Vraag

in mezelf praten

  • 4 July 2019
  • 3 reacties
  • 95 Bekeken

Hoi,
Ik ben een heel onzeker/piekerend persoon. Het valt mij dan ook de laatste tijd op dat ik heel veel in mezelf/tegen mezelf praat en doe alsof er nog iemand in dezelfde ruimte is en ook daar tegen ga praten. Ik heb ook waarschijnlijk ADHD maar mijn ouders willen me daar niet op testen omdat ze dan medicijnen aan gaan schaffen die niet goed voor je zijn en die veel geld kosten. Is het raar als je tegen jezelf praat en als je het veel doet? Ik doe nu alsof ik een denkbeeldig vriendje heb, mijn crush...
Gaag snelle reactie
Kusjes mij

3 reacties

Heyy
dat is helemaal niet raar naar mijn mening want ik doe het zelf ook. Op een of andere manier is tegen mezelf babbelen een goed gevoel. Geloof me veel mesnen hebben dit. En wat je zei over die fantasiepersoon? Daar is ook niks mis mee. Ik maak er ook gebruik van, op deze manier bereid ik gesprekken voor en kijk ik hoe die persoon er op zou kunnen reageren. Ik had namelijk exact hetzelfde. Er is oprecht niks mis mee en volgensmij zijn er genoeg andere mensen die dit ook hebben. Al voel je je er niet fijn bij kun je er altijd over praten met iemand die je vertrouwd zoals een beste vriendin. You can do it
xx
anoniem
Hi, ik heb dat ook sinds een tijdje eerst helemaal niet zelfs. Ook over fantasiedingen zoals je zegt ja, ik vroeg me ook af of het normaal was. Ik ben er onzeker en gesloten misschien is het daardoor gekomen
hey @anoniemxanoniem ,

ik zelf vind het persoonlijk niet raar om tegen je zelf te praten.
Soms doe ik dat ook en vind ik dat je beter kunt nadenken, en dingen op een rijtje zetten.
Omdat je een soort 'crush' in jezelf hebt gemaakt en daar tegen praat, kan het misschien zo zijn dat je verliefd bent op iemand in je directe omgeving?
Op ADHD kan je gewoon getest worden door een orthopedagoog etc, daarbij hoef je niet persé medicijnen te nemen. Er zijn vele andere mogelijkheden, die zal de pedagoog dan ook zeker aan je uitleggen.
Dus.. Medicatie is niet verplicht!

Ik hoop dat je met deze informatie wat kunt :))
Zo niet? Kun je me altijd terug bij feedbacken..
Veel liefs, JustHelping.

Reageer