Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Ik zit in een dilemma

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten

1289 reacties

Reputatie 6

Hey,

Niks van je depressie weten, maakt je geen slechte ouder. Dat maakt jou goed in het verbergen van je depressie. Er was laatst nog een geval op het nieuws waarbij er 17-jarige jongen "uit het niets" (voor z'n ouders) zelfmoord had gepleegd. Maakte dat die ouders meteen slecht? Nee.

Jouw stiefpa en moeder zijn slechte "ouders," omdat het ze verder ook niks lijkt te schelen. Ze liegen alles bij elkaar en dat mag best gezegd worden. 

Ze hoeven niet vergeleken te worden met je vader. Hun slechtheid moet alleen aangetoond worden.

Ik hoop dat je hier wat over kan praten met de lieve psycholoog!

Gr. Pin

Reputatie 6

hey 

ik denk niet dat ik zo iets ga vertellen aan de psycholoog want ze hebben vorig school jaar gezegd dat als het niet meer is dan alleen gedachten dat mijn ouders niet ingelicht woord. dus ga ik niks zeggen. ik vind niet dat zij mijn ouders hier voor moeten bellen.  

het mag idd gezegd worden dat het hun niks kan schelen hoe het met mij gaat.

ze zeggen ook alleen dat ze me missen maar hebben nog nooit gezegd dat ze van me houden.  ze hebben alleen gezegd dat ze van me broers en zus houden tegen mij. als je dat zegd betekend niet dat ze van mij houden. 

gister ging mijn broer voor de verandering weer eens uit z'n plaat. dat get allemaal mijn schuld is dat hij tussen me vader en me moeder in zit. dat het mijn vaders schuld is dat mijn broer ooit in de schuld komt. we snappen alleen niet waarom.  

groetjes blue

Reputatie 6

Vervelend dat je broer weer eens boos werd. Jullie begrepen hem niet helemaal. Valt daar later over te praten of kun je dit makkelijk loslaten?

Reputatie 6

we kunnen het zwz niet weer vragen want het duurde gister 3 uur tot het voor bij was. nou het kon toen nog langer duren maar we hadden de reden dat we graag naar bed wouden om er van af te komen.

ik moet het gewoon parkeren want over 2 weken zal het wel weer zo zijn. dat is altijd zo. het is 5x een ontploffing en dan komt hij 2 maanden niet meer en dan kan het weer even zonder ruzie en dan weer 5x een ontploffing. we zitten nu op 3. want 2 weken geleden was de eerste keer vorige keer met een gesprek over hem was de 2de x en gister de 3de x. 

groetjes blue 

Wat naar dat het er zo onrustig aan toe ging. Bedoel je met ‘dan komt hij 2 maanden niet meer’ dat hij dan ergens anders verblijft? Is dit trouwens de broer die je vaak pijn deed?

Gr. Kenshin

Reputatie 6

als mijn broer 2 maanden niet komt gaat hij de ene week naar me moeder en de andere week verblijft hij in het weekend bij me oom. want mijn oom vind mijn broer zielig. mijn oom en broer lijken kwa karakter sprekend op elkaar. dat is af en toe gewoon niet te geloven. 

ja het is idd die broer.  

ik voel me sinds die avond echt enorm schuldig maar gaat hoef ik helemaal niet te zijn. hij heeft het moeilijk door de situatie van mij en me stief pa. maar als hij niet zo klote had gedaan was ik niet weg gegaan. maar ik mijn families ogen moest ik gewoon daar blijven. het was in hun ogen een onnodige beslissing. ze zien en voelen niet hoe veel pijn ik in dat huis had.  

ff over vandaag.  vanochtend toen ik in de trein zat moest ik niet huilen. maar ik was echt enorn boos op me stief vader. door een bericht van hem. ik was echt de hele dag had ik een boos heid in mij. dat was wel te merken maar niet extreem gelukkig. ik was gewoon actiever in spullen uitschelden 😂. smiddags en half uur voor dat we naar huis gingen zaten we als les zijnde te praten over transgenders. over dat een leerling die vroeger op mijn school zat vorige week zijn geslachtsdeel operatie heeft gehad. en dat niemand dat van haar had verwacht want hij heeft tot de laatste schooldag dat hij op mijn school zat zich gewoon als een jongen gedragen. maar na deze school is hij er pas echt mee begonnen en voor mensen uit gekomen. ik wist dit dus niet. ik ken haar ook niet. ik kende alleen haar naam maar voor de rest niet. toen ging de groep ik vullen hoe zoon traject zou verlopen. en ze zaten er 100% naast dus toen was ik het zat en heb ik het voor zo ver ik weet helemaal uit gelegd. toen vroeg een meisje hoe ik dit weet. toen viel ik stil toen zij de docent van dat als ik iets interessant vind dat ik me dan helemaal verdiep. en toen trapte ze er volledig in en vond ze het prima. zij had daarvoor gezegd dat het een onzin is dat iemand zich zou veranderen omdat je toch het gene blijft hoe je geboren hebt dus had ik geen zin om het te vertellen. en zij was al als enigste die het niet weet van mij dus het blijkt dat ik het niets voor niks nog niet had vertelt.  

oohja ik wouw over vandaag vertellen dat ik me eigenlijk de hele dag best slecht heb gevoeld. maar dat het nu oke gaat omdat mijn beste vriend beloofd heeft als het mij morgen zelf niet lukt om het tegen mijn gym docent te zeggen dat hij mij dan gaat helpen om het wel te zeggen. en het hielp omdat betekend dat hij morgen wel weer naar school komt. vorige week had ie geen zin dus toen ging hij spijbelen. 

groetjes blue 

Jammer dat je familieleden zich lastig in jouw schoenen konden plaatsen. Als ik het goed begrijp woont je broer momenteel op dezelfde plek waar jij verblijft?

Op school heb je een heldere uitleg gegeven rond transitie. Goed gedaan. Hopelijk komt ook dat ene meisje er vroeg of laat achter dat het wél mogelijk is om je lichaam zo nodig overeen te stemmen met je gender. 

Je beste vriend zal je steunen bij het inlichten van de gymdocent. Mooi, da’s twee vliegen in één klap. Jij ontvangt steun, en hij vindt een reden om weer naar de les de komen. 

Gr. Kenshin

Reputatie 6

hey 

gelukkig woond mijn broer niet bij me vader. anders was het echt heel vermoeiend. 

had ik me zo gefocust op dat ik het haar ging vertellen was ze de hele les andere dingen buiten de gym zaal gedaan. ik heb niet mee gedaan omdat ze iets kuts deden en ik ben toch moe dus ik kwam vermoeider van gym ag dan de rest 😅

ik snap niet waarom die trein reizen zo veel energie uit mij zuigen. ik ben gewoon echt heel moe. ik weet gewoon niet wat ik er aan kan veranderen. ik kan ook mijn tics niet meer tegen houden dus ik heb ze zo veel meer. maar het is ook gewoon het praten. praten kost veel moeite. als ik praat heb je de hele tijd ook midden in de zin heb ik gewoon een pauze omdat het ge vermoeiend is. 

we hadden vandaag ook een nieuwe in de klas en die vroeg zacht aan een docent van mijn klas praat zij altijd met die pauzes? ze zij alleen dat dat normaal gesproken niet zo is. ik vond die jongen best wel bijzonder. hij straalt gewoon uit dat ie gay is... hij zegt ook de hele tijd tegen iedereen ooh meid toch of ooh jongen toch en bij mij zij hij ooh kind toch.  maar hij doet dan ook met zoon handje en een bepaalde manier van praten. het is niet zo erg maar het is zo wennen. ik ken best veel gay jongens en die doen dat niet. ja iedereen is anders maar ik moet er gewoon aan wennen 

groetjes blue 

Wat vervelend dat je je zo vermoeid voelt. Reizen met de trein zou hier zeker een rol in kunnen spelen. Drukte, geluid, vertraging, etc. kunnen voor een hoop stress zorgen. Iemand die van nature gevoeliger is voor geluid en drukte heeft hier nog meer last van. 

Een nieuwe leerling in de klas; gezellig. Op het eerste zicht lijkt deze jongen een fijne persoonlijkheid te hebben. Mooi :slight_smile:

‘die vroeg zacht aan een docent van mijn klas praat zij altijd met die pauzes?’

Wat bedoelde je hier precies?

Gr. Kenshin

Reputatie 6

ik bedoel daar nee dat hij vroeg waarom ik zo vermoeid praat. ik doe onbewust een pauze midden in de zin en mijn tekst wat ik zeg klopt ook niet helemaal. het komt gewoon door die vermoeid heid denk ik want heb er nooit eerder last van gehad. 

Oh, op die manier. Ik had niet door dat hij het over jou had. En oei, hij verwees naar je met ‘zij’, even niet prettig. Dat gebeurt natuurlijk. Denk je dat je hem graag beter zou leren kennen?

Gr. Kenshin

Reputatie 6

nee ik wil hem liever niet leren kennen. ik moet aan hem wennen. het is vooral aan de manier hoe hij praat moet ik wennen. weet niet hoe ik het uit moet leggen. hij doet alles zo overdreven... 

groetjes blue

Een heel expressieve klasgenoot? Kijk gerust toe hoe hij zich gedraagt en welke vrienden hij maakt. Je zou hem ten slotte, moest je dat wensen, ook later nog kunnen leren kennen. 

Gr. Kenshin

Reputatie 2
Badge +3

Hallo Blue, Kenshin en Pin,

de discussie in dit topic is off-topic gegaan, en het is een soort driegesprek geworden. Dat willen we graag anders op het forum. Jullie hebben een mailtje van ons gekregen met verdere uitleg.

Dit topic wordt nu gesloten.

Met vriendelijke groet, Marieke / De Kindertelefoon