ik zie het niet meer zitten

  • 6 January 2019
  • 49 reacties
  • 989 Bekeken


Toon eerste bericht

49 reacties

Kan je niet eerder gaan of een mailtje sturen? Je kan ook voor dat de les begint naar school bellen en vragen of ze je kunnen door verbinden met je mentor.

Bij mij op school hebben we een vertrouwenspersoon en een jeugdverpleegkundige, als je met hun op gesprek bent ben je meteen geoorloofd afwezig. Is dat misschien een optie? Dat je met hun gaat praten en daarom niet naar gym moet.
Hey,

  1. ik vind jeugdzorg verschrikkelijk dus voel ik me nog slechter.


Kan je hier niet met iemand over praten, zodat je niet naar jeugdzorg moet. Want het is niet de bedoeling dat het nog slechter gaat.

Sterkte!
Hey,

wat vervelend dat je bent terug gevallen, gaat het nu weer beter?

Kan je niet met je mentor afspreken dat hij bepaalde dingen niet verteld omdat je het echt niet wilt.

Tussen mij en de maatschappelijk werker klikt het totaal niet. Dus ik heb geen gesprekken meer met haar. Ik zei bijna niks. Ik kan gwn niet praten met een vreemd persoon. Herkent iemand dit??


Ik herken dit niet bij mij, ik kan praten met bijna iedereen. Dus ook mensen die ik niet ken.

Sterkte!


Groetjes,
Hey,

Ik ken de situatie, ik wou ook dat school geen contact opnam met m'n ouders. Toch hebben ze het wel gedaan, sindsdien wil ik niet meer praten over mijn problemen (dit heeft ook nog te maken met andere dingen). Ik hoop dat het bij jou beter afloopt.

Is er niet een wettige optie of iets in die richting waardoor ze het niet mogen? Ik heb hier geen ervaring mee dus kan je daar niet mee helpen, sorry.

Sterkte!


Groetjes,
Hey @Xxjee,

ik leef met je mee. Ik ken de situatie, ik zit momenteel in een soortgelijke situatie en heb ook geen oplossing. Ik kan je daar dus helaas niet mee helpen, sorry. Als je erover wilt praten, ik ben er voor je!


Sterkte!
Kun je niet regelen dat er maar 1 ouder hoeft te komen? Of stel 2 verschillende gesprekken voor waarvan 1 over een aantal weken zodat je er tussen rust hebt.


Het liefst zou ik er nu meteen een einde aan maken.....


Doe het niet!!! Zelfmoord is nooit de oplossing! Je houd het al zolang vol en er zit volgens mij echt vooruitgang in, dan is het zonde om nu op te geven. Als het je echt te veel wordt bel dan 113.


Sterkte!
als je niet zit te wachten op een zeurverhaal, lees dan vooral niet verder. Maar ik moet dit gewoon even kwijt.

We zijn hier juist om jou te helpen en ik vind het geen probleem om te doen!
Alles zit op dit moment tegen in mijn leven. Na een jaar mezelf niet meer gesneden te hebben viel ik 3x terug.

Het is niet jou schult.. Jij wilt het niet maar het zit niet mee in je leven en dan zie je nu waarschijnlijk geen andere uitweg meer.
Ik voel me zo'n mislukkeling.

Jij bent alles behalve een mislukkeling anders had ik hier ook echt niet om gereageert..
Ik heb nu weer constant de neiging om mezelf te snijden.

Ik zou het heel knap vinden van je als het je lukt niet te doen.. En nee ik vind er niks van als je het wel doet want jij doet het ook niet expres..
Verder heb ik last van paniekaanvallen.

Heb je dat vooral als je alleen bent of vaak als je bij anderen bent?
Mijn vriendin maakt zich heel veel zorgen om mij,

Die vriendin van jou is een echte vriendin... Ze heeft door dat het slecht met je gaat.. Ze is naar je mentor gegaan omdat ze door heeft dat het slecht met je gaat.. Ze wil dat jij ook een goed leven hebt!
De band met mijn ouders is ook heel slecht.

Hoe is het gekomen dat je band met je ouders zo slecht is?
Helemaal niet waar mijn vader bij is, die vind dat ik het mezelf aandoe en dat ik gewoon een vieze aansteller ben.

Een ding wie of wat het ook zegt... Jij weet dat het niet zo is en luister niet naar die mensen, zodat je toch nog denk ooit dat het mischien wel waar is.. Want nee jij bent geen vieze aansteller.. Jij bent niet vies.. En denk anders een nadat je gedouct bent ik ben gewoon schoon hoor!

Is het een iddee om met je moeder alleen te praten als je vader niet thuis is?
En kun je niet een keertje met je broers of zussen praten?

Geloof je ergens in?
als ik een 7 haal voor een vak wordt hij boos dat ik 'maar een 7' heb gehaald.

Als je vader dat zegt dan moet je voor jezelf maar denken het is wel een 7 het ook lager kunnen zijn en als jij er gewoon je best voor hebt gedaan dan is er geen probleem..
Ik ben er ook sinds kort achter dat ik bi ben.

Je ouders hoefen het niet te accepteren. De enige die het moet accepteren ben jij! Je hoeft het niet uit te spreken dat je het zelf accepteerd maar je kunt het wel denken. Je vader kan geen gedachtes lezen. En weet diep in zijn hart ook al merk je dat nu niet houd hij van je! En hij zal je niet doodslaan en ook niet op straat zetten.. Dat eerste weet ik zeker maar dat tweede kan ik je jammer genoeg niet beloven.. Maar als hij je wel op straat zet dan zal hij wss blij zijn als jij wel een goed onderkomen hebt.. Ouders hebben ook wel eens spijt.
Mijn vriendin wil altijd klaar staan voor mij, maar ik weet dat het haar echt veelte veel wordt.

Wees dan in elk geval blij dat er iemand voor je klaar staat.
Hey, ik heb deze tijd in mijn leven ook gehad Eigenlijk wilde ik toen dood. Er is in die tijd voor mij veel gebeurd en het ging heel slecht met me. Ik ben blij dat ik door die periode heen ben. Want het leven is prachtig maar bij de ene persoon duurt het wat langer tot die het doorheeft. Ik durft het bijna 100 procent zeker te zeggen dat jij ook nog een prachtige periode gaat krijgen. Ik hoop dat je hier wat aan had.

Groeten Anoniem
Haihai,

Uit jouw verhaal blijkt dat jij je zorgen om je vriendin omdat zij zich zorgen over jou maakt.
Waarschijnlijk zit je vriendin anders in elkaar dan jij en vind ze het fijn jou te helpen.
De reden dat ze naar hulp toe is gestapt is waarschijnlijk niet omdat ze klaar was met jou helpen maar omdat ze te bang was dat ze te kort schoot in de hulp die ze je bied.

Probeer gewoon een keer met haar erover te praten.
En nog belangrijker, lucht je hele hart bij haar, want dan zal zij wel zien hoe ze je verder helpt.
Dan snapt zij ook hoe het nu met je gaat.

Is er iemand anders die net zoveel over je weet als zij?

Ik snap ook dat het voor jou moeilijk is om te accepteren dat je bi bent als je ouders daar zo op tegen zijn.

Ook wil ik je aanraden om jezelf niet te dwingen te praten met die maatschappelijk werker als je niet denkt dat het je helpt.
Vertel je vriendin of je mentor die je misschien meer vertrouwd dat het gewoon niet gaat.

Ik vind het immers heel dapper van je dat je dit allemaal met ons durft te delen op het forum, ikzelf durf dat nog niet dus kijk erg tegen jou op.
Als een mentor iets aan je ouders doorgeeft, zou daar een bijzonder goede reden voor moeten zijn, en zou het net jou besproken moeten worden. Ik weet niet hoe oud je bent, maar jij moet altijd inspraak hebben over wat mensen van jou weten. Volgens de wet mogen ouders na jouw zestiende niets meer vertellen, tenzij jij daar zelf toestemming voor geeft. Helaas is dit bij mijn mentor een aantal keer fout gegaan.

Zelf herken ik het "niet met vreemden willen/kunnen praten" wel. Door mijn vervelende ervaringen ben ik erg wantrouwend geweest. Het heeft een jaar geduurd voor ik diepgaande gesprekken met mijn psycholoog kon voeren.
Je bent nog geen 16, maar dat betekent niet dat de docenten zomaar alles door mogen klikken. Ik ben zelf ook 15, en ik loop hier ook tegenaan.

Voor zover ik weet moeten mentoren wel toestemming hebben als je het over jouw persoonlijke leven hebben. Ze mogen niet zomaar vertellen dat jij een keer een rotdag hebt en dat jij daarom boos bent geworden. In principe hebben ouders op de middelbare school alleen nog echt recht op cijfers en dergelijke. Niet op jouw persoonlijke leven.

Je zou ze dan net zo goed je dagboek kunnen geven. Dan weten ze meteen alles.
Hii,

Goed dat je je 29 dagen niet beschadigt hebt!
Goed dat je zo doorzet!
Is dat immidels meer geworden?

Hoe gaat het nu?

Groetjes,
Lise
@Lise123
Het waren er 32....
Op dit moment 2, dus het gaat niet zo goed
Lief dat je het vraagt xx

Xxjee
Hey Xxjee

Fijn om van je te horen. Echter jammer om te vernemen dat het niet zo goed met je gaat 😐 Hoe verlopen de gesprekken met de psycholoog?

Gr. Kenshin
@Kenshin
De gesprekken helpen wel, ben begonnen met cognitieve gedragstherapie. Heb nu 3 sessies gehad, ik merk nog niet echt verschil. Maar volgens mn psycholoog heeft dat tijd nodig.
Volgende week donderdag heb ik adviesgesprek met psycholoog en psychiater. Mijn ouders zijn daar ook bij, daarom zie ik er heel erg tegenop.

Xxjee
Het zou inderdaad kunnen dat de therapie pas na een tijd z'n positieve werking laat uitschijnen. Voel je je goed bij de psycholoog?

Zijn je ouders gedurende het volledige gesprek aanwezig, of zou je ook een moment met de hulpverleners kunnen praten zonder je ouders erbij? Het lijkt me van belang dat je goed kan uitdrukken hoe je je voelt. Als je denkt dat dat je beter zal lukken wanneer je ouders niet aanwezig zijn, lijkt het me verstandig om hiernaar te vragen.

Gr. Kenshin
Heyy,

Het waren er 32....

Jammer dat er staat het waren. Maar ik snap het heel goed. Het is lastig om hellemaal te stoppen als het nog steeds niet goed gaat. Maar die 32 dagen moet je zien als een overwinning.
Op dit moment 2, dus het gaat niet zo goed

Wel goed dat het er alsnog twee zijn
Lief dat je het vraagt xx

Dat doe ik omdat ik wil weten hoe het met je is.

Waar zit je nu mee?

Groetjes,
Lise
@AnOnIeMer2019

Hee,
Het was ook de bedoeling dat alleen mn vader zou gaan. Maar mn moeder wil persé ook mee.
Ze luister toch niet als ik zeg dat ik liever wil dat alleen mn vader meegaat.
Xxjee

Hey, ik was even benieuwd hoe het gesprek gegaan is en hoe het nu met je gaat. Hopelijk kom je uit deze rot situatie.
Sterkte en groetjes anoniem
@Anoniem20016482
Tijdens dat gesprek is besloten dat ik naar een psycholoog moet. Heb volgende week het intake-gesprek.

Mn ouders deden wel raar na het gesprek, maar ze zijn niet geflipt gelukkig.

Xxjee
Sorry dat ik het zeg, maar als jouw ouders boos zouden worden omdat jij psychologische zorg nodig hebt, dan is dat niet oke vanuit hun. Jij hebt het recht om je gezond en happy te voelen.

Mn ouders deden wel raar na het gesprek, maar ze zijn niet geflipt gelukkig.

Maar wat valt er precies onder de noemer "raar doen"? Opeens noet meer praten of juist heel veel rare opmerkingen maken?
ik hoop dat je wat aan die psycholoog hebt. Maar hoe gaat het verder met je

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon
Mn ouders doen er heel ongemakkelijk over. Ze praten er niet/nauwelijks over. En er vallen elke keer van die ongemakkelijke stiltes enzo.

Het gaat nog niet echt heel goed met me. Ik heb vaak paniekaanvallen. Heb mezelf ondertussen 29 dagen niet meer beschadigd. Dus dat is wel vooruitgang.

Lief dat je het vraagt😘

Xxjee
Het is super om te horen dat het goed met je gaat. Ga zo door!

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon
Je hebt jezelf al 29 dagen niet beschadigd. Goed zo 😊 Mooi dat je blijft doorzetten.

De situatie met je ouders is vrij ongemakkelijk. Denk je dat je dit onderwerp ter sprake zou durven brengen? Wie weet houden je ouders zich stil, in de overtuiging dat jij dat fijner vindt.

Ik hoop dat de psycholoog je zal kunnen helpen met de dingen waar je mee zit, bijvoorbeeld de paniekaanvallen.

Gr. Kenshin

Reageer