Ik zit niet echt lekker in mijn vel


Hoii allemaal,

Ik zit de laatste tijd niet lekker in mijn vel mijn vriendschap met me bestie gaat eraan daardoor en ik heb veel ruzie, op school gaat het ook niet goed er door want ik heb elke dag straf, thuis wordt ik gek van mijn broers en ouders ik wil gewoon het liefst dood maar ik wil dat mijn familie niet aan deon wat moet ik doen met mijn leven ik trek het niet meer elke dag gaat in mijn hoofd weer de zelfde vraag rond: Waarom leef ik, ik deon niks goed voor de wereld en ik word alleen maar vrolijk door dieren en muziek ik ben de hele dag chagerijnig. Wat moet ik doen???

14 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hallo BlackBerry,

Erg vervelend om te horen dat je niet lekker in je vel zit en dat je het nut in leven niet meer ziet zitten. Het is erg belangrijk dat je met mensen hierover gaat praten, en dan bedoel ik niet mensen hier maar mensen in je eigen omgeving. Wij kunnen je alleen tips en een zetje geven, maar echt helpen? dat gaat moeilijk. Praten is dus erg belangrijk. Praat bijv. met een mentor, je bestie, misschien je ouders of broers, tenminste bij degene waar jij je vertrouwd voelt! Ze kunnen je helpen en ik durf te wedden dat ze dat ook wel willen doen.

Elke keer als je de vraag stelt: Waarom leef ik? Denk dan is aan positieve dingen, bijv. aan je bestie, of je familie, etc. Daarom leef je! En ik durf te wedden dat er nog veel meer dingen zijn waarom jij nog leeft.

Ik zit zelf ook in zo'n situatie en ook ik vraag me dagelijks af waarom ben ik hier nog? Waarom leef ik? Ik probeer zelf ook te zoeken naar de positieve dingen in het leven, het is lastig maar er zijn er wel een paar.

En misschien heel gek gezegd, maar dood is dood hé? Wat heb je dan opgelost? en zal je je beter voelen als je bent gegaan? Heb je dan iets opgelost of ?

Je gaat door een moeilijke tijd, maar ik durf te wedden dat je er uit komt!

Gr:Mr.S
heyy bedankt voor je advies
heyy hardstikke bedankt voor je advies
Hoi!

Je zit niet lekker in je vel. Een aantal oorzaken zijn de ruzie met je bestie en problemen op school en thuis. Dat zijn geen fijne zaken, en het is normaal dat je hierdoor verdriet en stress ervaart.

Je wilt dood, maar dat wil je je familie niet aandoen. Zit er tussen de personen die je dat niet wilt aandoen iemand waarmee je zou kunnen praten?

Op school heb je vaak straf. Ik vermoed dat die voortkomt uit deze hele situatie. Die heeft een invloed op je humeur en prestaties. Het kan helpen op school, bv. aan je mentor, uit te leggen wat er aan de hand is. Als school hiervan op de hoogte is, kunnen ze meer begrip opbrengen. Ze kunnen jou helpen en advies geven.

Waarom leef je? Dat kan ik je niet vertellen. Dat is iets waar je zelf achter moet komen. Je hebt daar ruim de tijd voor. Je hoeft je niet te haasten.

Voor nu kan het helpen te focussen op waar je vrolijk van wordt: dieren en muziek. Je kan wat vaker naar de dierentuin of een kinderboerderij uit je buurt gaan. Is er een asiel bij jou in de buurt? Vaak mag je gratis met een hondje gaan wandelen. Dat is fijn voor dat hondje en voor jou.

Groetjes
x
heyy 100divergend11 thnx voor je advies ik ga kijken of er vlakbij een asiel is waar iik hondjes kan uitlaten ik heb zelf ook een hond en 2 katten ik ga ook vaak naar her bos en daar zitten vaak konijnen er was zelfs een keer een konijn dat met me wou knuffelen super cute. Je zei Zit er tussen de personen die je dat niet wilt aandoen iemand waarmee je zou kunnen praten? ik hou van me familie en rienden ookal voel ik me opdit momend niet echt fijn ik kan het niet aan dat als ik dood ga dat zij dan super verdrietig zijn maar ik durf niet te praten er is niemand op de wereld die ik 100% vertrouw dat is best erg maar ja.
Je bent omringd met dieren, dat is fijn. Een konijn dat met je wilde knuffelen, dat is superschattig 😳 Het is uitzonderlijk dat een wild konijn een mens benadert. Misschien heb jij een gave voor dieren, en voelen ze zich heel goed bij jou.

Iemand voor 100% vertrouwen is moeilijk. Soms moet je het risico nemen, met het gevaar dat je vertrouwen geschonden wordt. Je kan naar de persoon toegaan waar jij je het fijnst bij voelt, en daarbij je verhaal vertellen. Jij kan het best inschatten of die persoon jouw vertrouwen waard is.

Als je je verhaal liever vertelt aan iemand die door de wet niet zomaar dingen verder mag vertellen, kan je naar je huisarts of een psycholoog. Zij hebben beroepsgeheim. Misschien hebben jullie op school een vertrouwenspersoon, of een schoolverpleger. Ook zij hebben beroepsgeheim. Dat houdt in dat ze niet zomaar mogen verder vertellen wat jij hen vertelt. Voel je je daar fijner bij?
ik denk dat ik liever me verhaal kwijt wil mij me vriendin en dat ga ik ook doen morgen denk ik als ik een goed moment kan vinden
Bij je vriendin is een goed idee. Wacht dat goede moment maar af. Je voelt je vast beter als je je verhaal hebt kwijt gekund.
heyy 100divergent ik wilde het me bestie vrtellen maar dat is niet gelukt want ze was ziek donderdag heb ik het een andere vriendin verteld en zij vond het wel erg dat ik ook aan zelfmoord dacht ze zegt dat ik altijd bij haar kan komen als er wat is en dat ze me graag wil helpen.
Goed dat je het aan iemand verteld hebt. Je kan altijd terecht bij die vriendin, dat is fijn om te weten.

Je kan het aan je bestie vertellen wanneer ze terug op school is, of jullie kunnen in het weekend afspreken.
100Divergent11 ik ga het haar waarschijnlijk maandag vertellen. maar thnx voor al je advies:D
Maandag vertellen lijkt me een goed plan. Blij dat het forum je heeft geholpen 🙂
100Divergent11 ik heb het niemand verteld (behalve die ene vriendin dan) ik dach dat is beter ik durvde het niet echt maar ik ben een hele week niet naar school gegaan en ik zit al een stuk lekkerder in mijn vel dat voelt fijn:$:D ik ben blij dat het beter met me gaat....
Wat leuk om te horen dat het beter met je gaat 🙂
Aan wie je het wilt vertellen, is jouw keuze. Jij voelt dat waarschijnlijk het beste aan. Ik hoop dat je de steun vindt die je nodig hebt.

Reageer