het snijden en het breken van botten)

Deze zijn een beetje te verdelen in verschillende categorieën.

Laten we beginnen met 1 en 2. Hier ben ik het totaal mee oneens. De persoon is wel overleden, maar dat maakt het nog geen object. Je moet beseffen dat dit nog steeds een mens is. Een persoon met familie en nabestaanden. Deze persoon hoor je met respect te behandelen. Dit is dan ook de norm onder de professionele beroepsgroep in deze sector. Zij gaan niet als slagers domweg in een lichaam zagen en snijden. Zij zullen dan ook nooit zonder reden botten breken of organen als squishy gebruiken. Dit zijn trouwens ook allemaal misdrijven. Misschien heb je weleens van lijkschennis gehoord.

3 en 4 lijken mij gwn interesse in het menselijk lichaam, op zich niks mis mee, maar daarvoor hoef je echt geen echte lijkschouwing en dergelijke te kijken. Ook gebruik je het woord ‘leuk’, wat ik ook een beetje misplaatst vind als het gaat over een overleden persoon. Sommigen kinderen zeg ook wel eens: “Ik vind de Tweede Wereldoorlog leuk”.  ‘Interessant’ oké, maar ‘leuk’ is niet het goede woord als je over zulke dingen praat.

5 en 6 vind ik ook enigszins zorgwekkend…………

 

 

Ik krijg een beetje het gevoel dat je deze personen ziet als objecten, stukken vlees zonder enige waarde, waarmee je kunt doen wat je wilt. Daarom weet ik ook niet of het beroep van lijkschouwer of misschien forensisch patholoog voor jou is weggelegd. Hier gelden toch echt andere normen en waarden dan wat jij normaal en ‘leuk’ vindt. Net zoals een arts voor de levenden werk je met een persoon en is het een beroep een zeker geen hobby.

Reputatie 7
Badge +4

Hey @DemonsAreCool 

Interessante hobby en ben benieuwd hoe je erbij bent gekomen, maar eigenlijk is het prima zolang je het voor het goede doel doet. Dus bijvoorbeeld onderzoeken hoe iemand om het leven is gebracht of zoiets. 
Ik vind het opzich wel geinig dat je je er niet voor schaamt om een bijzondere interesse te hebben.

Emoties moet je niet verliezen, ze maken je menselijk en zorgen er ook voor dat je blijft nadenken. Niet dat je  met een soort waas voor je ogen mensen gaat opensnijden. Waarschijnlijk heb je dan alle series zoals Dexter New Blood enzo dan ook wel gezien (die is echt geweldig).

Nogmaals het is een vreemde hobby en de maatschappij zal er niet heel blij mee zijn als je het uitoefent zonder doel/toestemming. Dan kun je wel je 6 argumenten noemen, maar daar kom je niet heel ver mee. Dus pas op, blijf je gezonde verstand volgen en praat over alles.  

Groetjes DaVinci

Reputatie 1
Badge +1

Ten eerste ben ik heel benieuwd waar je deze video's vindt en of dit wel legaal is.

Ik keek (en kijk) namelijk een video van een persoon die word opengesneden en de organen ervan worden uitgehaald

Ik vind de geluiden erg rustgevend (van het snijden en het breken van botten)

Klinkt maybe duister maar dat gekraak is echt ontspannend en het snijden ook en de geluiden van organen die bijvoorbeeld uit elkaar worden getrokken of een beetje slijmerig zijn van bloed of doordat ze ze vastpakken en ze er uit proberen te halen/snijden ook.

Lichamen opensnijden, botten breken en organen uit elkaar trekken klinkt als dark web Red Room stuff. 

 

Nieuwsgierig zijn kan natuurlijk, maar dit lijkt meer op een fascinatie en dat gaat wel ver vind ik. Je mag de dood en het menselijk lichaam best interessant vinden. Maar ik vind het wel apart en wellicht zorgwekkend als je daarvan geniet. Je geeft de volgende argumenten waarmee je het een beetje downplayt:

1. Het persoon is toch al dood
2. De persoon voelt het toch niet
3. We hebben allemaal organen
4. Het is juist leuk om te zien hoe de binnen kant van een echt menselijk lichaam er uit ziet, dat wilde ik al HEEL erg lang weten.
5. Ik heb wel erger gezien
6. Ik vind de geluiden erg rustgevend (van het snijden en het breken van botten)

Deze zijn een beetje te verdelen in verschillende categorieën.

Laten we beginnen met 1 en 2. Hier ben ik het totaal mee oneens. De persoon is wel overleden, maar dat maakt het nog geen object. Je moet beseffen dat dit nog steeds een mens is. Een persoon met familie en nabestaanden. Deze persoon hoor je met respect te behandelen. Dit is dan ook de norm onder de professionele beroepsgroep in deze sector. Zij gaan niet als slagers domweg in een lichaam zagen en snijden. Zij zullen dan ook nooit zonder reden botten breken of organen als squishy gebruiken. Dit zijn trouwens ook allemaal misdrijven. Misschien heb je weleens van lijkschennis gehoord.

3 en 4 lijken mij gwn interesse in het menselijk lichaam, op zich niks mis mee, maar daarvoor hoef je echt geen echte lijkschouwing en dergelijke te kijken. Ook gebruik je het woord ‘leuk’, wat ik ook een beetje misplaatst vind als het gaat over een overleden persoon. Sommigen kinderen zeg ook wel eens: “Ik vind de Tweede Wereldoorlog leuk”.  ‘Interessant’ oké, maar ‘leuk’ is niet het goede woord als je over zulke dingen praat.

5 en 6 vind ik ook enigszins zorgwekkend…………

 

 

Ik krijg een beetje het gevoel dat je deze personen ziet als objecten, stukken vlees zonder enige waarde, waarmee je kunt doen wat je wilt. Daarom weet ik ook niet of het beroep van lijkschouwer of misschien forensisch patholoog voor jou is weggelegd. Hier gelden toch echt andere normen en waarden dan wat jij normaal en ‘leuk’ vindt. Net zoals een arts voor de levenden werk je met een persoon en is het een beroep een zeker geen hobby.

Die mensen zie ik niet zozeer als objecten. Ik ben alleen wel harteloos naar pestkoppen en zie hen wel als objecten op zich. Alleen vind ik het interessant en leuk om te zien. Dat is een feit en dat zal zo blijven. En ik heb vroeger inderdaad een keer op het dark web gezeten maar die filmpjes waar ik nu over praat staan gewoon op YouTube. Illegaal is DAT niet, wat ik vroeger per ongeluk deed wel. Alleen is dat niet de trauma waar ik over sprak. (“Ik heb wel erger gezien”)

 

Ook zou ik het vreselijk (neem ik aan) vinden om te zien hoe een onschuldig mens pijn gedaan zou worden. Dan zou de duivel/demon (“DemonsAreCool”) echt losbarsten.

 

Maar als ik dat zou zien bij bijvoorbeeld iemand uit mijn klas zou ik er weinig problemen mee hebben als ik in een dark mood zit en boos ben. Anders misschien ook.

 

Mijn hart en ziel werken zo, iemand met een 50% goed hart zal ik 55% goed behandelen. Iemand met een 70% goed hart zal ik 80% goed behandelen. Iemand met een 80% goed hart zal ik 100% goed behandelen.

 

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik iemand met een 50% goed hart slecht behandel kwa dat ik ze pijn doe maar minder respectvol en minder erg voor hun klaar sta.

 

Iemand met een verrot hart zal ik harteloos behandelen, maar doordat ik goede zelfbeheersing heb niet. Alleen wel 20% respect voor hen.

 

Maar als dat persoon in mijn droom voor zou komen, en ik boos zou worden en weten dat het een droom is, zal het vele maar dan ook vele malen erger worden dan enkel een gore site of red room op het dark web.

 

Waarom ik zo geworden ben, puur door mijn verleden heden en mogelijk toekomst. (Mishandeling, sadisme, pesten, seksueel misbruikt, narcisme etc.)… rijmt ook nog 😂👌🏾

 

Net als die ene jongen die zoveel mensen heeft doodgeschoten, en zijn vader zei dat hij een goed hart had. (Aangezien hij zelf ook is doodgeschoten).

 

Ik heb vandaag 2 zwervers geholpen. 1 enkel wat geld gegeven, en de andere geld en het eten wat ik bij me had, en een knuffel want liefde is het beste om te geven.

 

Maar ja zoals ik zei het is het beste, maar wanneer mensen het bij mij afnemen is het moeilijk om te geven. En het weer krijgen kost tijd.

 

(Ook voor @DaVinci )

Reputatie 3
Badge +1

Ik wil ook graag lijkenschouwer worden. Maar niet persee omdat ik organen leuk vind en het breken van botten rustgevend is. Het is eigenlijk best wel vreemd als je er voor de lol naar kijkt, maar zolang het geen obsessie word is het okay. 

Reputatie 3
Badge +1

Even over reden 1 en 2

Als je een lijk behandeld hoef je niet persee te janken maar voor de familie is dit heel belangrijk. Dus ga er alsjeblieft respectvol mee om.

Reageer