Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Ik zit in een dilemma

• 29 augustus 2018
  • 987 reacties
  • 12122 Bekeken

Toon eerste bericht

987 reacties

Reputatie 5
Badge +8
ja ik ga naar Frankrijk (wel logisch met een franse achter grond) ik ben dan in een uit gestorve dorpje waar je geen internet cafe is waar nouwelijks berijk is. alleen in de stad is goed berijk. maar dan nog steeds geen internet...
ik ga hier al 8 jaar heen.

Lijkt je dat fijn?
het lijkt me fijn maar er zijn vooral Nederlanders die elk jaar komen. en op de zelfde plek staan. dus geen nieuwe omgeving en geen nieuwe mensen 😂

je kan maar beperkt downloaden kwa aparaten. er kunnen maar 3 aparaten. en wij delen het met 10 man dus dat is vrij wel onmogelijk om de gelukkige te zijn voor downloads. en 6 personen zijn gelijktertijd op vakantie dus dat is pech voor mij.

ik haat lezen haha.
het enigste wat ik vrijwillig lees zijn mijn appjes, kt en de ondertiteling van Netflix

voor de rest zou ik niks vrijwillig lezen. zwz kost lezen voor mij energie. en bij alles behalve lezen ben ik een beeld denker maar bij lezen niet. dus kort gezegd ik neem zeker geen boeken mee.

wat ik wel mee ben heb ik nog anderhalve week de tijd voor om te bedenken en in te pakken...

groetjes
bella
Met geen internetverbinding, bedoelde je werkelijk géén internetverbinding. Daarnaast downloaden je reisgenoten al een hoop. Wel, dat wordt grotendeels afkicken van Netflix. Desnoods koop en download je enkele films op je telefoon of laptop. Best handig, vooral bij slecht weer.

Lijken audioboeken je wat? Met een audioboek kan je in het gras gaan liggen, en rustig luisteren naar een boek dat voorgelezen wordt door een aangename stem. Vaak hebben van die audioboekorganisaties een één maand gratis-policy, dus zou je naar mijn vermoeden die twee weken gewoon gratis naar boeken kunnen luisteren.

Gr. Kenshin
Reputatie 5
Badge +8
hey

ja ik overdreef inderdaad niet met mijn geen internet. waar wij verblijven is het wel super leuk hoor! 15 waterglijbanen en 5 zwembaden dus met een beetje weer verveel ik me niet.

ik neem mijn Nintendo switch mee. en een mini tv om aan te sluiten.
kan makkelijk in een grote auto met dak koffer 😂

nee audio boeken lijken me echt niks. we hebben er een abonoment voor zoon ding maar nee in vind het zo verschikklijk klinken als me ouders iets luisteren. dan zet ik liever muziek op. ken je misschien nog leuke nummers? mijn lijst woord een beetje saai... ik luister er onderweg en snachts naar mijn lijst... 1 lietje hoef je niet eens te proberen bij mij en dat is die van het song festival, heb aan dat liedje echt een bloed hekel aan...

groetjes
bella
Damn, zo'n waterparadijs compenseert best voor de afwezigheid van internetverbinding. Dat in combinatie met je Nintendo en mini-tv, zorgt vast voor een fijne vakantie.

Ken je de band ONE OK ROCK? Daar luister ik vaak naar. Het is een Japanse band met overwegend rocknummers. Dit zijn enkele van m'n favorieten:
De band heeft zowel rustige als meer upbeat songs. Misschien zit er wat tussen waar je graag naar luistert 🙂 Ik ben trouwens benieuwd over welk liedje je het hebt. Het Songfestival heb ik helemaal niet gevolgd.

Gr. Kenshin
Reputatie 5
Badge +8
hoi

aangezien ik al zo veel jaar naar de zelfde camping gaan is het inderdaad een goede vakantie.

toen ik voor het eerst alleen met me vader ging en ik terug kwam en de volgende dag meteen weer naar school moest zijden de docenten van mijn klas dat ik er nog nooit zo ontspannen er uit had had gezien...

nee ik ken die band niet. maar vanmiddag als ik gewoon wifi heb wel 😂

ik kan de naam van dat liet niet vinden...
het nummer van duncan nog wat (weet zijn achter naam niet)

ik heb het songfestival gelukkig niet gekeken. omdat ik bij me vader was anders had ik dat moeten kijken.

groetjes
bella
Hopelijk wordt deze vakantie even ontspannend als degene waar je zo kalm van terugkwam 🙂

Gr. Kenshin
Reputatie 6
Hey,

Wauw, leuke plek met al die waterglijbanen, maar geen WiFi. Hmmm das balen.

Heb je al bedacht hoe je zwemmen gaat fixen? Zwemmen met een binder mag namelijk eigenlijk niet. Das namelijk sporten en sporten mag niet met een binder... Maar als je gewoon een beetje ronddobbert, kan het natuurlijk wel.

Zelf zwem ik in een langere jongenszwembroek. Dan draag ik een sportbeha en daarover een surfshirt. Mijn dysphoria is wel erg met zwemmen, dus ja.

Jammer dat er geen nieuwe mensen zijn waar je je als man kan voorstellen. Wel fijn dat je naar een bekende omgeving gaat, waardoor je een fijne vakantie kan hebben :)

Gr. Pin
Reputatie 5
Badge +8
hey

tijdens het zwemmen kan ik het redelijk van af laten spoelen.
omdat mensen mijn littekens van mishandelingen van me broer kunnen zien maakt het mij niet zo veel uit of je nou mijn botsten ziet of niet.

ik heb een surf pakje het hesje sluit van me nek tot me broekje aan. en mijn broekje is ook iets langer maar je mag geen lange wijde zwembroek aan omdat die aan een glijbaan sneller kan blijven hangen of zo.

vorig jaar kon ik het los laten maar dit jaar heb ik echt geen flouw idee. misschien zo lang ik onderwater blijf in er geen enkel probleem 🤔

voor mij is een bekende omgeving fijn want dan hoef ik niet te wennen aan de om geving wat mij dan dat stukje rust geeft.

groetjes
blue
(ik heb me gebruikens naam iets aan gepast. wel raar met in loggen. ik mis de helft 😂)
Hi Blue (typt vlot, die nieuwe gebruikersnaam)

Zoek gerust naar manieren waarbij je je fijn voelt in het water. Ik schrok van de littekens die je door de mishandeling hebt opgelopen, maar als deze je helpen bij het minder vervelend vinden van je borsten lijkt me dat...fijn?

Handig, een omgeving die je kent. Weet je meteen de leukste glijbanen liggen.

Gr. Kenshin
Reputatie 5
Badge +8
hey

Ik schrok van de littekens die je door de mishandeling hebt opgelopen
je hoeft daar echt niet van te schrikken. toen dat gebeurde vond ik dat heel normaal. dus ik vond het niet erg. ooit deden bepaalde dingen die hij deed pijn maar als iemand dat vaker doet voel ik het nouwelijks meer.

ik heb geen idee of het fijn is omdat ik ze voor me vader moet/wil verbergen.

ik heb trouwens je 3 liedjes gehoord. en de eerste en de laatste heb ik in me lijst gezet.

groetjes
blue
Ondanks dat je lijkt gewend te zijn geraakt aan de pijn, is het belangrijk om voor jezelf op te komen, moesten gelijkaardige dingen gebeuren.

Weet je vader van de littekens?

Fijn dat sommige liedjes je bevielen 🙂 Als je die mooi vond, vind je Wasted Nights misschien ook wel leuk.

Gr. Kenshin
Reputatie 5
Badge +8
die dingen gebeuren niet meer omdat hij nu 18+ is. durft hij het niet meer. omdat ik ooit al een keer naar de politie van onze wijk ben gegaan. (wat later bleek een oom te zijn van me beste vriend haha)

nee mijn vader weet niet waar ze vandaan komen en als ie ze ziet ga ik op een ander onderwerp over om het te ontlopen.

ik ga het liedje luisteren als ik inderweg ben want om nou in de pauze op werk muziek te luisteren vind ik niet zo netjes...
ik was nog van plan om alles van hun te gaan luisteren alleen nog geen tijd voor genomen

groetjes
blue
Reputatie 6
Hoi,

(ik heb me gebruikens naam iets aan gepast. wel raar met in loggen. ik mis de helft 😂)Pin is nog korter 😌
Lol ik moet ook wennen, ik fix de quotes altijd handmatig, dus dan moet ik zelf de gebruikersnaam invullen. Zat alweer uit automatisme je oude gebruikersnaam te gebruiken haha.

vorig jaar kon ik het los laten maar dit jaar heb ik echt geen flouw idee. misschien zo lang ik onderwater blijf in er geen enkel probleem 🤔Ja precies, hup onder water en dan ziet niemand het ^.^

Waarom vertel je je vader niet van die littekens? Waarom mag hij het niet weten? Wat is er gebeurd toen je naar de politie ging? Luisterden ze wel? (Oké veel vragen, je hoeft ze niet te beantwoorden als je dat niet wil hoor!)

Gr. Pin
Reputatie 5
Badge +8
hey

pin er bestaan nog kortere namen dan pin zo als fé

Waarom vertel je je vader niet van die littekens?
klinkt misschien dom maar ik schaam me er voor. omdat ik toen te zwak was om iets te doen...

Waarom mag hij het niet weten?
omdat ik me er voor schaam.

Wat is er gebeurd toen je naar de politie ging?
ze geloofde me niet (ik was 10) omdat ik best wel jong was en geen bewijs had. later na dat het over was geloofde me wel 😒
toen is zelfs de gene waar ik naar toe was gegaan naar mij toe gegaan om sorry te zeggen dat hij me niet geloofde...

groetjes
blue
Reputatie 6
Hey,

pin er bestaan nog kortere namen dan pin zo als féBaas boven baas.

Vervelend dat je je zo schaamt voor je littekens. Hopelijk verandert dat nog in de toekomst. Er is niks km je voor te schamen als je het slachtoffer wordt van mishandeling. Je kan niet van jezelf verwachten iets te doen in zo'n situatie. Het is namelijk geen situatie waarin je zou horen te zitten.

Maar als ze je nu wel geloven bij de politie, waarom woont je broer dan nog thuis?

Gr. Pin
Reputatie 5
Badge +8
ik schaam me voor de tijd dat ik laf en over emotioneel was. omdat ik zo gewoon niet meer ben.

mijn broer woont officieel volgens de papieren niet thuis. maar omdat hij "zielig" is slaapt hij vaak thuis.

is wel bijzonder omdat hij verplicht uit huis moest mag hij altijd naar huis toe. maar ze hebben tegen mij gezegd als ik uit huis ben dat ik voor een tijd niet welkom ben. omdat 'ik lieg' over hoe de zijn naar mij toe. ik vind het trouwens met erg hoor

dus ik ben stiekem al een lijst aan het maken die ik tijdelijk bij me vader moet laten om het niet te kunnen vergeten.

groetjes
blue
Thuis is de sfeer nog steeds ver van ideaal, waardoor je stiekem met een lijst bezig bent. Over wat voor lijst heb je het precies?

Gr. Kenshin
Reputatie 5
Badge +8
hoi

ik heb het over een lijst wat belangrijk is om mee te nemen uit mijn moeders huis.

want mijn moeder en stiefvader zou er niet mee eens zijn dat ik weg zou gaan.

het is een grote kans dat ik niet meer langs mag komen voor een tijd. dus in 1x alle belangrijke spullen mee moet nemen. en ik wil ook geen kans lopen dat ze dingen weg gooien of zo.

maar ik bedenk me nu eigenlijk dat ik moet wachten of het mag.

groetjes
blue
Je neemt liefst al je bezittingen in één keer mee naar je vader, aangezien je vermoedt dat je na je vertrek naar de woongroep tijdelijk niet meer welkom zal zijn bij je moeder en stiefvader. Begrijp ik het zo goed?

Wachten tot de procedure voor het intrekken in de woongroep tot een goed einde is gekomen, lijkt me verstandig. Eerder vertrekken dan gepland zou het proces ingewikkeld kunnen maken. Heb je een idee vanaf wanneer je bij de woongroep terecht kan?

Gr. Kenshin
Reputatie 5
Badge +8
hey

ja je begrijpt het goed.

het kan binnen een laar weken zij en het kan ook paar maanden duren maar die man van de organisatie kent mijn thuis situatie van zijn zoon dis weet dat er haast bij is.

dus het kan snel zijn als de gemeente mee werkt.
ik heb de strengste gemeente van Nederland 🤔 zeggen mensen. hoe ze daar bij komen weet ik niet.

dus ik hoop dat de gemeente nee werkt en die man dat ik snel over kan gaan.

groetjes
blue
Reputatie 6
Hey,

Fijn dat er vanuit de woongroep haast bij gezet wordt. Hopelijk werkt de gemeente mee.

Heb je huissleutels? Want dan kunnen ze je niet buitensluiten 😏
Slecht dat je denkt dat je ouders je buten zullen sluiten of je spullen zouden weggooien. Misschien kun je dit een keer met je vader doorspreken, zodat je misschien dingen bij hem kan laten of hij je kan helpen om alles te verhuizen.

Gr. Pin
Reputatie 5
Badge +8
hey

ja ik heb huissletels. niet aangedacht haha. ik gebruik ze wel elke dag maar ik denk er niet aan dat ik ze daar voor ook kan gebruiken.

mijn vader denkt er het zelfde over als ik. sterker nog hij zij tegen mij "zorg dat je alle belangrijke spullen mee neemt naar mij die je daar niet nodig hebt maar wel wilt bewaren". wij hebben zelfs gister zijn extra berging op geruimd dus als er grote spullen zijn kan hij die ook op slaan.

ik heb gister mijn (vervelende) broer vertelt dat ik van plan ben om dit te regelen. toen zij hij ook dat dat beter zou zijn voor mij 🤔

groetjes
blue
Fijn dat je vader ervoor zorgt dat jij je spullen op een veilige plek kan opbergen. Ook fijn dat je broer, naar hoe ik het begrijp, begripvol reageerde. Gaat je broer mee op vakantie?

Gr. Kenshin
Reputatie 5
Badge +8
nee mijn broer gaat gelukkig niet mee.
hij mag niet meer mee omdat ik dan niet veilig voor mij en of voor hem.

hij heeft nog veel rare cuurtjes. dat hij in eens weer in het verleden terug valt dat hij zich zelf iets aan gaat doen... of mij iets aan wilt doen.

dus het is niet verstandig dat hij mee gaat.

groetjes
blue
Reputatie 6
Fijn dat je vader en jij op één lijn zitten betreffende de spullen!

Ook fijn dat je broer niet meegaat op vakantie. Gaan er nog andere broers/zussen van je wel mee?

Gr. Pin

Reageer