Ik zoek vrienden, echt waar


  • Anonymous
  • 0 reacties
Nu met de vakantie merk ik dat ik zowel online als buiten eenzaam ben... ik zie al die mensen met groepen vrienden praten of chatten...en wanneer ik probeer vrienden te worden dan houd dat nooit langer stand als een paar uur of een paar dagen...nu vroeg ik me af...waar ik vrienden kan worden met mensen van me eigen leeftijd (ben zelf 16) maar ik heb geen trek in oversekste mensen en heb al helemaal geen zin in drinken en roken...dus als iemand weet hoe en waar (en niet buiten) ik vrienden kan maken plzz help!

2 reacties

Hey!

Ja het is moeilijk om vrienden te hebben die ongeveer net als jou zijn, ik ben ook z'n type die niet graag mensen als vrienden wil die overseks, roken, en drinken, zelf drink ik soms af en toe en geld met roken maar is zelden ik ben zelf 15, mijnlijk mezelf wel leuk om te leren kennen maar helaas mag je niet meer informatie over geven,

Ga eens opzoek op school bijvoorbeeld mensen van je eigen leeftijd, maar als je online mensen wilt leren kennen verzoek ik je wel op te passen. ?

Succes girl/boy
Xjes
Hoi,

Als je niet naar buiten wilt om vrienden te leren kennen, dan wordt dit al snel lastig. Tuurlijk heeft het internet veel mogelijkheden, maar de meeste vriendschappen ontstaan door positieve ontmoetingen.

Je kunt naar het buurthuis.
Naar een sportvereniging.
Een hobby-club-achtig-iets.
Naar een concert.
Naar het park.
Op school in de pauzes.
Op werk.
In vakanties kun je op een jeugdkamp gaan.

En ga zo maar door. Buiten zijn er heel veel mogelijkheden om anderen te ontmoeten waar jij overeenkomsten mee hebt. Ook ben je eerder geneigd actief iets met elkaar te doen als je elkaar in het echt ziet. Zo groeit een vriendschap beter.

Onthoudt ook dat vriendschap tijd nodig heeft. Je bent niet in 1x vrienden. Je moet er ook tijd in investeren. Dit moet van de ander komen, maar ook vanuit jou (ik weet niet hoe het kwam dat jouw vriendschappen steeds vroeg eindigen).

Gr. Pin

Reageer