Vraag

Ik word gek van mezelf!

  • 18 January 2020
  • 2 reacties
  • 61 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik word gek van mezelf!


Ik heb de laatste tijd zo weinig energie en zo weinig motivatie om op te staan en dingen gedaan te krijgen, dat ik alles maar heb laten opstapelen. Maar nu is het gewoon allemaal te veel. Ik krijg niks gedaan en al zou ik iets doen, dan heb ik als nog zo'n grote achterstand dat ik niet eens weet of ik het wel haal.

Ik zit in het laatste leerjaar. Heb me nog niet ingeschreven voor mijn vervolgopleiding en heb zelfs nog nooit een open dag bezocht. School gaat over het algemeen heel slecht. Ik weet zeker dat als het zo door gaat ik mijn examen niet eens ga halen.

Verder stel ik doordat ik alles laat liggen heel veel mensen teleur. Iedereen komt dan zeuren bij me over wat ik allemaal verkeerd doe of waar ik allemaal te laat mee ben, terwijl niemand door heeft dat ik het allemaal niet meer aankan. Het wordt me allemaal teveel. Ik ga langzaam kapot van binnen...

Ik heb hier gewoon geen zin meer in. Waarom gaat alles verkeerd? Waarom kan ik niet gewoon een keer mijn verantwoordelijkheden nakomen. Waarom moet ik altijd iedereen teleurstellen. En de grootste vraag: hoe moet ik verder zonder te breken?


2 reacties

Heyo,

Hoe komt het dat je zo weinig motivatie hebt? Waardoor komt dat?

Je hebt dus voor langere tijd vele dingen uitgesteld en nu komt het allemaal weer terug en je weet niet goed wat te doen nu.

Waarom maak je voor jezelf geen lijstje met alle dingen die je nog zou moeten gaan doen. Je schrijft dan zoveel mogelijk dingen op en kijkt op het eind of je nog iets mist. Daarna zou je voor jezelf kunnen kijken van wat is nou het belangrijkste wat ik nu zou moeten doen. En wat daarna. Zo maak je voor jezelf een lijstje van wat het belangrijkste en uiteindelijk het minst belangrijke is.

Al je zo het lijstje afwerkt, stel je niemand teleur, en heb jij alles weer op orde.

En fk al die mensen die komen zeuren en zeggen wat je allemaal verkeerd doe. Zij snappen blijkbaar dan niet dat je nu te veel hebt om je bezig mee te houden. 

Maak je geen zorgen over je vervolg opleiding,  daar heb je nog tot mei voor volgens mij. Weet je al iets wat je wel leuk lijkt? Een open dag bezoeken is een pré en niet eens zozeer belangrijk. Ik heb zover ik me kan herinneren vorig jaar geen 1 open dag bezocht. 

Over je examens. Als je je daar zorgen overmaakt, misschien kan je is praten met je mentor over je cijferlijst, en de examens. Hij/Zij zal natuurlijk niet zeggen wat er in de examens komt, maar kan je wel tips geven om de examens succesvol te maken. En concentreer je het meest op een vak waar je het beste in bent. Je zou namelijk kunnen compenseren. Stel je hebt een 4 voor engels, maar een 8 voor economie, dan ben je alsnog geslaagd.

Ik had een 4,3 voor Nederlands, een 4,5 voor Engels. Maar een 8,5 voor economie, en een 9 voor tekenen. <- Ja grappig.  Tekenen heeft me gered van me ondergang haha. 

En misschien kan je aan de leraren van de vakken vragen of zij misschien een oefen examen kunnen maken, zodat je de examens extra kan leren. 

Het zal uiteindelijk allemaal vast en zeker goed komen!

 

See ya!

Spookyzx  

Heyo,

Hoe komt het dat je zo weinig motivatie hebt? Waardoor komt dat?

Ik weet het niet de laatste tijd heb ik gewoon zo weinig energie en heb ik gewoon nergens zin in.

Je hebt dus voor langere tijd vele dingen uitgesteld en nu komt het allemaal weer terug en je weet niet goed wat te doen nu.

preciess 

Waarom maak je voor jezelf geen lijstje met alle dingen die je nog zou moeten gaan doen. Je schrijft dan zoveel mogelijk dingen op en kijkt op het eind of je nog iets mist. Daarna zou je voor jezelf kunnen kijken van wat is nou het belangrijkste wat ik nu zou moeten doen. En wat daarna. Zo maak je voor jezelf een lijstje van wat het belangrijkste en uiteindelijk het minst belangrijke is.

Dit is best een goede tip! Alleen heb ik het gevoel dat alles belangrijk is. Ik heb bijvoorbeeld vrijdag een verslag die ik moet inleveren over 2 boeken die ik niet heb gelezen, terwijl de toetsweek pas dinsdag eindigt. Ook heb ik heel slecht geleerd voor de toetsweek en ik moet vandaag en morgen werken.

Al je zo het lijstje afwerkt, stel je niemand teleur, en heb jij alles weer op orde.

En fk al die mensen die komen zeuren en zeggen wat je allemaal verkeerd doe. Zij snappen blijkbaar dan niet dat je nu te veel hebt om je bezig mee te houden. 

HAHAHAHA

Maak je geen zorgen over je vervolg opleiding,  daar heb je nog tot mei voor volgens mij.

Ja, maar voor heel veel opleidingen heb je een voorselectie en die heb ik al gemist.

Weet je al iets wat je wel leuk lijkt? Een open dag bezoeken is een pré en niet eens zozeer belangrijk. Ik heb zover ik me kan herinneren vorig jaar geen 1 open dag bezocht. 

Ik weet het een heel klein beetje.

Over je examens. Als je je daar zorgen overmaakt, misschien kan je is praten met je mentor over je cijferlijst, en de examens. Hij/Zij zal natuurlijk niet zeggen wat er in de examens komt, maar kan je wel tips geven om de examens succesvol te maken.

Hmm mijn mentor is niet zo goed met deze dingen...

 

 

 

En concentreer je het meest op een vak waar je het beste in bent.

Het beste ben ik denk ik in Frans, maar ik ben in het algemeen heel slecht in leesteksten en het examen bestaat vooral uit leesteksten dusjaa...

Je zou namelijk kunnen compenseren. Stel je hebt een 4 voor engels, maar een 8 voor economie, dan ben je alsnog geslaagd.

Ik had een 4,3 voor Nederlands, een 4,5 voor Engels. Maar een 8,5 voor economie, en een 9 voor tekenen. <- Ja grappig.  Tekenen heeft me gered van me ondergang haha. 

Chill haha

En misschien kan je aan de leraren van de vakken vragen of zij misschien een oefen examen kunnen maken, zodat je de examens extra kan leren. 

Dit is wel een goede tip. We hebben ook een site gekregen waar je kan oefenen met oude examems alleen alles om me heen is zo een bende en mijn hoofd is zo vol, dat ik gewoon geen tijd zie om deze oefenexamens te maken...

Het zal uiteindelijk allemaal vast en zeker goed komen!

 

See ya!

Spookyzx  

Hoop het... In iedergeval heel erg bedankt voor het lezen van mijn verhaal en het reageren. ;)

Reageer