Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Ik zit in een dilemma

• 29 augustus 2018
  • 659 reacties
  • 8207 Bekeken

Toon eerste bericht

659 reacties

Reputatie 5
Hoi,

Wat stom dat je ouders het dus tegen de hulp willen zeggen uit eigen belang! Aan de andere kant snap ik hen ook wel: zij willen die hulp graag behouden. Maar ja, het is natuurlijk niet okΓ© om dan maar zo'n beslissing die maken die eigenlijk van jou had moeten zijn.

Dus school vindt dat je je huiswerk wel kan maken, terwijl je eigenlijk zou moeten slapen, omdat je toch niet kan slapen? Wat een onzin. Als jij wil slapen of relaxen, moet je dat gewoon doen hoor!

Je bent geslaagd voor Nederlands met een 8! Wauw! Dat is echt super knap! Lekker bezig :)

Je hebt nu een mailtje gestuurd naar je mentor dat je met een docente gaat praten. Je was het namelijk vergeten te vertellen. Dat kan gebeuren, goed dat je het zo hebt opgelost!

Goed dat je nu een afspraak met je mentor hebt om miscommunicatie te voorkomen door even een mailtje te sturen.

Gr. Pin
Reputatie 4
Badge +7
hi

mijn ouders zijn eigenlijk altijd zo dat zij voor gaan op andere. nou ja voor gaan op mij. mijn broers en zus gaan wel voor maar ik niet.

het was meer dat ik ook best later op de avond nog kan ontspannen + ik heb er eigenlijk een heel jaar om gevraagd maar op het moment dat ik het niet vraag krijg ik het. omdat mijn mentor ziet dat ik beter in me vel zit πŸ€” denkt ze wel dat ik nu beter huis werk aan kan. dus het is niet zo erg.

Lekker bezig :)
jaa he. had ik nooit verwacht. van de 20 leerlingen die op gingen heb ik het hoogste cijfer en ben ook nog 1 jaar jonger dan de rest. misschien helpt het forum mij om aan mijn nederlands te werken πŸ˜‚.

het is sinds 3 (school)weken heel hectisch in de klas. iedereen is sneller geeirteerd maar niemand snapte waarom. maar we hebben gevonden hoe dat komt. wij hebben namelijk een nieuw iemand in de klas die heel omrustig is en een grote mond op alles heeft. en veel invloed op iedereen heeft. dat was ook de reden waarom het maandag slecht ging. omdat zij iedereen opfokt. en nog beter de afspraken die ik had om rustig te blijven zijn vandaag allemaal in getrokken omdat zij er niet mee om kan gaan.

dus geen muziek meer, geen rondjes lopen meer, en hebben zelfs liever niet dat ik nog met mijn docente praat. als zij zich niet helemaal lekker in der vel zit. dus heb vandaag niet kunnen praten. dus ook geen duidelijk heid over die grap. ze maakte vandaag weer bijna de zelfde πŸ€”. maar deze begreep ik gelukkig wel.

groetjes
bella
Reputatie 5
Hey,

Je krijgt nu juist huiswerk omdat je mentor denkt dat je beter in je vel zit. Is dat ook zo?

Soso, ook nog het hoogste cijfer van de klas! Daar mag je zeker trots op zin 😊

Wat stom dat alle afspraken voor jou zijn ingetrokken omdat die nieuwe leerling er niet mee om kan gaan. Zijn er wel nieuwe afspraken gemaakt, waardoor jij alsnog je rust kan bewaren?

Gr. Pin
Mailtje verzonden, ook prima. Verstandig dat je dat even deed voor je de kans kreeg het te vergeten 🙂 Ook handig dat je mag mailen met je mentor.

Sinds de komst van een nieuwe leerling zijn er enkele dingen veranderd. Hm, niet fijn dat je niet met de docente kon praten. Komt er een nieuwe regeling aan, zoals Pin vroeg?

Leve de opnieuw in het leven geroepen laptop 🎉
(wel cool, zo'n bluetooth toetsenbord voor je telefoon)

Gr. Kenshin
Reputatie 4
Badge +7
heey

nee ik zit (nog) niet beter in me vel πŸ€”. misschien komt het nog. het is dat mijn haar niet meer voor mijn ogen hangt als een gordijntje om me er achter te verschuilen. en nu zit het niet meer constant in me gezicht waardoor ik opener kijk of zo. idk ik heb ook te horen gekregen dat ik vanmiddag iemand kon doden met me blik. dus opener? misschien wel bozer? πŸ€”

nee er zijn geen nieuwe af spraken gemaakt. dat vinden ze niet nodig of zo. eigenlijk hoort zij in een andere klas van wegen dat ze een lager niveau en 3 jaar jonger is maar wij zijn de enigste die tegen haar problemen kunnen en ons aan kunnen passen aan haar. wat best lastig gaat worden als mijn hoofd vol zit en ik niet meer mag lopen of als mijn tics erger worden en ik niet meer mag lopen.

ik ga volgende week maar eens in gesprek als of ik echt niet meer mag lopen. ik kan best zonder muziek maar niet zonder het lopen. ik ben nu met de rest van de klas aan het appen en misschien gaan we met zijn alle een mailtje sturen. omdat hun vrijheid ook is af gepakt. 1 ding zou ik niet begrijpen dat mijn regel is ingetrokken terwijl die met de school psycholoog is gemaakt.

groetjes
bella
Reputatie 5
Hoi,

Het lijkt me dan verstandig om met iemand te spreken dat je het niet okΓ© vindt dat jullie vrijheden zijn aangepakt. Het lijkt me ook wel een goed idee om dat met de hele klas te doen, want samen staan jullie sterker.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jij nu niet meer je hoofd leeg kan maken als die vol geraakt. Iedereen heeft er alleen maar baat bij als het ook goed met jou gaat.

Gr. Pin
Reputatie 4
Badge +7
hoi

ik ga het ook aan de school psycholoog vertellen als ik haar weer zie. als het dan nog niet op gelost is.

we zijn een mail aan het schrijven voor naar onze mentor. nou ja ik. want ik weet wat we er in willen. we moeten nog 1 iemand vragen maar die was er vandaag niet dus. mag ik haar helemaal in gaan lichten. wat er gebeurd is... maar heb haar nummer nog niet. aangezien ik weet wat we uit moeten leggen mag ik al het werk doen. is op zich niet erg als ik het hoogste cijfer heb πŸ˜‚.

ja daar is het ook voor bedoeld om me hoofd leeg te maken of om ff uit de situatie te zijn als ik meer gedachtes aan zm heb. maar als ik dat niet meer mag doen hebben ze inderdaad last van me vooral me beste vriend omdat hij zich dan zorgen gaat maken en druk woord.

sorry kenshin zag je reactie niet πŸ™ˆ

we willen met de hele klas in gesprek gaan zonder die nieuwe. die loopt toch gemiddeld 2x per dag de les uit... ik snap dat ze het moeilijk heb op zich wel respect dat ze komt. maar we kunnen allemaal de heletijd aan haar aan passen... de meeste hebben het met school zwaar.

Leve de opnieuw in het leven geroepen laptop 🎉
het koste wel 200 euro πŸ˜… en daarna zeurde ze in eens dat ze hem niet terug wouden sturen dat we min 200 euro een nieuwe mochten aan schaffen. na 4 telefoontjes en veel mailtjes heeft me vader voor elkaar gekregen dat hij wel terug woors verstuurt.

het is zeker fijn om zoon Bluetooth toetsenbord te hebben. ik ben nogal van de elektrische snufjes dus dan heb je zo iets wel. ik had ook bijna een muis voor me telefoon gekocht πŸ˜‚

groetjes Bella
Goed dat je van plan bent de schoolpsycholoog in te lichten. Hopelijk kan zij opkomen voor ieders belang.

Degene met een 8 op Nederlands mag de mail opstellen en alle klasgenoten updaten. Heb je het weer getroffen. Ik mag hopen dat je klasgenoten je mooi zullen bedanken.

Hah, elektronica brengt z'n zorgen mee. En sure, een bluetooth muis moet kunnen. Wel verwarrend, zo'n bluetooth muis zonder draad. Dan is het geen muis meer, geloof ik? Eerder een computerhamster.

Gr. Kenshin
Reputatie 4
Badge +7
hoi

het gaat vooral voor mijn belang omdat de andere zelf de regels in hebben gebracht... ik ook wel maar van af dat ik met de psycholoog praat zij ze bij de eerste keer de dingen die jou helpen om aan je werk te kunnen. wat voor jou werkt mag je altijd doen als je het maar even zegt. en toen hebben we die 2 officieel gemaakt dat dat voor mij regels zijn dat ik dat mag buiten toetsen dan.

we hebben het met de mail creatief gedaan. ik heb hem geschreven en de gene waar ze het meest naar luisteren hebben we het laten sturen. nu nog hopen op reactie...

leuk bedacht een computerhamster die ga ik onthouden!

groetjes bella
Reputatie 5
Hoi,

Jij mocht de mail gaan schrijven om naar jullie mentor te sturen. Lekker dan. Nou ja, als je het niet al te erg vindt, is het natuurlijk ook niet erg 🤔 Kromme zin, haha.

Fijn dat je je laptop ook weer terug hebt!

Gr. Pin
Reputatie 4
Badge +7
hoi

mijn docenten zeggen iets heel anders dan gister. maar oke. ze zeggen dat wij zelf tegen de regels in zijn gegaan dat het zelfs zo uit de hand gelopen was dat ik uit de klas was gelopen dus mijn mentor schuift het naar mij, lekker zeg. gelukkig heb ik de klas achter me staan. we gaan in gesprek met de hele klas terwijl ik een examen heb dus goed gepland.

ik hoop echt dat ze te minste en beetje bij draaien. zo word het niet gezelliger in de klas

ggroetjes
bella
Volgens de docenten heeft jullie klas de regels overtreden, met jou als leider. Nu staat er een klasgesprek gepland, op een moment dat jij een examen hebt. Kan één van beiden verplaatst worden?

Gr. Kenshin
Reputatie 5
Wat stom dat ze dat nu zeggen en dat ze de schuld naar jou schuiven! Vervelend dat je niet bij dat gesprek kan zijn, ik hoop dat je klas er uit komt!

Succes alvast met je examen!
Gr. Pin
Reputatie 4
Badge +7
hoi

Ik hoop dat we dat klassen gesprek kunnen verplaatsen want ik ga zwz naar dag examen die is belangrijker.

ze vinden trouwens dat ik niet met die ene docente mag praten. maar zij kunnen mij niet verbieden iets te doen voor schooltijd. Dit is al de 2de docent die ze afweizen waar ik me fijn bij voel. bij de andere praat ik ook nog steeds terwijl ze het niet goed vinden

groetjes Bella
Reputatie 5
Het zou natuurlijk fijn zijn als het gesprek verplaatst kan worden. Je examens gaan inderdaad voor!

Je praat nu ook met een docent waar je eigenlijk niet mee mag praten. Oh joh, dan kan deze er ook nog wel bij 😉
Reputatie 4
Badge +7
hoi

ik was van plan om een mailtje te sturen dat ik dan examen heb. maar toen werd ik afgeleid door netflix πŸ˜…. is ook belangrijk πŸ˜‚. dus ik stuur zo wel een mailtje.

ja deze kan er best bij als zij zin heeft om ondervragen te worden. die andere docent woord altijd ondervraagt wat ik tegen hem heb gezegd. gelukkig zegt hij er nooit wat over omdat ze ook best vaak naar mij toe komen of ik een fijn gesprekje heb gehad en waar we het over gehad hebben. wij laten allebei niks los. en ze gaan er af en toe ook bij zitten of staan om mee te luisteren maar dan gaan we over op een normaal onder werp πŸ˜‚.

ben benieuwd of ze ondervraagt gaat worden of juist ik. want wij krijgen altijd het uur voor het examen vrij om te ontspannen. en dan moet ik iets gaan doen met me docente. zonder dat we over problemen praten. dat gaat lastig worden als we met zijn 2en zijn. maar komt vast goed.

groetjes
bella
Voer gerust gesprekjes met de docenten waar je je fijn bij voelt. Ik zie niet in op welke basis ze je daarvan zouden kunnen weerhouden. Zolang de docenten waarmee je in gesprek gaat, zich daar goed bij voelen, lijkt er me geen probleem te zijn 🙂

Het uur voor het examen ga je doorbrengen met je docente. Je vraagt je af wat jullie zoal kunnen doen. Een (bos)wandeling misschien? Voetballen, of samen Netflix kijken?

Gr. Kenshin
Reputatie 4
Badge +7
hoi

De docent die altijd ondervraagd woord die heeft wel eens gezegd dat ze bang zijn dat ik me anders voor doe tegen me docenten dan tegen die gene. dat ik tegen hem de waarheid spreek hoe ik me voel en niet de gene van me klas. wat niet zo is.

ik ben de laatste tijd steeds minder eens met hun. dus het maakt me echt niet zo veel uit of zij er eens zijn. ten slote is deze docente ook een docent van mijn klas geweest... toen vond me mentor het prima...

het gaat goed komen zo lang die docente niet aan mijn mentor gaat vragen of ze het prima vind.

ik was best wel gspannen om maar me vader te gaan omdat het gespannen zou kunnen staan. maar dat is het niet!

groetjes
bella
Het kan gebeuren dat je je bij de een meer vertrouwd voelt dan bij de ander. Ook kan het dat deze gevoelens doorheen de tijd veranderen, en dat je afstand doet van de ene persoon, om meer met de andere te delen. Het belangrijkste lijkt me dat je terecht kan bij iemand die je vertrouwt. Hopelijk zien de docenten dat vroeg of laat in.

Je vreesde voor een gespannen sfeer bij je vader, maar nu je er bent, blijft de sfeer ontspannen te zijn. Wel, dat is fijn 🙂 Heb je plannen voor het weekend?

Gr. Kenshin
Reputatie 4
Badge +7
hey

yes derde keer deze reactie op nieuw schrijven. ik heb sinds vandaag als ik naar whatsapp toe ga dat mijn tekst hie verdwijnt πŸ˜’

mijn vertrouwen gaat niet zo snel weg zo lang ze niet iets uit halen. als mijn docenten het niet in gaan zien is het echt hun probleem. maar het is vooral mijn mentor. die dat niet wilt. misschien komt het door dat ik haar niet vertrouw πŸ€”.

of ik dit weekend iets gepland heb πŸ€”?
ja ik heb een half uurtje terug van vrienden van mijn hobby. best ingewikkeld omdat er tussen 13 en 60 jarige mensen waren. maar het is gewoon gezellig. en ik ga zo naar de bioscoop. en morgen ga ik met een groep mensen van mijn hobby naar een dierentuin πŸ˜‚.

en ga jij nog iets leuks doen?

groetjes
bella
Het zou kunnen dat je mentor het fijn had gevonden je bij te staan, en dat ze zich machteloos voelt, als jij niet naar haar toe komt. Het zou echter jammer zijn als ze deze gevoelens op een niet zo fijne manier uit.

Oh, leuke plannen. Veel plezier 😊
Mijn weekend zit gevuld met schoolwerk. Ik ben blij dat er jou fijnere activiteiten tegemoet komen 🙂

Voor het plaatsen van een reactie kopieer ik de tekst. Moest die verdwijnen, hoef ik 'm niet opnieuw te schrijven 🙂

Gr. Kenshin
Reputatie 5
Hey,

Fijn om te horen dat er geen gespannen sfeer hangt bij je vader! Heb je erover kunnen praten met hem of wou je dat niet / was het niet nodig?

Je hebt leuke dingen gepland voor dit weekend, fijn! Veel plezier!

Gr. Pin
Reputatie 4
Badge +7
hoi

mijn mentor laat het niet merken of zo als jij zij op een onhandige manier. Toen ik deze weel mijn mentor gesprek had zij ze alleen dat ze trots op me was geen idee waarvoor of waarom.

jammer dat jou weekend alleen maar uit school werk bestaat. je moet wel genoeg ontspanning nemen πŸ˜‰.

Voor het plaatsen van een reactie kopieer ik de tekst. Moest die verdwijnen, hoef ik 'm niet opnieuw te schrijven 🙂
dat doe ik ook maar heb nu als ik van app wissel verdwijnt het nu ook al.

Ik heb er niet over gepraat. ik had er geen behoefte aan maar me vader ook moet denk ik. toen ik hem zag zat hij met 4 mensen van mijn stage over mij te praten. ik weet nu wel hoe ze over me denken πŸ˜‚.

groetjes
bella
Reputatie 5
dat doe ik ook maar heb nu als ik van app wissel verdwijnt het nu ook al.Dan ligt het misschien eerder aan je device?

Je weet nu wat mensen van je stage van je denken. Leuke dingen? 👀

Gr. Pin
Je mentor zou trots kunnen zijn over je coming-out, of over je knap behaalde 8 op Nederlands. Misschien een soort algemene trots 🙂

'je moet wel genoeg ontspanning nemen'
Maak je geen zorgen, ik plan voldoende rustmomentjes in 🙂

Veel plezier in de dierentuin 🐺🦌🐁🐿🕊 (had een momentje plezier met de emoji's)

Gr. Kenshin

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Akkoord Cookie instellingen